Σε περίπου 2 εβδομάδες γιορτάζουμε μια από τις πιο αμφιλεγόμενες, αλλά και πιο εμπορικές εορτές: τον Άγιο Βαλεντίνο.
Γι’ αυτό ετοιμάσαμε μια λίστα από 20 ενέργειες που πρέπει να κάνεις σε όλα τα digital επίπεδα και με όλα τα εργαλεία, ώστε να φέρεις πελάτες στην… αγκαλιά του eShop σου και να ερωτευτούν τη μάρκα σου.
Στο eShop
Κεντρική σελίδα: αλλάξτε το κεντρικό banner σας με ένα ή περισσότερα θεματικά banners, ή φτιάξτε ένα ειδικό εικαστικό ψηλά στην αρχική σελίδα σας για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Περιγράψτε τις ενέργειες που κάνετε για την ημέρα αυτή (εκπτώσεις, ειδικά δώρα, διαγωνισμούς, κληρώσεις).
Ειδική landing page: φτιάξτε μια ειδική σελίδα στην οποία θα καταλήγουν όλα τα social media posts και οι διαφημίσεις σας σχετικά με την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Η σελίδα μπορεί να περιλαμβάνει τις κατηγορίες των προϊόντων που προτείνετε για την ημέρα αυτή, ιδέες για δώρα με βάση το φύλλο, την ηλικία και τα χρήματα που διαθέτει κάποιος, ένα διαγωνισμό και πληροφορίες για την παράδοση των προϊόντων.
Λογότυπο: φτιάξτε μια παραλλαγή του λογοτύπου σας με θέμα τον Βαλεντίνο.
Εμπορική πολιτική: περιορισμένος αριθμός τεμαχίων, εκπτώσεις, δώρα 2+1 και (φυσικά) δωρεάν μεταφορικά, είναι μερικές από τις εμπορικές πολιτικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ώστε να κάνετε τους επισκέπτες σας να αγοράσουν από εσάς χωρίς να ψάξουν για εναλλακτικές λύσεις σε άλλα eShops.
Διαγωνισμός: δημιουργήστε ένα popup (ή ένα ειδικό banner) που θα οδηγεί σε διαγωνισμό για τον Αγίου Βαλεντίνο (περισσότερα για τους διαγωνισμούς στο τέλος του άρθρου).
Παράδοση προϊόντων: κάντε ξεκάθαρη (με banner ή και με μηχανισμό αντίστροφης μέτρησης) την τελευταία ημέρα και ώρα που πρέπει να λάβετε την παραγγελία, για να την παραδώσετε εγκαίρως.
Ακόμη καλύτερα, κάντε ειδική συμφωνία με την εταιρεία courier με την οποία συνεργάζεστε για extra γρήγορες παραγγελίες και ενημερώστε τους επισκέπτες του eShop σας για διαβαθμίσεις στις χρεώσεις.
Με eMail & Viber
Αν στο παρελθόν έχετε τρέξει διαγωνισμούς ή κληρώσεις για τον Άγιο Βαλεντίνο, η λίστα που έχετε δημιουργήσει είναι η πιο hot για να την χρησιμοποιήσετε ξανά, ώστε να φέρετε στο eShop σας όσους γιόρτασαν τον Βαλεντίνο τα προηγούμενα χρόνια.
Για να πάρετε ακόμη περισσότερα στοιχεία από τους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες σας, ρωτήστε τους αν ψάχνουν κάποιο δώρο, πόσα χρήματα θέλουν να διαθέσουν και για ποιο φύλλο, ώστε να τους στείλετε αντίστοιχα έτοιμες προτάσεις, ή να τους κατευθύνετε σε συγκεκριμένο τμήμα (π.χ. δώρα για εκείνη) του eShop σας.
Αν όχι, είναι ευκαιρία να εμπλουτίσετε τη λίστα σας με έναν από τους διαγωνισμούς που θα σας προτείνω παρακάτω.
Μέσω του email & του Viber μπορείτε φυσικά να εκφράσετε και την εκτίμησή σας προς τους πελάτες σας, κάνοντάς τους ένα δώρο όπως έξτρα πόντους (χωρίς να κάνουν αγορές) στο σύστημα πιστών πελατών ή να τους προτρέψετε να κάνουν αγορές ώστε να μπουν στο σύστημα αυτό, κερδίζοντας παραπάνω από τους συνηθισμένους πόντους.
