H Klarna, σύντομα κλείνει έναν χρόνο παρουσίας της στην ελληνική αγορά και με αφορμή αυτήν την επέτειο, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον κ. Ηλία Πίτσαβο, τον Επικεφαλής τής εταιρείας στην Ελλάδα.
Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησε, μας μίλησε για το επιτυχημένο λανσάρισμα των υπηρεσιών της Klarna στη χώρα μας, τις ιδιαιτερότητες και την προσαρμογή στην ελληνική αγορά, καθώς, φυσικά και για τις νέες, επιπλέον υπηρεσίες που σύντομα θα προσφέρει σε καταναλωτές και εμπόρους.
Μία τόσο καινοτόμα υπηρεσία χρηματοδότησης, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα, πόσο κατανοητή και αποδεκτή έγινε από τους Έλληνες καταναλωτές;
Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την έναρξη της λειτουργίας μας στην Ελλάδα και ήδη έχουμε καταφέρει να ξεπεράσουμε τους αρχικούς στόχους που είχαμε θέσει σε επίπεδο ανάπτυξης. Αν και οι υπηρεσίες Buy Now, Pay Later είναι πρωτόγνωρες για τους Έλληνες καταναλωτές, εκείνοι ήδη δείχνουν να υιοθετούν σταδιακά τις λύσεις πληρωμών που παρέχουμε για την πραγματοποίηση των αγορών τους.
Συγκεκριμένα, περισσότεροι από 100.000 καταναλωτές χρησιμοποιούν ενεργά την Klarna για τις αγορές τους καθώς ο αριθμός των εμπόρων συνεργατών μας έχει ξεπεράσει τους 1.000. Στο σημείο αυτό έχει σημασία να αναφέρω ότι σε ορισμένους συνεργάτες μας, ένας στους τέσσερις καταναλωτές επιλέγει τις λύσεις πληρωμών που παρέχει η Klarna για να ολοκληρώσει τις αγορές του. Επιπλέον, σημαντικό στοιχείο που φανερώνει την ανάπτυξη που έχουμε πετύχει, αποτελεί η επίτευξη του 26% aided brand awareness.
Φυσικά, βρισκόμαστε ακόμα στο ξεκίνημα και υπάρχουν βάσιμες προοπτικές για μεγαλύτερη ανάπτυξη της Klarna στην ελληνική αγορά. Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι πως οι υπηρεσίες απαντούν στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών για μεγαλύτερη εξατομίκευση, ταχύτητα και ασφάλεια στις αγορές τους.
Μετά από σχεδόν έναν χρόνο δραστηριότητας στη χώρα μας, είστε ικανοποιημένοι από το portfolio των εμπόρων συνεργατών σας;
Όπως προανέφερα, με βάση τα αποτελέσματα που έχουμε πετύχει μέχρι τώρα, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία μας στην ελληνική αγορά. Ήδη διαθέτουμε ένα ισχυρό portfolio εμπόρων συνεργατών που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς, όπως στο λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών ειδών με τα Public / MediaMarkt, τον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού με τα IKEA και Leroy Merlin, τη μόδα με τα H&M, Tommy Hilfiger και BSB, και τέλος, τα αθλητικά είδη με τα Cosmos sport και Zakcret.
Σύντομα θα επεκταθούμε και σε διαφορετικές κατηγορίες πελατών, όπως στον τομέα του τουρισμού, ο οποίος είναι άμεσα συνυφασμένος με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Για παράδειγμα, μπορείτε να διαβάσατε για την πρόσφατη παγκόσμια συνεργασία της Klarna με την AirBnB, την πρωτοπόρο εταιρεία στον κλάδο της φιλοξενίας. Επιπλέον, είναι άξιο αναφοράς ότι μέσα από τη συνεργασία μας με τη Viva Wallet καταφέραμε να διευρύνουμε σημαντικά το δίκτυο των εμπόρων που αξιοποιούν τις λύσεις πληρωμών μας, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των e-shops.
Τί διαφορετικό προσφέρει η Klarna από τον ανταγωνισμό σε καταναλωτές και εμπόρους;
Βασικό σημείο διαφοροποίησης είναι πως με τη χρήση της υπηρεσίας μας, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους σε 3 άτοκες δόσεις, χωρίς κρυφές χρεώσεις και υπέρογκα επιτόκια, ακόμη και με τη χρήση της χρεωστικής τους κάρτας. Η εξόφληση των αγορών με δόσεις αποτελεί μία δίκαιη, βιώσιμη και ευέλικτη επιλογή πληρωμής, η οποία παρέχεται δωρεάν στους καταναλωτές, σε αντίθεση με τις πιστωτικές κάρτες ή άλλους παίκτες που δραστηριοποιούνται στον τομέα BNPL.
Φυσικά, δεν περιοριζόμαστε μόνο στον τρόπο πληρωμής. Τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα εστιάζουν στη συνολική αγοραστική εμπειρία που αποκομίζει ο καταναλωτής με τη χρήση του Klarna app. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές μπορούν:
- Να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο των αγορών τους και να διαχειριστούν τα έξοδά τους, καθώς συγκεντρώνουμε τα κόστη από τις αγορές που έχουν ολοκληρώσει, μαζί με αυτά που εκκρεμούν, όλα σε ένα σημείο.
- Να επιλέξουν να αποπληρώσουν άμεσα τα προϊόντα που επιθυμούν, ή να ζητήσουν επιπλέον χρόνο για την αποπληρωμή τους.
