Ενώ το 65% των ευρωπαίων ηγετών επιχειρήσεων συμφωνεί ότι αντιμετωπίζει το πιο απαιτητικό περιβάλλον διαχρονικά, ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό (77%) είναι πεπεισμένο για την ικανότητα των οργανισμών τους να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους εν μέσω οικονομικής ύφεσης, σύμφωνα με νέα μελέτη της Accenture.
Συγκεκριμένα, βάσει της μελέτης «Accelerating Europe’s path to reinvention», το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος είναι η κορυφαία πρόκληση που επηρεάζει τα περιθώρια κέρδους για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως σημείωσε το 19% των ερωτηθέντων, με δεύτερη τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα (14%).
Παρά τις προκλήσεις αυτές, το 81% των ευρωπαίων ηγετών επιχειρήσεων πιστεύει ότι οι οργανισμοί τους είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τα μελλοντικά αναπτυξιακά τους πλάνα, έχοντας μάλιστα ήδη ξεπεράσει την πανδημία.
Η μελέτη ανακοινώθηκε στην ετήσια σύνοδο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός και αναλύει τα πιεστικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην Ευρώπη, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους καθώς και τους τρόπους επανεφεύρεσής τους προκειμένου να προσαρμόζονται συνεχώς σε ένα ασταθές περιβάλλον, αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά τους, επιταχύνοντας την ανάπτυξη και βελτιώνοντας την κερδοφορία τους.
Η Ευρώπη υστερεί στην ανάπτυξη σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ παρουσιάζει έλλειμμα στις τεχνολογικές επενδύσεις
Η μελέτη, η οποία αναλύει τις οικονομικές επιδόσεις ~3.000 εταιρειών παγκοσμίως, διαπίστωσε ότι ενώ οι ευρωπαϊκές εταιρείες σημειώνουν ισχυρή κερδοφορία, υστερούν στην αύξηση των εσόδων τους σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στη Βόρεια Αμερική και την Ασία.
Για την καλύτερη κατανόηση της θέσης των ευρωπαϊκών εταιρειών, η μελέτη εξετάζει επίσης την απόδοσή τους σε σύγκριση με τις αντίστοιχες εταιρείες στη Βόρεια Αμερική και την Ασία σε έξι τομείς: εφοδιαστική αλυσίδα και λειτουργίες, πωλήσεις και πελάτες, ρευστότητα και κόστος, ταλέντο, τεχνολογία και βιωσιμότητα.
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά τη βιωσιμότητα, το ταλέντο και τη ρευστότητα και τη διαχείριση κόστους. Ωστόσο, υστερούν σημαντικά όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεών τους και την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την ενίσχυση των εσόδων τους.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι επίσης λιγότερο πιθανό να καινοτομήσουν αξιοποιώντας αναδυόμενες τεχνολογίες και να στραφούν σε επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στην τεχνολογία σε σύγκριση με εταιρείες της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας.
Πρωτοφανείς καταστάσεις απαιτούν διαφορετική προσέγγιση
Σύμφωνα με τη μελέτη, ενώ οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν οικοδομήσει εξαιρετική ανθεκτικότητα τα τελευταία χρόνια, οφείλουν τώρα να επανεφευρεθούν προκειμένου να ανταποκριθούν στις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Η μελέτη προτείνει επίσης συγκεκριμένα στρατηγικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες για να ξεκινήσουν την επανεφεύρεσή τους, εστιάζοντας στα δυνατά τους σημεία σε επίπεδο βιωσιμότητας και ταλέντου και αντιμετωπίζοντας παράλληλα το έλλειμμα σε επίπεδο τεχνολογίας και αναγκών των πελατών τους.
Αυτά τα βήματα περιλαμβάνουν:
- Άμεση ανάπτυξη του ψηφιακού πυρήνα που θα επιτρέπει την επανεφεύρεση του επιχειρηματικού μοντέλου: Ακολουθήστε έναν συνεχή, χρονικά συμπιεσμένο και κλιμακούμενο μετασχηματισμό, που συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία μιας ψηφιακής υποδομής αξιοποιώντας cloud, δεδομένα και τεχνητή νοημοσύνη για την ανάπτυξη νέων διαδικασιών, καινοτομιών και λύσεων σε όλη την επιχείρηση. Αυτή είναι μια διαρκής προσπάθεια για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας επανεφεύρεσης, μέσω προγραμμάτων μετασχηματισμού που πρακτικά αυτοχρηματοδοτούνται μέσω της αξίας που δημιουργούν.
- Επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης: Ενεργοποιήστε όλα τα οικοσυστήματα για την επικέντρωση της Ευρώπης γύρω από τα θέματα μηδενικών εκπομπών ρύπων και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας για ανταγωνιστικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Βελτιώστε την ενεργειακή απόδοση, όχι μόνο για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης αλλά ως μακροπρόθεσμη λύση για τη μείωση των εκπομπών και του κόστους.
- Ευθυγράμμιση με τις νέες ανάγκες των πελατών: Αξιοποιείστε ανθρώπινη και τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσετε τους πελάτες και τα κίνητρά τους με ολιστικό και δυναμικό τρόπο. Δώστε απάντηση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους αντικαθιστώντας τις ‘one-size-fits-all’ προσεγγίσεις με πιο εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, εκτεταμένες συνεργασίες και αναθεωρήστε το ταλέντο, την τεχνολογία και τις διαδικασίες για να ενισχύσετε την αξία και την αφοσίωσή τους.
- Η στρατηγική ταλέντου στον πυρήνα της επιχειρηματικής στρατηγικής: Τοποθετήστε τους εργαζομένους στο επίκεντρο της επανεφεύρεσης της επιχείρησης και ορίστε τους επικεφαλής ανθρωπίνων πόρων ως καταλύτες αλλαγής. Αναπτύξτε ισχυρές συνδέσεις και συνεργασία σε ολόκληρη τη διοικητική ομάδα και ενώστε όλους τους εργαζομένους στο ταξίδι της επανεφεύρεσης, δημιουργώντας νέους τρόπους εργασίας. Αποκτήστε πρόσβαση και αναπτύξτε ταλέντα με καινοτόμους τρόπους, αξιοποιώντας τεχνολογία και δεδομένα που προσφέρουν μια βαθιά, λεπτομερή κατανόηση των αναγκών σε δεξιότητες τρέχουσας και επόμενης γενιάς. Αναπτύξτε μια κουλτούρα συμπερίληψης σε ολόκληρο τον οργανισμό, έτσι ώστε όλα τα άτομα ανεξαρτήτως επιπέδου να συνεισφέρουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, έχοντας ισχυρή αίσθηση του ανήκειν και του σκοπού.
Η μελέτη «Accelerating Europe’s path to reinvention» είναι διαθέσιμη και στο Accenture Foresight, μια νέα εφαρμογή thought leadership, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε στη διεύθυνση http://www.accenture.com/foresight
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]