Για να θέσουμε το απόφθεγμα του Steve Jobs με «δικά» μας λόγια, το (Re)design πρέπει να λαμβάνει υπόψη πρωτίστως τη λειτουργικότητα. Εάν, δηλαδή, το e-shop έχει σχεδιαστεί σωστά (βάσει βέλτιστων πρακτικών), τότε και το «πώς αισθάνεται κανείς» κατά την πλοήγησή του, θα είναι σωστό, δυνατό και - το κυριότερο - αποδοτικό.
Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε τις λειτουργίες μιας κορυφαίας πλατφόρμας, τον ρόλο που παίζει στην επιτυχία ενός e-commerce μοντέλου και, τελικά, θα τεκμηριώσουμε τους λόγους που το redesign αποτελεί την επανεκκίνηση σε μια online επιχείρηση με στόχο την κορυφή.
Πότε είναι απαραίτητο το redesign;
Για λόγους ουσίας θα εστιάσουμε στους βασικούς λόγους που καθιστούν τo redesign απαραίτητο ώστε να γίνουν ευδιάκριτα το οφέλη με την πρώτη κιόλας ανάγνωση.
Το redesign είναι απολύτως απαραίτητο, όταν:
- Το design/σχεδιασμός του e-shop δεν τηρεί τους κανόνες ευχρηστίας.
- Το e-shop είναι… «αργό»!
- Το e-shop δεν είναι mobile friendly.
- Το site δεν διαλειτουργεί με 3rd Party λογισμικό.
Ας τα δούμε αναλυτικά.
Το design/σχεδιασμός του e-shop δεν τηρεί τους κανόνες ευχρηστίας
Όλοι μας δεν έχουμε επισκεφτεί ένα e-shop και αναγκαστήκαμε γρήγορα να το εγκαταλείψουμε χωρίς να ολοκληρώσουμε καμία παραγγελία; Οι περισσότεροι από εμάς θυμόμαστε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά την αναζήτηση, πλοήγηση ή ολοκλήρωση μιας παραγγελίας θέτοντας αναπόφευκτα στον εαυτό μας κάποιες από τις ακόλουθες ερωτήσεις:
- Γιατί δεν μπορώ να ολοκληρώσω την παραγγελία;
- Τι μεταφορικά θα πληρώσω;
- Σε πόσο χρόνο θα παραλάβω την παραγγελία;
- Γιατί δεν μπορώ να βρω αυτό που ψάχνω;
- Γιατί δεν καταλαβαίνω τί είναι αυτό που μου πουλάνε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που βλέπω;
Πλήθος ερωτημάτων… που όλα οδηγούν στον μεγαλύτερο εχθρό του e-commerce και τελικά του εσόδου του E-Shop: στην εγκατάλειψή του. Γιατί; Διότι πολύ απλά ο σχεδιασμός του δεν συμβαδίζει με τις καθιερωμένες αρχές ευχρηστίας.
Usabilty testings
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να ανακαλύψετε τι ακριβώς κρύβεται πίσω από την εμπειρία των πελατών σας στους λόγους που οδηγούν σε εγκατάλειψη είναι το Usability Testing (Δοκιμή Χρηστικότητας). Η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του κρίνεται από τη μεθοδολογία και την εμπειρία του φορέα που θα το διενεργήσει. Εμπιστευθείτε, όπως σε όλες τις «εξετάσεις», τους ειδικούς.
Τα insights και τα ευρήματα που προκύπτουν από τα tests αυτά είναι πραγματικά αποκαλυπτικά και εξαιρετικά πολύτιμα για κάθε επιχειρηματία e-shop ανεξαιρέτως.
Αρχικά, σχεδιάζουμε τα σενάρια διαδικασιών που θέλουμε/πρέπει να ελέγξουμε αναφορικά με την ευχρηστία που προσφέρουμε στον χρήστη.
Κατόπιν εμπλέκουμε ομάδες αντιπροσωπευτικών δειγμάτων δυνητικών πελατών ζητώντας τους να εκτελέσουν συγκεκριμένες λειτουργίες σύμφωνα με τα εκπονημένα σενάρια διαδικασιών.
Παρατηρούμε και καταγράφουμε πλήρως την εμπειρία τους, ώστε να τα μελετήσουμε και να εντοπίσουμε τα σημεία που υστερούμε. Ιδανικά, η διαδικασία πρέπει να επαναλαμβάνεται με τις ίδιες ομάδες, σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μας e-shops.
Στη συνέχεια, συλλέγουμε όλα τα ευρήματά μας, τα μελετάμε και σχεδιάζουμε τη βέλτιστη αξιοποίησή τους με πραγματικές λύσεις βελτίωσης / ανασχεδιασμού (redesign) του e-shop.
Το e-shop είναι… «αργό»!
Όλες οι μελέτες και οι πηγές της διεθνούς βιβλιογραφίας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η αποτελεσματικότητα ενός e-shop επηρεάζεται σημαντικά από την ταχύτητα φόρτωσης. Συγκεκριμένα, η ταχύτητα φόρτωσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εμπειρία των χρηστών (user experience) και κατ’ επέκταση επηρεάζει άμεσα το ποσοστό μετατροπών και το ποσοστό εγκατάλειψης.
