Η Google ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την προβολή πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως τον Οκτώβριο του 2025, λόγω των νέων κανονιστικών εμποδίων για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης (TTPA).
Η Google εφάρμοσε αυστηρούς κανόνες για τις πολιτικές διαφημίσεις της ΕΕ το 2019. Οι διαφημιστές πρέπει να επαληθεύουν την ταυτότητά τους και να αποκαλύπτουν τη χορηγία των διαφημίσεων.
Η Google προειδοποιεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο TTPA θα μπορούσε να οδηγήσει σε λειτουργικές προκλήσεις, ορίζοντας τις πολιτικές διαφημίσεις σε ευρύ πλαίσιο, ώστε να περιλαμβάνουν διαφημίσεις βάσει συγκεκριμένων ζητημάτων, γεγονός που καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό και τη διαχείρισή τους σε μεγάλη κλίμακα.
Επιπλέον, η Google επισημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά στην απόκτηση αξιόπιστων εκλογικών δεδομένων σε όλα τα κράτη μέλη, γεγονός που περιπλέκει τη διαδικασία αναγνώρισης των διαφημίσεων που σχετίζονται με τις εκλογές.
Η απόφαση της Google έρχεται ως απάντηση στον επερχόμενο κανονισμό της ΕΕ. Καθώς η εταιρεία αποχωρεί από την πολιτική διαφήμιση στην ΕΕ, οι διαφημιζόμενοι - ιδιαίτερα οι μικρές καμπάνιες με περιορισμένους προϋπολογισμούς - θα χάσουν την πρόσβαση σε έναν από τους πιο αποτελεσματικούς και προσιτούς τρόπους προσέγγισης μεγάλου, στοχευμένου κοινού.
Η απόφαση της Google να αποχωρήσει από τις πολιτικές διαφημίσεις της ΕΕ δεν είναι πρωτοφανής. Η εταιρεία στο παρελθόν είχε σταματήσει τις πολιτικές διαφημίσεις σε χώρες όπως η Γαλλία, ο Καναδάς και η Βραζιλία, επικαλούμενη παρόμοια ρυθμιστικά ζητήματα.
Το ευρύ πεδίο εφαρμογής του TTPA εγείρει ανησυχίες σχετικά με την υπέρβαση και την πιθανότητα εσφαλμένης ταξινόμησης διαφημίσεων ως πολιτικών, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα και να περιορίσει τον δημόσιο διάλογο για βασικά ζητήματα.
Η Google, ενώ θα σταματήσει τις πολιτικές διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες της, έχει δεσμευτεί να συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία και τις συνεργασίες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και τη διασφάλιση της πρόσβασης των ψηφοφόρων σε αξιόπιστες πληροφορίες, ειδικά κατά τη διάρκεια των εκλογικών περιόδων.
Εικόνα: Stockcake