Και φυσικά μην ξεχάσετε να κάνετε ξεκάθαρη και μέσω αυτών των δυο καναλιών επικοινωνίας την ημέρα που θα πρέπει να δοθεί η παραγγελία, ώστε να παραδοθεί εγκαίρως
Με διαγωνισμούς
Οι διαγωνισμοί σαν εργαλείο μπορούν να σας φανούν χρήσιμοι με πολλούς τρόπους.
1. Διαγωνισμοί που θα δημιουργήσουν UGC
Οι διαγωνισμοί αυτοί μπορούν να γίνουν ώστε οι ακόλουθοί σας να δημιουργήσουν περιεχόμενο (user generated content) για σας.
Δείξε μας το Βαλεντίνο σου: Ζητήστε από τους ακόλουθούς σας να φωτογραφηθούν, ή να τραβήξουν ένα video με τον έρωτά τους.
Δείξε μας την αγάπη σου: Ζητήστε από τους ακόλουθούς σας να φωτογραφηθούν με ένα προϊόν σας, ή να πουν γιατί αγαπούν τη μάρκα σας.
2. Διαγωνισμοί για να αντλήσετε πληροφορίες για τους ακόλουθούς σας
Αν είστε ταξιδιωτικό γραφείο: «Στείλτε μας τις ονειρεμένες σας διακοπές την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου».
Αν πουλάτε gadgets: «Πείτε μας ποιο “gadget” θα σας φτιάξει την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου».
Αν έχετε κομμωτήριο:«Στείλε μας την κόμμωση που σου αρέσει και κέρδισέ την».
Αν έχετε supermarket:«Πείτε μας τι θέλετε να μαγειρέψετε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και κερδίστε τα υλικά».
3. Διαγωνισμοί για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση.
Στην περίπτωση αυτή, η συνηθέστερη μέθοδος είναι η συμπλήρωση πρότασης στα σχόλια. Για παράδειγμα, αν πουλάτε καλλυντικά: «Ακόμη πιο όμορφη για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Θα ήθελα μια κρέμα ............» (ζητήστε τους να σας πουν). Ή ζητήστε τους να κάνουν tag αυτόν η αυτήν με την οποία θα περάσουν μαζί την ημέρα του Βαλεντίνου.
Μην ξεχάσετε τη διαφήμιση!
Τίποτα από τα παραπάνω δεν θα έχει επιτυχία αν δεν το διαφημίσετε. Τα HOT κοινά τα οποία θα στοχεύσετε είναι:
Οι επισκέπτες του eShop σας οι οποίοι έχουν αγοράσει στο παρελθόν.
Όλοι οι υπόλοιποι επισκέπτες που δεν έχουν κάνει αγορές.
Όσοι έχουν αλληλεπιδράσει με τις social media παρουσίες σας.
Όσοι δηλώνουν «σε σχέση» ή «είναι περίπλοκο».
Όσοι αναζητούν «δώρα», «Βαλεντίνος», κ.λπ.
Αν τα αποθέματα και τα χρήματά σας το επιτρέπουν, μην σταματήσετε τη διαφήμιση έως ότου η εταιρεία courier με την οποία συνεργάζεστε να σας πει ότι... αδυνατεί να παραδώσει!
Αλλά ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να δώσετε την ευκαιρία στους ερωτευμένους να παραγγείλουν με έξτρα έκπτωση κάτι από το eShop σας και να το παραλάβουν την επόμενη, ή κάποια άλλη ημέρα.
Aν δεν πουλάτε δώρα που ταιριάζουν στην ημέρα των ερωτευμένων;
Σε αυτή την περίπτωση απευθυνθείτε στους «ελεύθερους» και προτρέψτε τους να κάνουν ένα δώρο στον εαυτό τους «γιατί τους αξίζει». Που θα τους βρείτε; Μα με το διαφημιστικό φίλτρο στο Facebook & Instagram το οποίο σας επιτρέπει να βρείτε τους ελεύθερους και τους χωρισμένους.
Μπορείτε επίσης να στοχεύσετε με διαφημίσεις Google λέξεις - κλειδιά και περιεχόμενο όπως «αντι-Βαλεντίνος» «μόνος του Αγίου Βαλεντίνου» κ.λπ.
Μπορείτε επίσης να κάνετε ένα διαγωνισμό για singles, ή να δώσετε μια πολύ μεγάλη έκπτωση ή δώρο, ΜΟΝΟ για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου - ώστε να «τραβήξετε» εσείς το έξτρα διαθέσιμο εισόδημα της ημέρας αυτής.
Καλή επιτυχία και… μην ξεχάσετε να ερωτευτείτε!
Εικόνα: Annie Spratt, Unsplash