Οι ειδικοί της Gartner προχώρησαν σε πέντε προβλέψεις όσον αφορά στο μάρκετινγκ σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. Προσφέρουν μια επισκόπηση τού τί έρχεται, για να προετοιμαστείτε για τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται από τις ανακατατάξεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, μια προσέγγιση χωρίς χρήση AI για την επικοινωνία της αξίας των brands και τους χιλιάδες τρόπους με τους οποίους η GenAI θα αλλάξει το τοπίο στα πάντα, από τη συμπεριφορά αναζήτησης των καταναλωτών, μέχρι την ενασχόληση των εργαζομένων.
1. Μέσα στο 2025, μια αντιληπτή υποβάθμιση της ποιότητας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ωθήσει το 50% των καταναλωτών να περιορίσουν σημαντικά τη χρήση μεγάλων social media.
Η ανησυχία των καταναλωτών σχετικά με τη διάδοση παραπληροφόρησης με τη χρήση Generative AI στις κοινωνικές πλατφόρμες παραμένει υψηλή. Πάνω από το 70% των καταναλωτών αναμένουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει αρνητικά τα κοινωνικά κανάλια.
Πολλές πλατφόρμες social media έχουν ήδη αρχίσει να ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη, επιταχύνοντας την αντίληψη της μειωμένης ποιότητας του περιεχομένου. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές περιορίζουν ενεργά τη χρήση μεγάλων πλατφορμών.
2. Μέχρι το 2026, το 80% των δημιουργών θα χρησιμοποιεί καθημερινά GenAI, επιτρέποντας να υπάρχει περισσότερος χρόνος για πιο δημιουργική και στρατηγική δουλειά.
Η χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στο μάρκετινγκ θα επιτρέψει την ταχύτερη ανάπτυξη πιο δημιουργικών παραλλαγών για υπερστοχευμένες, εξατομικευμένες εμπειρίες. Ως αποτέλεσμα, οι CMO θα έχουν περισσότερο χρόνο για ενασχόληση με τη δημιουργική τους ομάδα και πιο στρατηγικές εργασίες.
3. Μέχρι το 2027, το 20% των brands θα κλίνει προς τη διαφοροποίηση που βασίζεται στην απουσία τεχνητής νοημοσύνης στις δραστηριότητες και τα προϊόντα τους.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνεται πιο διαδεδομένη στο μάρκετινγκ, η αντιμετώπιση θεμάτων εμπιστοσύνης θα είναι μια σημαντική πρόκληση. Ένα τμήμα πελατών μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά του και να αναζητήσει εταιρείες που δεν κάνουν χρήση AI και δίνουν προτεραιότητα στην αυθεντικότητα και την ηθική. Αυτές οι εταιρείες μπορούν να διαφοροποιηθούν και να στοχεύσουν ενδεχομένως αγορές premium, ή εστιασμένες στην ασφάλεια.
4. Μέχρι το 2028, τα brands θα δουν την οργανική επισκεψιμότητα του ιστότοπού τους να μειώνεται τουλάχιστον κατά 50%, εξαιτίας της αναζήτησης που υποστηρίζεται από τη GenAI.
Η ταχεία επέκταση της GenAI στις μηχανές αναζήτησης θα μειώσει σημαντικά την οργανική επισκεψιμότητα από τις αναζητήσεις, καθώς οι χρήστες θα λαμβάνουν πληροφορίες απευθείας από αποτελέσματα που δημιουργούνται από AI.
Οι CMO πρέπει να προετοιμαστούν για μείωση των εσόδων και δημιουργία δυνητικών πελατών, εστιάζοντας σε λέξεις-κλειδιά που εστιάζουν στις μετατροπές, σε προστατευμένο περιεχόμενο και ενδεχομένως επανατοποθέτηση σε παραδοσιακά κανάλια, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
5. Έως το 2026, το 60% των CMO θα υιοθετήσει μέτρα για να προστατεύσουν τα brands τους από την ευρεία εξαπάτηση που εξαπολύεται με τη χρήση GenAI.
Για να προστατευτούν, οι εταιρείες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή μέτρων αυθεντικότητας περιεχομένου και να θεσπίσουν κατευθυντήριες γραμμές υπεύθυνης χρήσης για τη GenAI.
Η έλλειψη υφιστάμενων πλαισίων και βέλτιστων πρακτικών απαιτεί διαφάνεια και μηχανισμούς οικοδόμησης εμπιστοσύνης, υποχρεώνοντας τα brands να απαιτούν σαφείς πολιτικές από προμηθευτές και συνεργάτες, ενώ παράλληλα να ενσωματώνουν χαρακτηριστικά αυθεντικότητας περιεχομένου στην τεχνολογία.
Εικόνα: Stockcake