Η Adobe ανακοίνωσε σήμερα την εξαγορά της πλατφόρμας Magento έναντι του ποσού των 1,68 δις $. Η εξαγορά αυτή δίνει την δυνατότητα στη Adobe να αποκτήσει μερίδιο στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου που της λείπει και λειτουργεί σε περιβάλλοντα B2B και B2C και μπορεί να προσαρμοστεί στο Cloud Experience της εταιρείας.
Θα βοηθήσει επίσης τη Adobe να ανταγωνιστεί την Salesforce, η οποία προσφέρει τις δικές τις υπηρεσίες μάρκετινγκ και πωλήσεων στο cloud , η οποία αγόρασε τη Demandware για περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016 ώστε να προσφέρει παρόμοιες υπηρεσίες .
Ο Brent Leary, ειδικός σε θέματα CRM Essentials, παρακολουθώντας στενά τη διασταύρωση μεταξύ μάρκετινγκ και CRM, τόνισε ότι η εξαγορά αυτή θα καλύψει τα λειτουργικά κενά που υπήρχαν στο Adobe Cloud Experience. Και θα επιτρέψει στους καταναλωτές να ολοκληρώσουν μια συναλλαγή με τα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ που ήδη προσφέρει το Adobe.
Ο Leary θεωρεί επίσης ότι η συμφωνία αυτή φέρνει πιο κοντά την Microsoft και την Adobe, οι οποίες έχουν ήδη ανακοινώσει εταιρικές συμφωνίες. Η συγκεκριμένη εξαγορά μπορεί να ενισχύσει τη σχέση που έχει η Adobe με τη Microsoft εισχωρώντας βαθύτερα στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Leary θεωρεί ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια ακόμα βαθύτερη σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών, καθώς κάθε ένας από αυτούς ανταγωνίζεται την Salesforce.
Η Salesforce κυρίαρχος σε αυτόν τον χώρο, είδε τα έσοδα της στα διάφορα cloud να φτάνουν πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Η εταιρεία έχει στόχο να ξεπεράσει φέτος τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 με μακροπρόθεσμο στόχο να φτάσει τα ετήσια έσοδα στο ύψος των 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2034.
Ο Leary αναφέρει ότι αυτή δεν είναι απαραιτήτως η τέλεια συμφωνία, διότι μέχρι τώρα η Magento έχει επικεντρωθεί σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ το target group της Adobe είναι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Δεδομένου του ότι άλλοι παίκτες του χώρου όπως, η Salesforce εξαγόρασε την Demandware και η SAP πήρε το Hybris, η συμφωνία αυτή ήταν η καλύτερη διαθέσιμη επιλογή.
Η Cindy Zhou, VP κύριος αναλυτής της εταιρείας Constellation Research, σημειώνει ότι και η Magento έχει γίνει η εμπορική πλατφόρμα για πολλές μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις όπως η Coca Cola. Είναι ευκαιρία για την Adobe με αυτή την συμφωνία να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών.
Δεν είναι η πρώτη φορά που εξαγοράσθηκε η εταιρεία. Η εταιρεία που ανέπτυξε την πλατφόρμα Magento δημιουργήθηκε το 2008 και αγοράστηκε από την eBay το 2011 σε μια συμφωνία που είχε τίμημα 180 εκατομμύριων δολαρίων. Η εταιρεία αυτονομήθηκε πάλι το 2015 με τη βοήθεια του fund Permira, έναντι του ποσού των 200 εκατομμύριων δολαρίων.
Πηγή: Τechcrunch