Η χρήση του influencer marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τις startups ώστε να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των μεγάλων εμπορικών σημάτων.
Στις startups, τα κεφάλαια είναι κατά κανόνα περιορισμένα κι έτσι είναι λογικό αυτές να επιδιώκουν την τάχιστη απόσβεση τους.
Τα καλά νέα είναι ότι το influencer marketing δεν κοστίζει πολλά χρήματα. Μπορείτε να ξεκινήσετε από το μηδέν και να επενδύετε περισσότερα όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας.
Το προφανές όφελος του influencer marketing είναι ότι σε εισάγει σε ένα καθιερωμένο δίκτυο και η επιρροή αυξάνεται αυτόματα.
Έτσι, μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο αποτελεσματικό κι από τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.
Μελέτη της PageFair και της Adobe δείχνει ότι οι καταναλωτές στο διαδίκτυο ολοένα και περισσότερο απογοητεύονται από τις διαφημίσεις που διακόπτουν την εμπειρία περιήγησης.
Ήδη, από τον Ιούνιο του 2015, 198 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούσαν ad-block.Οι σημερινοί καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους βάσει συστάσεων είτε από τους φίλους και την οικογένεια είτε από influencers που θαυμάζουν και εμπιστεύονται.
ΟΙ στατιστικές μιλάνε από μόνες τους και αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του influencer marketing:
• Οι επιχειρήσεις κερδίζουν περίπου 6,50 $ για κάθε 1 $ που επενδύουν σ’ αυτή τη μέθοδο.
• Το 81% των εμπόρων που έχουν χρησιμοποιήσει influencer marketing θεωρούν ότι είναι αποτελεσματικό.
• Το 86% των γυναικών ενημερώνονται από τα socialmedia πριν κάνουν μια αγορά.
• Το influencer marketing προσφέρει 11 φορές υψηλότερη απόδοση επένδυσης από τις παραδοσιακές μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ.
Η δύναμη των MicroInfluencers
Το influencer marekting δεν περιορίζεται αποκλειστικά στις διασημότητες του διαδικτύου:Σύμφωνα με τον όμιλο FellerKay, ένας influencer είναι "οποιοδήποτε πρόσωπο που έχει μεγαλύτερη από τον μέσο όρο επιρροή στην από-στόμα-σε-στόμα επίδραση σε μια συγκεκριμένη αγορά".
Έτσι, συνηθισμένοι άνθρωποι που τυχαίνει να είναι ειδικοί σ’ έναν κλάδο ή υποκλάδο μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή από διασημότητες του διαδικτύου. Εκείνοι, εξάλλου, έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τη γνώση και το πάθος, ενώ ακούγονται αυθεντικά. Κι αυτό είναι πολύτιμο...
Σύμφωνα με τη HelloSociety,οι «μικροεπηρεαστές» (microinfluencers – με ως και 30.000 ακολούθους) είναι 6,7 φορές περισσότερο αποτελεσματικοί από ό, τι οι συνάδελφοί τους με περισσότερους followers.
Έχει υπολογιστεί, μάλιστα,ότι οι μικροεπηρεαστές επηρεάζουν 22,2 φορές περισσότερες εβδομαδιαίες συνομιλίες από ό, τι ο μέσος καταναλωτής.
Η χρησιμοποίηση ενός celebrity για να προωθήσει το εμπορικό σήμα σας στο Instagram απαιτεί έναν τεράστιο προϋπολογισμό.
Για παράδειγμα, η Selena Gomezπου είναι η δημοφιλέστερη προσωπικότητα στο Instagram, με 93,1 εκατομμύρια ακοιλούθους κερδίζει περισσότερα απo $ 500.000 ανά χορηγούμενο post
Να, λοιπόν, έξι στρατηγικές influencer marketing που θα σας βοηθήσουν να διαφημίσετε με επιτυχία το εμπορικό σήμα σας. Είναι όλες προσιτές και μπορούν να εφαρμοστούν σχεδόν με μηδενικό κόστος.
