Σε πολλές περιπτώσεις, όταν αγοράζουμε κάτι, δεν το κάνουμε μόνο για να ικανοποιήσουμε την καταναλωτική μας ανάγκη.
Πρόκειται για μια αλληλεπίδραση συναισθημάτων και αναμνήσεων, ονείρων και επιτευγμάτων, αλλαγής του εαυτού μας μέσα και έξω, μοιράζοντας και δίνοντας, βελτιώνοντας και μαθαίνοντας ...
Η έλευση των νέων τεχνολογιών άνοιξε νέες προοπτικές τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές και η διαδικασία εξέλιξης αυτού του τύπου σχέσεων είναι ενεργή.
Κοιτώντας πίσω μια δεκαετία ή δύο , το να αγοράζει κανείς στο Διαδίκτυο δεν ήταν μέρος της καθημερινότητας μας, ενώ τώρα η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών με μερικά κλικ δεν μπορεί να εκπλήξει κανέναν.
Αυτή η κατάσταση των πραγμάτων θέτει νέες προκλήσεις για τους πωλητές, για ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω ελκυστικών ¨ψηφιακών¨προϊόντων αποκλειστικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο."Εάν δημιουργήσετε μια ισχυρή εμπειρία, οι πελάτες το λένε ο ένας στον άλλον.
Η πώληση απο στόμα σε στόμα είναι πολύ ισχυρή εμπειρία », δήλωσε ο Jeff Bezos, ο ιδρυτής του Amazon, ο μεγαλύτερος παγκόσμιος διαδικτυακός λιανοπωλητής.
Η σημερινή γενιά των αγοραστών είναι διαφορετική στη συντριπτική τους πλειοψηφία: είναι έτοιμοι να αγοράσουν σχεδόν τα πάντα στο διαδίκτυο, θέλουν να το κάνουν με τον απλούστερο τρόπο, απαιτούν ασφαλή πληρωμή και γρήγορη παράδοση - και καλό σχεδιασμό για να το δούν όλα αυτά.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ιστότοποι και οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τόσο διαφορετικές: πρέπει να προσελκύσουν τους πελάτες τους χωρίς να χαθούν στον ωκεανό του διαδικτυακού ανταγωνισμού.
Η καλά σχεδιασμένη εμπειρία, με βάση έρευνα αγοράς, καθώς και ωραία και αποτελεσματική οπτική απόδοση, αυξάνει τις πιθανότητες κέρδους: στη σφαίρα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η σχέση μεταξύ σχεδιασμού και κερδών είναι πιο σφιχτή από οπουδήποτε αλλού.
Σήμερα θα θέλαμε να σας προσφέρουμε το σύνολο των εννοιών των διεπαφών που δημιουργούν οι σχεδιαστές της Tubik με το θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Εδώ θα βρείτε τους ιστότοπους, τις εφαρμογές για κινητά και τις σελίδες προορισμού που αποσκοπούν στην πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
Ιστοσελίδα για κατάστημα ανθοπωλείο
Τα λουλούδια είναι ο δημοφιλέστερος τρόπος να εκφραστούν διάφορα συναισθήματα. Η ιδέα σχεδιασμού του ηλεκτρονικού καταστήματος ανθοπωλείων πρέπει να καθορίζεται από τις παρακάτω αρχές: Η γενική στιλιστική ιδέα είναι ελαφριά, μινιμαλιστική και ευάερη, ενώ διακεκριμένες θεματικές φωτογραφίες θέτουν τη διάθεση ενημερώνοντας τους χρήστες για τη φύση της προσφοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αρχική σελίδα ορίζει το θέμα, καθιερώνει την επωνυμία με το λογότυπο και το σύνθημα και μοιράζεται μερικές πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία. Η κεφαλίδα δίνει την άμεση πρόσβαση στο εκτεταμένο μενού των αντικειμένων που είναι κρυμμένα πίσω από το hamburger button καθώς επίσης παρέχει τους συνδέσμους προς την αναζήτηση, τη λίστα επιθυμιών και το καλάθι αγορών που παρουσιάζονται με μινιμαλιστικά εγκεφαλικά εικονίδια. Το footer περιλαμβάνει τις συνδέσεις με σημαντικές σελίδες υπηρεσιών και λογαριασμούς σε κοινωνικά δίκτυα.
Μια άλλη σελίδα παρουσιάζει τον κατάλογο των στοιχείων που είναι οργανωμένα σε κάρτες: το καθένα παρουσιάζει τη φωτογραφία υψηλής ποιότητας , ζωτικής σημασίας για αυτό το είδος επιχείρησης, την τιμή και τη δυνατότητα να την προσθέσετε στο καλάθι ή να αποθηκεύσετε στη λίστα επιθυμιών απευθείας από τη σελίδα του καταλόγου. Υπάρχει επίσης το σύννεφο ετικετών που βελτιστοποιεί την πλοήγηση.
