Μείγμα τεχνικών γνώσεων και προσωπικών δεξιοτήτων, ομαδικότητα και στρατηγική σκέψη, τα απαραίτητα εφόδια
Το ομαδικό πνεύμα, η αποτελεσματική επικοινωνία και η προσαρμοστικότητα σε συνδυασμό με τη στρατηγική σκέψη, την ικανότητα διαχείρισης ομάδας και τη γνώση τεχνικών ανάπτυξης μιας επιχείρησης αποτελούν τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν έναν ηγέτη να ξεχωρίσει, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ομίλου Adecco.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ερευνών OpiniumResearch για λογαριασμό του Ομίλου Adecco, τον Αύγουστο του 2017 σε δείγμα 4.095 ατόμων, 18-40 ετών,
από 48 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασίατα οποία δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα “CEOforOneMonth”- σκιαγράφησε το προφίλ των «Ηγετών του Αύριο», αναδεικνύοντας τις σημαντικότερες πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι προσωπικές δεξιότητες και η συναισθηματική νοημοσύνη (softskills) φαίνεται να είναι πιο σημαντικές από τις τεχνικές γνώσεις (hardskills) για τους μελλοντικούς ηγέτες και σ’ αυτό συμφωνούν σχεδόν 9 στους 10 από τους ερωτηθέντες (ποσοστό 86%).
Ειδικότερα, οι νέοι «ηγέτες» φαίνεται να διαθέτουν σε υψηλό βαθμό δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, η ικανότητα δηλαδή να εμπνέουν και να συνεργάζονται ομαλά με τα μέλη μίας ομάδας (81%), και η ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας,
δηλαδή η δυνατότητα του ηγέτη να εκφραστεί με ακρίβεια και σαφήνεια, να είναι χαρισματικός ομιλητής και προσιτός στα μέλη της ομάδας του, ανεξαρτήτως θέσης (62%).
Αμέσως μετά ακολουθούν ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η ικανότητα δηλαδή ο ηγέτης να αγκαλιάζει την αλλαγή και να μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε αυτή (62%).
Με χαμηλότερα ποσοστό, αναφέρονται και άλλα χαρακτηριστικά, όπως η καινοτομία, η κριτική σκέψη, ο προσανατολισμός στην επίτευξη του στόχου, η ικανότητα συνεχούς ανάπτυξης γνώσεων, η υπευθυνότητα και η διάθεση για διαρκή πρόοδο.
Οι τεχνικές και ειδικές δεξιότητες χαρακτηρίζονται ως δευτερεύουσας σημασίας, ενώ υπογραμμίζεται ότι η καλή γνώση πολλών αντικειμένων είναι καλύτερη από την υψηλή εξειδίκευση σε ένα μόνο πεδίο (82% έναντι 18%).
Αναφορικά με τις τεχνικές δεξιότητες και γνώσεις, η στρατηγική (ποσοστό 81%), η ικανότητα αποτελεσματικής διοίκησης (79%) και η γνώση τεχνικών επιχειρηματικής ανάπτυξης (58%) αναδεικνύονται ως σημαντικότερες.
Ακολουθούν οι γνώσεις IT(44%), τεχνικών πωλήσεων (36%) και ξένων γλωσσών (34%).
Αξίζει να τονιστεί ότι οι νεότεροι από τους ερωτηθέντες (ηλικίες 18-24 ετών) αναγνωρίζουν τον αντίκτυπο της ψηφιακής τεχνολογίας στον μετασχηματισμό του εργασιακού περιβάλλοντος, όπως είναι σήμερα και όπως προβλέπεται να διαμορφωθεί στο μέλλον.
Ως εκ τούτου, η ανάπτυξη νέων προϊόντων με όχημα την καινοτομία καθώς και η στενή παρακολούθηση των τεχνολογικών εξελίξεων αποτελούν, σύμφωνα με αυτούς, προτεραιότητα για τους «ηγέτες του αύριο».
Επίσης, η έρευνα δείχνει πως οι «Millennials» και η γενιά Ζ (GenZ) είναι κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι και επιθυμούν οι επιχειρήσεις να έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία.
Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (76%) θεωρεί ότι επιτυχία σημαίνει να μπορείς να προσφέρεις όφελος στην κοινωνία, ενώ η επίτευξη των προσωπικών στόχων και φιλοδοξιών τοποθετείται σε χαμηλότερη θέση στη σχετική λίστα.
Τέλος, το 39% των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέδειξε ως βασική προτεραιότητα των «ηγετών του μέλλοντος» την κοινωνική ευθύνη και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Για την πλειοψηφία των ερωτηθέντων (71%), η ηγετική ικανότητα δεν είναι έμφυτη αλλά αποκτάται σταδιακά, ενώ ο χρόνος που οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι απαιτείται για να αποκτήσει κάποιος ηγετική θέση σ’ έναν οργανισμό είναι περίπου πέντε έτη από την έναρξη της καριέρας του.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Adecco Ελλάδας,υπογράμμισε ότι "Η σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών του ‘μελλοντικού ηγέτη’επιβεβαιώνει τη σπουδαιότητα που έχουν τα “softskills” για την επιτυχία, στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον.
Οι νέοι εμπνέονται σήμερααπό ανθρώπους με ισχυρές προσωπικότητες, ομαδικό πνεύμα και αυξημένες ικανότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας.
Επίσης, προκαλεί αισιοδοξία το γεγονός ότι ορίζουν την επιτυχία ως τον θετικό αντίκτυπο και το όφελος που επιστρέφει ένας οργανισμός στην κοινωνία.
Οι νέες γενιές δίνουν προτεραιότητα στην κοινωνία και το περιβάλλον, στη δύναμη της ομάδας και στην καινοτομία, χαρακτηριστικά τα οποία προμηνύουν την εδραίωση σωστών θεμελίων για το επιχειρηματικό και εργασιακό περιβάλλον του μέλλοντος.»