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους:
- Το 40%των χρηστών εγκαταλείπουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος από 3 δευτερόλεπτα, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 53% όταν μιλάμε για mobile users.
- Κάθε καθυστέρηση 2 δευτερολέπτων αυξάνει κατά 103% το ποσοστό εγκατάλειψης.
- Οι χρήστες επισκέπτονται 8,9 σελίδες όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι 2 δευτερόλεπτα, έναντι μόλις 3,3 σελίδων όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι 8 δευτερόλεπτα.
- Το ποσοστό μετατροπής μειώνεται κατά 7% για κάθε 0,1 δευτερόλεπτο καθυστέρησης στη φόρτωση των σελίδων.
- Το ποσοστό μετατροπής αυξάνεται κατά 8,4% για κάθε 0,1 δευτερόλεπτο βελτίωσης στη φόρτωση των σελίδων.
Άρα… η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων κάθε e-shop είναι θέμα σχεδιασμού της πλατφόρμας και καθώς γνωρίζουμε ότι η ταχύτητα βελτιώνει την εμπειρία των πελατών του e-shop, αυτό έχει τεράστια επίδραση στο conversion rate και τελικά στα έσοδα.
Δεν πρέπει να υποτιμηθεί η αξιοποίηση των βελτιωμένων semantics και η πολυστρωματική αποθήκευση δεδομένων (multi-layer caching). Έτσι, θα επιτύχετε κορυφαίες επιδόσεις στην ταχύτητα αποκρισιμότητας του e-shop (e-shop responsiveness speed).
Το e-shop δεν είναι mobile friendly
Ας δούμε μερικά στοιχεία που καθιστούν «μονόδρομο» την smartphone-friendly δόμηση ενός e-shop για τη εξέλιξη και εν τέλει, τη βιωσιμότητά του.
- Το mobile commerce αναπτύσσεται με 3πλάσιο ρυθμό σε σχέση με το «παραδοσιακό» e-commerce.
- Η μέση συνεισφορά των κινητών συσκευών σε ένα e-shop ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 70%
- Άνω του 70% των e-shops στην Ελλάδα αποτυγχάνουν να λάβουν διψήφια βαθμολόγηση (με άριστα το 100) στα speed tests των σχετικών εργαλείων της Google.
- Η Google κατατάσσει πλέον τα οργανικά αποτελέσματα μόνο από e-shops που είναι smartphone-friendly.
Συμπέρασμα: Αν έχετε ένα «εχθρικό» προς τις κινητές συσκευές e-shop, είναι σαν να αποφασίζετε συνειδητά ότι δεν σας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Αλλιώς… ο σχεδιασμός διαφορετικού Front End για κάθε κατηγορία συσκευής (μεγάλες οθόνες, laptops, tablets, mobile συσκευές) κρίνεται απολύτως υποχρεωτικός.
Mόνο έτσι αξιοποιούνται στο μέγιστο οι κανόνες UI/UX και αλληλεπίδρασης με τους users: λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η κάθε συσκευή αλληλεπίδρασης.
Επίσης, έχοντας adaptive και όχι responsive τεχνολογία, το e-shop σας θα ανταποκρίνεται σωστά σε όλα τα μεγέθη των συσκευών: μεγάλες οθόνες, laptop, tablet, mobile συσκευές.
Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ:
[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=Wp9bbQCexag"]
Το site δεν διαλειτουργεί με 3rd Party λογισμικό
Ένας άλλος λόγος που το redesign κρίνεται απαραίτητο, είναι για να μπορέσει η πλατφόρμα να συμβαδίζει με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που ενισχύουν την αποδοτική λειτουργία ενός e-commerce business, όπως:
- Η ενσωμάτωση Artificial Intelligence εφαρμογών, ώστε το e-shop να «εκπαιδεύεται» στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του user προσφέροντας personalized πλοήγηση.
- Διασύνδεση με το ERP της επιχείρησής σας για την άμεση ενημέρωση των αποθεμάτων, των πωλήσεων και της καρτέλας των πελατών, ώστε να υπάρχει άμεση αμφίδρομη καταχώρηση των μεταβολών που πραγματοποιούνται σε real time.
- Διασύνδεση με τις πλατφόρμες digital marketing (Facebook, Google, κ.λπ.) για τη real time άντληση της πληροφορίας και της επίδρασης που έχει το κάθε κανάλι στις παραγγελίες του ηλεκτρονικού καταστήματος.
- Smart search προϊόντων με τη χρήση εφαρμογής που εκπαιδεύεται βάσει παρελθοντικών αναζητήσεων για τα πιο δημοφιλή προϊόντα ανά κατηγορία.
Πίσω από το redesign, κρύβεται ένας πολύπλοκος μηχανισμός τεράστιας ακριβείας ως προς τους κανόνες λειτουργικότητάς του. Όσο πιο πιστά και απαρέγκλιτα τηρούνται οι κανόνες / βέλτιστες πρακτικές, τόσο πιο έντονα θετικό θα είναι το user experience. Συνεπώς, τόσο περισσότερο θα αυξάνεται και η κερδοφορία της επένδυσής σας στο redesign.
Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ και δείτε πώς η ομάδα της Plushost εννοεί το redesign στην πράξη με αποτελέσματα που επιβραβεύονται στο ταμείο του συνεργάτη μας, αλλά και στα e-volution ΑWARDS.
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]