Η Google ανακοίνωσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, με έσοδα 80,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδα είναι αυξημένα κατά 15% σε ετήσια βάση, ενώ το λειτουργικό περιθώριο αυξήθηκε στο 32%.
Τα αποτελέσματα αυτά βασίστηκαν στην Αναζήτηση (46,16 δισ. δολάρια), στο YouTube (8,1 δισ. δολάρια) και στο Cloud (9,6 δισ. δολάρια), ως αποτέλεσμα της ηγετικής θέσης της εταιρείας στην έρευνα και τις υποδομές τεχνητής νοημοσύνης. Συνολικά, τα έσοδα από τις υπηρεσίες της Google αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, στα 70,4 δισ. δολάρια.
Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των εσόδων του YouTube κατά περισσότερο από 20% που είναι η πιο ισχυρή ανάπτυξή του τα τελευταία δύο χρόνια, χάρη στις στρατηγικές επενδύσεις στη ζωντανή μετάδοση αθλητικών αγώνων, στις αυστηρές ενέργειες κατά των προγραμμάτων αποκλεισμού διαφημίσεων, όπως και στις βελτιώσεις στη δημιουργία εσόδων της λειτουργίας Shorts.
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα καταβάλει μέρισμα για πρώτη φορά, όπως και η Meta, η οποία ξεκίνησε τη διανομή μερίσματος νωρίτερα φέτος.
Ο κλάδος της ψηφιακής διαφήμισης είναι απογοητευμένος από τις επανειλημμένες καθυστερήσεις της Google στην κατάργηση των third-party cookies, τα οποία είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το 2020 αλλά έχουν αναβληθεί τρεις φορές μέχρι τώρα, με τον ορίζοντα πλέον να είναι στις αρχές του 2025.
Εν μέσω αυτών των καθυστερήσεων, η εταιρεία προσπαθεί να μειώσει το κόστος. Ενοποίησε τις ομάδες ανάπτυξης στο AI και συνολικά το εργατικό δυναμικό της μειώθηκε στους 180.895 υπαλλήλους στις 31 Μαρτίου φέτος, από 190.711 που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα.
Ρυθμιστικές αρχές όπως το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου διερευνούν την πιθανή μονοπώληση της Google στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων και παρακολουθούν τις προτάσεις της για το Privacy Sandbox, για να διασφαλίσουν ότι δεν παρέχουν αθέμιτο πλεονέκτημα.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι οι προτεινόμενες τεχνολογίες της Google για την αντικατάσταση των cookies, θα μπορούσαν να αυξήσουν περαιτέρω την κυριαρχία της και να περιορίσουν τον ανταγωνισμό, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δηλώνει ότι η καθυστέρηση στοχεύει στο να επιτρέψει στον κλάδο να αξιολογήσει τις νέες τεχνολογίες και να προετοιμαστεί κατάλλλα.
Δείτε ακόμα: Η Google καθυστερεί και πάλι την κατάργηση των third-party cookies
Εικόνα: Google