Η δημοσιογραφία παρέχει απανταχού της Γης έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση (τουλάχιστον αυτός είναι θεσμικά ο ρόλος της), διαμορφώνοντας την εικόνα που έχουμε για σημαντικά θέματα και ωθώντας μας να μάθουμε περισσότερα, αναζητώντας την αλήθεια.
Στην εποχή μας, το μέσο πρόσβασης στην ενημέρωση (όπως και σε τόσα άλλα…) είναι όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο. Από εκεί ξεκινάμε και –για να είμαστε ακριβέστεροι ως προς τη βασική πηγή- το πρώτο που ψάχνουμε, όταν θέλουμε να ενημερωθούμε για κάτι, είναι το Google.
Έτσι, οι αποφάσεις που λαμβάνονται στο Mountain View, σχετικά με τη στάση και τις επιλογές της εταιρίας σε ζητήματα αλλαγών πολιτικής, επηρεάζουν ουσιαστικά το σύνολο των χρηστών της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο – και μιλάμε, βεβαίως, για δισεκατομμύρια άτομα!
Η πιο πρόσφατη απόφαση αφορά σε αλλαγές στο Google News και την ως τώρα κρατούσα πολιτική του First Click Free, βάσει της οποίας οι πρώτες αναζητήσεις των χρηστών, ακόμα και σε αποδέκτες που χρεώνουν το περιεχόμενό τους, ήταν δωρεάν.
Αυτό, πλέον, αλλάζει και να τι λέει η σχετική ανακοίνωση εκ μέρους της Google:
Το κοινό έρχεται στη Google αναζητώντας υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και η αποστολή μας είναι να τους βοηθήσουμε να το βρουν.
Ωστόσο, κάποιες φορές αυτό το περιεχόμενο είναι προσβάσιμο μόνο με συνδρομή.
Παρότι έρευνες έχουν δείξει ότι το κοινό έχει εξοικειωθεί με την ιδέα να πληρώνει για τις ειδήσεις, η κάποιες φορές περίπλοκη διαδικασία να εγγραφούν ως συνδρομητές μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά.
Κι αυτό δεν είναι ό,τι καλύτερο ούτε για τους χρήστες ούτε για τους εκδότες, που αντιμετωπίζουν τις συνδρομές ως μία σημαντικά αυξανόμενη πηγή εσόδων.
Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, η Google έχει ενημερώσει τους εκδότες για το πώς θα υποστηρίζει πλέον το συνδρομητικό περιεχόμενο που παράγουν, με επίκεντρο τα παρακάτω:
• Αρχικά, το First Click Free θα αντικατασταθεί από την υπηρεσία Flexible Sampling.Οι εκδότες είναι σε θέση να καθορίσουν οι ίδιοι ποιό επίπεδο ελεύθερης δειγματοληψίας λειτουργεί καλύτερα για τον καθένα.
Έτσι, από αυτή την εβδομάδα, καταργείται η πολιτική του First Click Free, η οποία απαιτούσε από τους εκδότες να παρέχουν τουλάχιστον τρία ελεύθερα άρθρα την ημέρα, μέσω της Αναζήτησης Google και των Ειδήσεων Google, πριν ζητηθεί από τους χρήστες να γίνουν συνδρομητές.
• Μακροπρόθεσμα, η Google δημιουργεί μία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που θα βοηθήσουν τους εκδότες να προσεγγίσουν νέα κοινά, να κερδίσουν συνδρομές και να αυξήσουν τα κέρδη τους.
• Επιπλέον, η Google εργάζεται για την απλοποίηση της διαδικασίας αγοράς ώστε να είναι πιο εύκολο στους χρήστες της να απολαύσουν την πλήρη αξία των συνδρομών τους, σ’ όλες τις πλατφόρμες της Google.
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε την επίσημη ανακοίνωση της Google εδώ.