Αν ο χρήστης θέλει να μάθει περισσότερα για τη συγκεκριμένη προσφορά, μπορεί να μεταβεί στη σελίδα του προϊόντος, όπως αυτή που παρουσιάστηκε παραπάνω, και να ελέγξει τις λεπτομέρειες.
Website κινηματογράφου
Παρά το Διαδίκτυο και τα portals ταινιών, όπως και τα blockbusters τηλεοπτικών σειρών που απολαμβάνουμε στα σπίτια μας, ο κινηματογράφος εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο ευχάριστους και δημοφιλείς τρόπους να περάσετε ελεύθερο χρόνο είτε μόνος είτε μαζί με τους φίλους και την οικογένειά σας. Και δεν είναι μόνο το δίωρο που περνάμε στο κινηματογράφο. Συζητάμε μετά τα πάντα γύρω από τη ταινία. Και προφανώς αυτό δημιουργεί μια άλλη προοπτική για την πρόκληση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ακολουθεί ένα είδος δημιουργικού πειράματος - μια κινητή εφαρμογή για μια κινηματογραφική αλυσίδα που ονομάζεται Cinema App. Στην αρχική οθόνη εμφανίζεται η λίστα των ταινιών που παρουσιάζονται με άμεσα αναγνωρίσιμες αφίσες. Πατώντας σε ένα από αυτά, οι χρήστες βλέπουν μια οθόνη της συγκεκριμένης ταινίας με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες: είδος, τρέιλερ, περιγραφή, βαθμολογία, καθώς και τις προβολές για τη συγκεκριμένη πόλη για μια συγκεκριμένη ημερομηνία.
Μέσω αυτής της εφαρμογής , οι χρήστες μπορούν να δουν τις διαθέσιμες θέσεις, να επιλέξουν αυτούς που τους αρέσουν και να τους κλείσουν, πληρώνοντας απευθείας από την εφαρμογή.
Website για Ακαδημία Χορού
H ιστοσελίδα της χορευτικής ακαδημίας που ονομάζεται HeartBeat είναι μια κομψή και μινιμαλιστική σελίδα που παρουσιάζει διακεκριμένες εικόνες θέματος, δίνει σύντομες περιγραφές των δραστηριοτήτων και συνδέσμους σε βασικούς τομείς πληροφοριών καθώς και παρέχει τη φόρμα επικοινωνίας για να έρθετε σε επαφή. Η κορυφαία ενότητα περιλαμβάνει το οριζόντιο slider που ενημερώνει τους χρήστες για τα επερχόμενα workshops. Κάνοντας κύλιση προς τα κάτω, οι χρήστες μπορούν να διαβάσουν σύντομες περιγραφές για την ακαδημία και τους τύπους των τάξεων που προσφέρει με κουμπιά που επιτρέπουν να μάθουν περισσότερα και μπορούν να χρησιμοποιήσουν την απλή φόρμα επικοινωνίας για να έρθουν σε επαφή. Ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε από τις φωτογραφίες των χορευτών από το NYC Dance Project, τον Paul B. Goode, τον Andrew Eccles, τον Paul Kolnik και την κίνηση των χορευτών, προσθέτοντας μια ιδιαίτερη εμπειρία στην κύλιση. Αυτή η προσέγγιση δημιουργεί ένα είδος wow-effect για την υποστήριξη της αισθητικής ικανοποίησης που αντιστοιχεί στο γεμάτο με ευαισθησίες κοινό που ασχολείται με τον χορό. Αυτό είναι ένα καλό παράδειγμα παρουσίασης του τύπου αυτών των υπηρεσιών με εξελιγμένες σχεδιαστικές λύσεις και μια καλή ισορροπία ομορφιάς και απλότητας.
Ιστοσελίδα για καταστήματα βοτάνων και μπαχαρικών
Αυτή είναι η ιδέα σχεδιασμού του The Gourmet, του e-shop για τα βότανα, τα μπαχαρικά, τα καρυκεύματα και όλα αυτά τα είδη. Εδώ μπορείτε να δείτε μια σελίδα που παρουσιάζει ένα συγκεκριμένο στοιχείο με την εξέχουσα εικόνα του θέματος, την περιγραφή, την τιμή και τη δυνατότητα προσθήκης του στοιχείου στο καλάθι. Η μινιμαλιστική κεφαλίδα παρέχει τις συνδέσεις με τις περιοχές πυρήνα του ιστότοπου, ενώ το μενού hamburger κρύβει τον εκτεταμένο κατάλογο. Ο σχεδιαστής εδώ έκανε ένα δημιουργικό πείραμα: η έννοια εφαρμόσε τεχνικές σχεδίασης παραδοσιακές στο ηλεκτρονικό εμπόριο για τη μόδα, αλλά για είδος προϊόντων διαφορετικό στοχευόμενο σε φαγητό και μαγείρεμα.
