Η έντονη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στο πλαστικό χρήμα και στα μέσα ηλεκτρονικών πληρωμών είχε ήδη ξεκινήσει από την περίοδο επιβολής των “capital controls”. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού και τα μέσα ατομικής προστασίας, που αυτή έχει υπαγορεύσει, έχουν περιορίσει έτι περαιτέρω τη χρήση μετρητών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά την περίοδο των φετινών θερινών εκπτώσεων, μόλις το 4% των Ελλήνων καταναλωτών έκανε χρήση μετρητών για τις αγορές του. Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΕΣΕΕ για την πορεία των θερινών εκπτώσεων του 2020, πέρσι τέτοια εποχή στο 55% των επιχειρήσεων είχε γίνει χρήση καρτών για την πληρωμή των αγορών. Το δε ποσοστό των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, όπου οι πελάτες χρησιμοποίησαν μετρητά για τα ψώνια τους έφθανε το 13%. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα έκαναν χρήση και μετρητών και καρτών στο 23% των επιχειρήσεων φέτος, έναντι 32% την ίδια περίοδο πέρσι.
Η σύγκριση της περσινής με τη φετινή χρονιά δείχνει σαφώς ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα κάνουν μια ακόμη πιο έντονη στροφή προς το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές αγορές, παίρνοντας ακόμη μεγαλύτερες αποστάσεις από τα μετρητά.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Εικόνα: gonghuimin468, Pixabay
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]