Το διαδικτυακό εμπόριο έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που πραγματοποιούμε τις αγορές μας, χαρίζοντάς μας τη δυνατότητα να αποκτήσουμε σχεδόν οτιδήποτε από την άνεση του σπιτιού μας. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή δεν είναι πάντα τόσο απλή και εύκολη, όσο φαίνεται.
Η εμπειρία ολοκλήρωσης των online αγορών μπορεί κάποιες φορές να προκαλεί αρνητικά συναισθήματα στους καταναλωτές και να αποβαίνει κουραστική και δύσκολη. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι χάνουν χρήματα από τις πωλήσεις, καθώς πολλοί πελάτες τους εγκαταλείπουν τις αγορές τους στη μέση.
Οι επιστήμονες καταναλωτικής ψυχολογίας ασχολούνται με τη μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των παραγόντων που επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς τους. Μέσω αυτής, έχουν προκύψει διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς. Αυτοί, μεταξύ άλλων, είναι:
• Η εμπειρία αγορών: Η εμπειρία αγορών των καταναλωτών μπορεί να επηρεάσει την κρίση τους για την ποιότητα και την αξία των προϊόντων και των υπηρεσιών. Οι καταναλωτές μπορούν να αντιδράσουν σε αρνητικές εμπειρίες αγορών, όπως τις μακροσκελείς και χρονοβόρες φόρμες ολοκλήρωσης αγοράς, ή την έλλειψη επιλογών παράδοσης και πληρωμής.
• Η διαδικασία ολοκλήρωσης αγορών: Η ευκολία και η ταχύτητα στην ολοκλήρωση μιας αγοράς, παίζει σημαντικό ρόλο για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, ένα δυσλειτουργικό σύστημα πληρωμής μπορεί να προκαλέσει αγανάκτηση και να καθιστά τη διαδικασία αγοράς δυσάρεστη για τον καταναλωτή. Το αντίθετο ισχύει, όμως, όταν ένα ευχάριστο και γρήγορο σύστημα πληρωμής κάνει τον καταναλωτή να νιώθει ικανοποιημένος, με αποτέλεσμα να επιστρέφει στο ίδιο κατάστημα για μελλοντικές αγορές.
Το πρόβλημα των εγκαταλελειμμένων «διαδικτυακών καλαθιών» και η ψυχολογία του πελάτη
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα για τις online αγορές είναι το φαινόμενο της εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών. Όταν κάποιος πηγαίνει σε ένα φυσικό κατάστημα και βάζει αγαθά σε ένα καλάθι, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια κάποια δέσμευση για να αγοράσει αυτά τα αγαθά. Ωστόσο, στις αγορές μέσω διαδικτύου, αυτή η δέσμευση δεν υπάρχει. Το κλικ στο "Προσθήκη στο καλάθι" δεν είναι δεσμευτικό. Αυτό δημιουργεί στους εμπόρους ένα σημαντικό πρόβλημα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν έσοδα τα οποία «μένουν στο τραπέζι» όταν οι καταναλωτές εγκαταλείπουν τα καλάθια τους.
Πώς μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την τάση; Ένα εύκολο βήμα είναι να επικεντρωθούμε στη λειτουργικότητα και την ταχύτητα. Όσοι στέκονται σε ουρές στα καταστήματα δεν είναι πιθανό να τις εγκαταλείψουν, επειδή μπορούν να δουν πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία αναμονής. Μπορούν να εκτιμήσουν βάσει του μήκους της ουράς περίπου πόσο θα περιμένουν.
Όμως, η αναμονή στο διαδίκτυο είναι μια πολύ πιο περίπλοκη και αποτρεπτική εμπειρία που επηρεάζεται από την ψυχολογία του πελάτη. Οι καταναλωτές θα εγκαταλείψουν τις αγορές τους στη μέση και θα στραφούν σε άλλους εμπόρους, όταν η διαδικασία ολοκλήρωσης μιας αγοράς είναι περίπλοκη και χρονοβόρα, απαιτώντας από αυτούς να συμπληρώσουν μακροσκελείς φόρμες.
Η Simpler προσφέρει τη λύση σε αυτό το πρόβλημα των εμπόρων λανσάροντας την αγορά με ένα “κλικ”, καθώς και άλλες λειτουργίες όπως πολλαπλές επιλογές πληρωμής και παράδοσης. Έτσι, η διαδικασία αγοράς γίνεται μία γρήγορη, απλή και σύγχρονη εμπειρία για τον καταναλωτή.
Πώς η Simpler λαμβάνει υπόψιν την ψυχολογία του καταναλωτή
Η Simpler μελέτησε τους παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική ψυχολογία στο διαδίκτυο και δημιούργησε μία διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει μία εμπειρία ολοκλήρωσης αγορών απαλλαγμένη από προβλήματα. Η πλατφόρμα της Simpler προσφέρει μία απλή και ευχάριστη εμπειρία, που βελτιώνει το αγοραστικό ταξίδι του καταναλωτή και αυξάνει τις πιθανότητες να ολοκληρώσει τις αγορές του. Αυτό, φυσικά, σημαίνει περισσότερες πωλήσεις και κατ’ επέκταση περισσότερα έσοδα για τους εμπόρους.
Μέσω της Simpler οι έμποροι μπορούν να προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ολοκληρώνουν τις αγορές τους μόνο με ένα κλικ, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώσουν μακροσκελείς φόρμες, καθώς και να απομνημονεύσουν πολλαπλούς κωδικούς πρόσβασης. Έτσι, οι καταναλωτές έχουν το «ψηφιακό διαβατήριο αγορών» τους, το οποίο τους επιτρέπει να αγοράζουν γρήγορα, με μόνο ένα κλικ, από οποιοδήποτε e-shop συνεργάζεται με τη Simpler.
Επίσης, όλοι αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν χιλιάδες περισπασμοί κατά τη διάρκεια ολοκλήρωσης μιας αγοράς. Με το κουμπί “Γρήγορης Αγοράς” της Simpler, οι έμποροι μπορούν να προσφέρουν μία απλούστερη εμπειρία αγορών στους πελάτες τους, καθώς μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα στάδια του ψηφιακού ταξιδιού αγορών, όπως τη σελίδα του προϊόντος και το mini cart, που επιτρέπει στους πελάτες να ολοκληρώνουν τις αγορές τους νωρίτερα από το τελικό στάδιο του checkout.
Ενδεικτικά, στα e-shops που συνεργάζονται με την Simpler, η μεγάλη πλειοψηφία, που αντιστοιχεί στο 78% των καταναλωτών, επέλεξε να ολοκληρώσει την αγορά του πριν από τη σελίδα του checkout.
Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία ολοκλήρωσης αγορών που είναι άνετη, εύκολη και φιλική προς τον χρήστη, ενώ παράλληλα προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Οι πελάτες αισθάνονται ότι οι απαιτητικές διαδικασίες της αγοράς έχουν απλοποιηθεί και αυτό μεταφράζεται σε μια θετική εμπειρία για εκείνους, καθώς επίσης και σε αύξηση εσόδων για τους εμπόρους.
Για να δείτε πως θα μπορούσατε και εσείς να προσφέρετε μία πιο γρήγορη και ταυτόχρονα πιο απλή εμπειρία checkout στους πελάτες σας, κλείστε το demo σας με τη Simpler σήμερα και δείτε πως μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
-Advertorial-