1.Ανάρτηση post στους influencers
Κόστος: $ 0 - $ 500
Οι περισσότεροι influencers έχουν τα δικά τους blogs και μερικοί δέχονται questposting. Αν δεν είστε σίγουροι πού να ψάξετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Advanced Searchγια να βρείτε αυτούς τους ιστότοπους.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά οι οποίες ενδεχομένως βρίσκονται στο παράθυρο διαλόγου, όπως 'guidelines ', ' contribution', 'submit' κ.λπ. Όταν αποκτήσετε πρόσβαση, θα μπορούσατε να φτάσετε στους influencersαν προσφερθείτε να γράψετε ένα post ελκυστικό για το ακροατήριό τους.
Υπάρχουν δύο βασικά οφέλη από αυτή τη στρατηγική:
• Μπορείτε να δημιουργήσετε μια προσωπική σύνδεση μαζί του και να καλλιεργήσετε μια μακροχρόνια σχέση.
• Εξασφαλίζετε έκθεση στο κοινό του ιστολογίου του.
Προσοχή: Μην προσπαθήσετε να διαφημίσετε οτιδήποτε στο άρθρο που θα γράψετε εκεί. Είναι πιο φυσικό να αναφέρετε την startupστο μικρό βιογραφικό σας, περιλαμβάνοντας και το σύνδεσμο που θα οδηγήσει τον αναγνώστη σ’ αυτήν.
Αν, πάλι, δεν σας αρέσει να γράφετε, μπορείτε να το αναθέσετε σε έναν ειδικό .
2. Προσέλκυσε τους influencers σε ομαδικά ποσταρίσματα
Κόστος: $ 0
Εδώ θα κάνετε ακριβώς το αντίθετο του προηγουμένου: Αντί να γράψετε εσείς στο blog του influencer, καλείτε εκείνον να συμμετάσχει σε μια ομαδική συνέντευξη ή σε ένα ομαδικό ποστάρισμα στον δικό σας ιστότοπο.
Αυτή η μέθοδος ευνοεί τόσο τον έναν, όσο και τον άλλον! Αφενός αναδεικνύει την αξιοπιστία και την επωνυμία σας, αφετέρου εκθέτει τον influencer σε ένα ευρύτερο κοινό.
Αν ανησυχείτε μήπως δεν είστε σε θέση να προσελκύσετε influencers, επειδή το νέο σας blog δεν έχει ακόμα αξιοπρεπή κίνηση, μπορείτε να δοκιμάστε τα παρακάτω για να τους πείσετε:
• Πείτε τους ότι θα επενδύσετε σε πληρωμένες διαφημίσεις για να προωθήσετε την ανάρτηση.
• Αναφέρτε μερικά μεγάλα ονόματα (όπως τουGuy Kawasaki, παρακάτω) τονίζοντας ότι αυτοί έχουν ήδη δεχτεί να γράψουν στο blog σας…
Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι οι influencers θα χαρούν να μοιραστούν το post με τους ακολούθους τους, οπότε θα δείτε αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.
Αν συνεισφέρετε σε έναν καθιερωμένο ιστότοπο, μια καλή ιδέα θα ήταν να προσκαλέσετε influencers να πάρουν μέρος σε κοινό ποστάρισμα εκεί, πριν τους προσκαλέσετε να κάνουν το ίδιο για το δικό σας blog.
Μ’ άλλα λόγια, πάντα να θυμάστε να τους προσφέρετε κάποια πραγματική αξία, σε αντάλλαγμα για το χρόνο τους.
3. Προσφέρετε στους influencers δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες
Κόστος: $ 0 - $ 1.000
Σ’ όλους μας αρέσει να μας κάνουν δώρα και οι influencersδεν μπορεί να αποτελούν εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι influencers συχνά περιμένουν να λάβουν δώρα και εκπτώσεις από επιχειρήσεις που τους προσεγγίζουν.