Ιστοσελίδα βιβλιοπωλείου
Ο διάσημος συγγραφέας Stephen King είπε κάποτε: "Τα βιβλία είναι μια φορητή μαγεία" και πολλές γενιές αναγνωστών το αποδεικνύουν όλη την ώρα. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως πηγή για να ενημερωθούν για τα βιβλία και να τα αγοράσουν. Για να υποστηρίξετε αυτήν την κατεύθυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου, εδώ είναι η ιδέα σχεδιασμού για το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Book Pitch. Το περιβάλλον εργασίας χρησιμοποιεί ελαφρύ και ευάερο υπόβαθρο και περιλαμβάνει διάφορα ιστολόγια θεμάτων που δείχνουν ειδήσεις, μπεστ σέλερ, κατηγορίες αντικειμένων και κριτικές από τους αναγνώστες. Η οπτική παρουσίαση ενισχύεται με μικρή κίνηση κύλισης.
Website on line διάθεσης εισιτηρίων εκδηλώσεων
Αν και η σφαίρα της τέχνης δεν φαίνεται να συνδέεται άμεσα με το ηλεκτρονικό εμπόριο, η σύνδεση υπάρχει πραγματικά: όλο και περισσότεροι χρήστες αγοράζουν online εισιτήρια. Εδώ είναι η διεπαφή για αυτήν την υπηρεσία - μια σελίδα που προωθεί μια έκθεση τέχνης. Η ιδέα πίσω από αυτό ήταν να γίνει αυτό το είδος ενημερωτικής προώθησης αισθητικό και διακριτικό για τον χρήστη, καθώς και εξαιρετικά ενημερωτικό. Εφαρμόζει τον οριζόντιο κύλινδρο με την ομαλή κινούμενη εικόνα των καρτών που παρουσιάζουν τα βασικά εκθέματα, δείχνει τις τοποθεσίες και τις ημερομηνίες και την παρότρυνση για δράση για την αγορά ενός εισιτηρίου.
Σελίδα προορισμού για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών outdoor activities και extreme sports
H εταιρεία που παρουσιάζεται από αυτήν την σελίδα πωλεί εργαλεία για extreme sports και ταξίδια περιπέτειας , έτσι ώστε οι εικόνες επιλέχθηκαν για να καθορίσουν την άμεση κατανόηση του κύριου θέματος. Η σελίδα περιλαμβάνει τη γενική περιγραφή του καταστήματος, παρουσιάζει τη δυνατότητα μετάβασης στον κατάλογο μέσω της περιγραφής των προσφορών και έχει επίσης μέρος αξιολόγησης των υπηρεσιών.
Ιστοσελίδα για αρτοποιείο
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η ιδέα μιας ιστοσελίδας αρτοποιίας . Παρουσιάζει μια έκδοση animation όπου ο σχεδιαστής ακολούθησε τη φιλοσοφία του μινιμαλισμού που είναι φιλική προς τον χρήστη, ελκυστική και ενημερωτική. Το σκοτεινό υπόβαθρο υποστηρίζει την εικόνα της μάρκας με την ιδέα της εκλεκτής και της αποκλειστικής προσφοράς καθώς και το έδαφος για εκλεπτυσμένη παρουσίαση των πωλούμενων αντικειμένων.
online Κατάστημα επίπλων
Εδώ είναι μια ιδέα που επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν μεταξύ πολλών επιλογών σε καρέκλες. Ωστόσο, η ιδέα μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε ψηφιακό προϊόν ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό είναι ένα χρήσιμο πράγμα, όπως συνήθως δεν ξέρουμε τι θέλουμε μέχρι να το δούμε. Η ελάχιστη και έντονη χρωματική παλέτα και οι εμφανείς εικόνες αντικειμένων καθιστούν τη διασύνδεση χρήσιμη και διαισθητική για τους χρήστες.
Ιστοσελίδα για e-shop οργανικών τροφών
Όπως είπε κάποτε ο διάσημος συγγραφέαςGeorge Bernard Shaw, δεν υπάρχει πιο ειλικρινής αγάπη παρά η αγάπη του φαγητού. Αυτή είναι μια σελίδα που έχει στόχο να προωθήσει προϊόντα κατάστηματος βιολογικών τροφίμων. Αποτελείται από διάφορα σελίδες που παρουσιάζουν τα προϊόντα, επισημαίνοντας μερικές σημαντικές πτυχές της ιδέας των βιολογικών τροφίμων, ενημερώσεις για δραστηριότητες σχετικά με δράσεις στο τομέα των βιολογικών τροφίμων κ.λ.π.
Ιστοσελίδα για το μοντέρνο κατάστημα ρούχων
Ένα άλλο παράδειγμα σχεδιασμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει τη διάταξη μιας σελίδας καταλόγου για την ιστοσελίδα μιας εταιρείας που πωλεί μοντέρνα ρούχα για τις γυναίκες. Η κεφαλίδα περιλαμβάνει τις συνδέσεις με τις παγκόσμιες κατηγορίες των ρούχων και η σελίδα διαθέτει τις νέες αφίξεις με φωτογραφίες σε μοντέλα, τιμολόγηση και σύντομη περιγραφή αντικειμένων.
Πηγή: uxplanet