Η GoDaddy διεξήγαγε μία έρευνα τον Σεπτέμβριο του 2024 για να διερευνήσει το πώς αλλάζουν οι αγοραστικές συνήθειες μεταξύ των διαφορετικών γενεών.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι ενώ οι καταναλωτές τής Gen Z και οι Millennials αρχίζουν να συμπεριφέρονται διαφορετικά από τους παραδοσιακούς πελάτες, δεν έχουν την ίδια τάση.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας
- Σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές της Gen Z (41%) εμπιστεύονται μια σύσταση προϊόντος ή υπηρεσίας από έναν influencer σε μια διαφήμιση απευθείας από μια επιχείρηση, ενώ σχεδόν 5 στους 10 Millennials (46%) εξακολουθούν να εμπιστεύονται περισσότερο τις διαφημίσεις εταιρειών.
- Όσον αφορά στην πιθανότητα αγοράς από μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο οι Gen Zers όσο και οι Millennials, κατέταξαν τις αναρτήσεις από φίλους τους χαμηλότερα από άλλες πηγές.
Επιρροές αγορών στους Gen Zers
Οι νέοι της Gen Z είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν και να ενεργήσουν σύμφωνα με τις συστάσεις των influencer, ενώ οι αναρτήσεις των φίλων κατατάσσονται τελευταίες όσον αφορά στις επιρροές τους:
- Ανάρτηση influencer 57%
- Επαγγελματική ανάρτηση που ακολουθούν 54%
- Διαφήμιση ροής δεδομένων 49%
- Ανάρτηση φίλου 40%
Τα social media ως εργαλείο ανακάλυψης νέων προϊόντων
Παρά τις διαφορές στις επιρροές και οι δύο γενιές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ανακάλυψη νέων προϊόντων.
- Οι περισσότεροι καταναλωτές της Gen Z (55%) και οι Millennials (47%) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τακτικά για να βρουν νέα προϊόντα.
- Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες της Gen Z (53%) και των Millennials (57%) αλληλεπιδρούν με διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εβδομαδιαία.
- Περίπου 3 στους 10 καταναλωτές της Gen Z (28%) και των Millennials (32%) βρίσκουν τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρήσιμες για την ανακάλυψη νέων προϊόντων ή επιχειρήσεων.
Η Alycia Leno, Διευθύντρια Μάρκετινγκ στη GoDaddy σχολίασε: «Το να γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές της Gen Z εμπιστεύονται περισσότερο τις διαφημίσεις στα κοινωνικά μέσα παρά τις συστάσεις από φίλους, αλλάζει το παιχνίδι για τις εταιρείες που στοχεύουν αυτό το κοινό. Η κατανόηση των αγοραστικών συμπεριφορών κάθε γενιάς, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους και να μεγιστοποιήσουν το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Εικόνα: Stockcake