Εδώ, υπάρχουν δύο επιλογές:
• Στείλτε το προϊόν σας ως δείγμα ή προσφέρετε μια δωρεάν δοκιμή στην υπηρεσία σας.
• Ερευνήστε τι αρέσει στους influencers και στείλτε τους ένα δώρο. Ψάχνοντας το προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφίλ και τα προσωπικά ιστολόγιά τους, μπορείτε να πάρετε μια αρκετά καλή ιδέα για το τι τους αρέσει να τρώνε και να φορούν ή τι χόμπι έχουν.
Και οι δύο τρόποι είναι αποτελεσματικοί και μπορούν να σας βοηθήσουν να έλθετε σε επαφή με τον influencer. Θυμηθείτε, όμως, να είστε ευγενικοί και μην τους πιέζετε να προωθήσουν το εμπορικό σήμα σας, απλώς και μόνο επειδή τους στείλατε ένα δώρο.
4. Δώστε ελεύθερη και πολύτιμη ανατροφοδότηση στους influencers
Κόστος: $ 0
Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση με έναν influencer, τότε ίσως χρειαστεί να του δώσετε κάποια πολύτιμα στοιχεία, δωρεάν.
Αφήνοντας ένα σχόλιο όπως το "υπέροχο post" ή "Συμφωνώ 100%" ή "εξαιρετική δουλειά" κάτω από το post τους, δεν πρόκειται να βοηθήσει ιδιαίτερα. Έτσι κάνει η πλειοψηφία των ανθρώπων κι είναι εντελώς χάσιμο χρόνου.
Όμως, αν «καταθέσετε» ένα χρήσιμο και ειλικρινές σχόλιο, τότε δίνετε στον influencer κάτι που έχει πραγματική αξία. Ναι, ίσως πάρει περισσότερο χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει τον κόπο.
Να, μερικά πράγματα που μπορείτε να αναζητήσετε:
• Ελέγξτε αν ο ιστότοπός του είναι πολύ αργός
• Βρείτε ένα τυπογραφικό λάθος στο περιεχόμενο
• Βρείτε έναν ανενεργό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του
• Ελέγξτε ότι το περιεχόμενο και τα δεδομένα του δεν είναι ξεπερασμένα
Προσοχή! Με όσα γράφετε, δείξτε ότι θέλετε να τους βοηθήσετε κι όχι να τους κατακρίνετε,για να κερδίσετε την προσοχή τους, όχι να τους ενοχλήσετε.
5. Εμπιστευθείτε τους influencers με το μάρκετινγκ θυγατρικών
Κόστος: $ 0
Μερικοί influencers αγαπούν το μάρκετινγκ θυγατρικών.Γιατί λοιπόν να μην διεξάγετε κάποια έρευνα ώστε να βρείτε εκείνους που εστιάζουν σε παρόμοια προϊόντα / υπηρεσίες με εσάς;
Προσεγγίστε τους, παρουσιάστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας και προσφέρτε τους ένα γενναιόδωρο ποσοστό εσόδων από τις θυγατρικές.Πρόκειται για μια απλή αλλά αποτελεσματική τακτική η οποία δεν απαιτεί κάποια επένδυση.
Εν κατακλείδι…
Μπορείτε να ξεκινήσετε την εφαρμογή αυτών των στρατηγικών influencer marketing εδώ και τώρα. Αρχίστε με μηδενικό προϋπολογισμό για marketing και,όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας, τόσο μπορείτε επίσης να αυξάνετε τον προϋπολογισμό σας.
Ναι, ίσως χρειαστεί να επενδύσετε κάποιο ποσοστό του χρόνου σας ή να δώσετε από καιρό σε καιρό δωρεάν δείγματα του προϊόντος σας, αλλά σύντομα θα αποκομίσετε τα οφέλη.
Όπως λέει ο JayBaer από τους ConvinceandConvert σχετικά με το influencer marketing: "Αξίζει να επενδύσουμε χρόνο και προσπάθεια,προκειμένου να μας αποδώσουν μακροπρόθεσμα οφέλη".
Πηγή: jeffbullas.