Ξεκίνησε μια νέα χρονιά, που σημαίνει νέες προβλέψεις και προσδοκίες για όλους. Στον ιδιαίτερα απαιτητικό κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, έρχονται νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, εργαλεία και υπηρεσίες.
Πρωταγωνιστής αναμένεται να είναι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη και η αξιοποίησή της από τις μεγάλες πλατφόρμες social media, ενώ την προσοχή αναμένεται να τραβήξει η νέα γενιά καταναλωτών, η "Generation Alpha".
1. Meta, TikTok και YouTube θα δώσουν μάχη για την απόλυτη ροή με χρήση γενετικής AI
Οι τρεις τεχνολογικοί γίγαντες θα χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να διαφοροποιηθούν.
Ένας πιθανός τρόπος για να συμβεί αυτό, θα ήταν η χρήση φίλτρων τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτιώση του περιεχομένου. Τα φίλτρα περιεχομένου θα μπορούσαν να επιτρέψουν στους χρήστες στο TikTok, στο YouTube ή στο Instagram, να πληκτρολογούν κάτι όπως "αστεία βίντεο με ζώα" ή "υγιεινές συνταγές" και να φιλτράρουν το περιεχόμενο που θέλουν να δουν μέσω φυσικής γλώσσας. Το TikTok δοκιμάζει ήδη αυτόν τον τύπο εργαλείου.
Η γενετική AI ήταν αποτελεσματική στην εξεύρεση περιεχομένου σε πλατφόρμες, όπως στο Spotify, δημιουργώντας μοναδικές λίστες αναπαραγωγής με ονομασίες όπως... «ζεστή σοκολάτα, ανάγνωση πρωί Τετάρτης».
Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες που παρακολουθούν εξατομικευμένες ροές ενδέχεται να μην εκτίθενται στο περιεχόμενό τους. Όμως, οι χρήστες που βλέπουν το περιεχόμενο, είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται, να δεσμεύονται και να αποτελούν μέρος του κοινού-στόχου τους.
2. Οι εταιρείες ποντάρουν πολλά για τη Generation Alpha
Τα γηραιότερα μέλη της γενιάς Alpha γίνονται 11 φέτος. Για τους διαφημιστές που ήταν πρόθυμοι να απευθυνθούν στους millennials και στη συνέχεια στη Gen Z, αυτό σημαίνει ότι μια νέα γενιά αρχίζει να αναπτύσσει την αφοσίωσή της σε brands.
H Gen Alpha θα είναι η δεύτερη ψηφιακά εγγενής γενιά, μετά τη Gen Z. Ένα σημαντικό μέρος της ζωής τους έχει αλλάξει από την πανδημία COVID-19 και η κοινωνική ψυχαγωγία από το TikTok και το YouTube είναι δεύτερη φύση για αυτούς. Επιπλέον, η Gen Alpha είναι διαφορετική, κάτι που για τους διαφημιστές σημαίνει ότι θα απαιτήσει νέες τακτικές από αυτές τής Gen Z.
Το 2024, οι εταιρείες θα πειραματιστούν με το τι λειτουργεί και τι όχι για αυτήν τη γενιά, τόσο για να κερδίσουν τα χαρτζιλίκια της, όσο και για να κερδίσουν μελλοντικούς πελάτες.
3. Ενσωμάτωση μετρήσεων προσοχής στο performance marketing
Οι μετρήσεις προσοχής αξιολογούν εάν ο καταναλωτής παρατήρησε και απορρόφησε το μήνυμα μιας διαφήμισης, χρησιμοποιώντας παράγοντες όπως ο χρόνος παραμονής, η ταχύτητα κύλισης, η τοποθεσία του δρομέα και τα ποσοστά ολοκλήρωσης.
Το 2024, οι συνεργασίες πρακτορείων και οι ενσωματώσεις τεχνολογίας διαφημίσεων θα επιτρέψουν στους επαγγελματίες του performance marketing να μετρούν την προσοχή τού κοινού με πιο εξελιγμένους τρόπους και, τελικά, να χρησιμοποιούν μετρήσεις προσοχής στη διαδικασία αγοράς διαφημίσεων.
Τα cookies τρίτων καταρρέουν και τα δεδομένα πρώτου μέρους είναι ζωτικής σημασίας. Ωστόσο, οι διαφημιστές δεν πρέπει να γνωρίζουν μόνο εάν οι διαφημίσεις έχουν εμφανίσεις, αλλά πρέπει να γνωρίζουν εάν τα άτομα που βλέπουν αυτές τις διαφημίσεις είναι πραγματικά αφοσιωμένα.
4. Φθηνότερες συνδρομές με διαφημίσεις στο Spotify
Οι συνδρομές με διαφημίσεις έχουν μπει στο προσκήνιο στο Netflix, Disney+ και πρόσφατα, στο Amazon Prime Video. Σε πλατφόρμες όπου η ανάπτυξη επιβραδύνεται λόγω της υψηλής διείσδυσης χρηστών, η απαγόρευση της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης, σε συνδυασμό με προσφορές σε χαμηλότερες τιμές, μπορούν να ενισχύσουν τον αριθμό των συνδρομητών - και οι πλατφόρμες έχουν πολλά να κερδίσουν με περισσότερα μάτια που θα παρακολουθούν τις διαφημίσεις.
Το Spotify, όπου η αύξηση των χρηστών - ειδικά στις ΗΠΑ - αναμένεται να επιβραδυνθεί σε μονοψήφια επίπεδα φέτος, είναι η επόμενη πλατφόρμα που θα μπορούσε να εφαρμόσει αυτήν τη στρατηγική. Η πλατφόρμα προσφέρει ήδη ένα δωρεάν πακέτο συνδρομής με διαφημίσεις, αλλά υπάρχει περιθώριο για ένα πρόγραμμα με χαμηλή τιμή, λιγότερες διαφημίσεις και πρόσβαση σε premium λειτουργίες, όπως ηχητικά βιβλία και λίστες αναπαραγωγής AI.
Εικόνα: Stephen Dawson, Unsplash
Πηγή: insiderintelligence