- Να δουν φωτογραφίες των προϊόντων που έχουν αγοράσει, να ανακαλύψουν νέα προϊόντα, παρόμοια με αυτά που επιθυμούν, να συγκρίνουν τιμές, να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της παραγγελίας τους, ακόμη και να ενημερωθούν για το αποτύπωμα άνθρακα της αγοράς τους.
Παράλληλα, αποτελούμε και σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για τους εμπόρους συνεργάτες μας, καθώς έχουμε παρουσία σε διεθνές επίπεδο και συνεργασίες με ισχυρά brands παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, αν πρέπει να συνοψίσω τα οφέλη που απολαμβάνουν οι έμποροι συνεργάτες μας, θα κρατούσα κυρίως τα παρακάτω:
- Δυνατότητα αξιοποίησης λύσεων πληρωμών της Klarna και στα φυσικά καταστήματα.
- Ενίσχυση της επισκεψιμότητας στο κατάστημά τους, αυξημένες πωλήσεις, μεγαλύτερος παραγόμενος τζίρος.
- Μηδενικό ρίσκο. Η αποπληρωμή του προϊόντος πραγματοποιείται εκ των προτέρων από την Klarna.
- Αύξηση βαθμού ικανοποίησης πελατών από την αγοραστική τους εμπειρία.
- Γρήγορη και απλή διαδικασία ενσωμάτωσης της επιλογής πληρωμής μέσω Klarna, καθώς είμαστε συμβατοί με τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών (PSPs).
Ποια ήταν η πιο δύσκολη απόφαση που έπρεπε να λάβετε, πριν ή μετά την είσοδό σας στην ελληνική αγορά;
Αυτό που μας δυσκόλεψε περισσότερο πριν από το λανσάρισμα της Klarna στην ελληνική αγορά, ήταν να αποφασίσουμε ποια από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι η πιο κατάλληλη για να καλύψει τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Αυτός ο προβληματισμός υπήρξε, καθώς στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης που δραστηριοποιούμαστε και οι οποίες δεν ανήκουν στον ευρωπαϊκό Νότο, βασική μας υπηρεσία είναι το Pay Later. Δηλαδή, η δυνατότητα αποπληρωμής των αγορών σε 30 ημέρες.
Μέσα από έρευνες που πραγματοποιήσαμε στην ελληνική αγορά, κατέστη προφανές ότι η υπηρεσία Pay in 3, δηλαδή, η πληρωμή σε 3 άτοκες δόσεις, αποτελούσε τη λύση που αναζητούσε ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών. Με χαμηλή εμπιστοσύνη στις τράπεζες, περιορισμένη πρόσβαση στις πιστωτικές κάρτες, αλλά υψηλό awareness στην έννοια των δόσεων ως επιλογή πληρωμής, η απόφαση ήταν πλέον ξεκάθαρη. Με το Pay in 3, δηλαδή τη δυνατότητα άτοκης πληρωμής σε δόσεις ακόμη και με τη χρήση χρεωστικής κάρτας, καλύψαμε ένα σημαντικό κενό στον τομέα των πληρωμών στην ελληνική αγορά.
Εκτός του μοντέλου BNPL, τί άλλο μπορεί να περιμένει η αγορά από την Klarna στην Ελλάδα;
Στην Klarna σχεδιάζουμε σύντομα να λανσάρουμε δύο νέες επιχειρηματικές κινήσεις, με επίκεντρο τις ανάγκες των καταναλωτών και των εμπόρων.
Η πρώτη αφορά τη διεύρυνση της διαθεσιμότητας των υπηρεσιών μας και στα φυσικά καταστήματα. Ήδη έχουμε ξεκινήσει στα καταστήματα Public και Zakcret, και σύντομα θα επεκταθούμε σε ακόμα περισσότερα καταστήματα. Οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέγουν την Klarna για την πραγματοποίηση των πληρωμών τους στα φυσικά καταστήματα, με την ίδια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών που διαθέτουμε online. Την ίδια στιγμή, οι έμποροι συνεργάτες μας θα έχουν τη δυνατότητα να διαθέτουν πραγματικά omnichannel υπηρεσίες στους πελάτες τους. Παρά την αύξηση των online αγορών, οι αγορές στα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να είναι ισχυρές και υπάρχουν αρκετές ενδείξεις από έρευνες, ότι οι αγορές στο μέλλον θα αποτελούν έναν συνδυασμό in-store και online εμπειρίας.
Το δεύτερο λανσάρισμα αφορά την επέκταση των λύσεων πληρωμών που παρέχουμε στους καταναλωτές με επιλογές όπως το Pay Later – Pay in 30. Για τη συγκεκριμένη υπηρεσία θα ενημερωθείτε σύντομα με περισσότερες πληροφορίες, καθώς έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τη διάθεσή της στην ελληνική αγορά.
Κλείνοντας, να προσθέσω ότι η Klarna είναι ένας παγκόσμιος παίκτης που εξελίσσεται συνεχώς και σχεδιάζει νέα προϊόντα και υπηρεσίες με στόχο να κάνει τις αγορές πιο ομαλές, περισσότερο προσωποποιημένες, ταχύτερες και ασφαλέστερες.
Όσο εδραιωνόμαστε στην ελληνική αγορά θα διαθέτουμε όλο και περισσότερες καινοτόμες λύσεις αγορών σε καταναλωτές και εμπόρους. Για την Klarna στην Ελλάδα, ο ένας χρόνος λειτουργίας είναι μόνο η αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού!