Η Sleed ιδρύθηκε το 2010 και είναι από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον χώρο του digital marketing στην Ελλάδα. Είναι Premier Partner της Google, Facebook Marketing Partner και Shopify partner, έχει αποσπάσει περισσότερα από 150 βραβεία και έχει διακριθεί ως Best Workplace.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την κ. Νικολέττα Μερζιώτη, Digital Marketing Director και Head of Product στη Sleed, η οποία μας ανέπτυξε τη φιλοσοφία της εταιρείας, τη δυναμική της, καθώς και τις συνθήκες που διαμορφώνονται και αναμένονται στην ελληνικά αγορά.
Τί σημαίνει για εσάς 360ο digital agency; Πώς διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;
Για εμάς ή έννοια του "360" είναι ένα από τα πιο βασικά κομμάτια της φιλοσοφίας μας σαν μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών. Σε εμάς, ένας πελάτης μπορεί να καλύψει στον απόλυτο βαθμό τις digital (και όχι μόνο) ανάγκες του. Για να συμβεί αυτό, υπάρχει μία inhouse ομάδα περισσότερων από 80 ατόμων που φροντίζει να παραμένει updated σε θέματα Digital Marketing, Creativity και Development.
Ακόμα και αν δεν μπορεί να δοθεί έτοιμη λύση από την inhouse ομάδα, είναι μέσα στο DNA μας το RnD, ώστε να δοθεί. Προσπαθούμε λοιπόν να στεκόμαστε στον πελάτη ως σύμβουλοι, να γεφυρώσουμε τους 3 κόσμους Business, Technology & Marketing και να δίνουμε στους πελάτες πρακτικές λύσεις παρά να παραθέτουμε εργαλεία και ορισμούς. Αυτό θα έλεγα μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Να αναφέρω εδώ ότι οι account managers μας στρατηγικά είναι οι πιο έμπειροι άνθρωποι στην εταιρεία και έχουν περάσει από απευθείας επαφή με τα εργαλεία, πριν φτάσουν στο σημείο να διαχειρίζονται τους πελάτες
Κλείνοντας, να αναφέρω ότι μέσα στο 2021 ο βασικός μας σκοπός είναι να προσφέρουμε ακόμα περισσότερες end to end λύσεις, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δημιουργία ιδιόκτητου studio (ίσως είμαστε το μοναδικό digital agency στην Ελλάδα που επενδύει τόσο στην παραγωγή περιεχομένου), δίνοντας τη δυνατότητα για πιο scaleable productions.
Πόσο επηρέασε η πανδημία την εταιρεία σας και τους πελάτες της; Αυξήθηκε ή μειώθηκε η πελατειακή βάση;
Η πανδημία έφερε το εξής νέο δεδομένο στο χώρο του e-business: Μεγάλα brands και retailers με πολύ δυνατή offline παρουσία που ήταν κάπως επιφυλακτικοί, ή αναβλητικοί, αναγκάστηκαν να στραφούν αποφασιστικά και άμεσα στο κομμάτι του digital με πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού εκεί πλέον βρίσκεται η ευκαιρία της λιανικής για πωλήσεις. Από την άλλη, η πλειοψηφία των πελατών μας είτε επένδυαν ήδη πολύ δυνατά στο digital και βρέθηκαν σε μία φάση που ήταν απολύτως έτοιμοι να το κάνουν, είτε χρησιμοποιούσαν τα digital κανάλια / παρουσίες τους συμπληρωματικά και το 2020 ήταν η χρονιά που πείστηκαν να επενδύσουν περισσότερο.
Δε θα πούμε ότι η κατάσταση ήταν εύκολη, όταν βλέπεις τον πελάτη σου να τρέχει σχεδόν όλη τη χρονιά με 30 κλειστά καταστήματα, να μην καταφέρνει να εγκαινιάσει το κατάστημα που έφτιαχνε τόσους μήνες, να στηρίζει όλο τον βιοπορισμό του (και των υπαλλήλων του) στα online αποτελέσματα. Θα πούμε όμως ότι η Sleed και το υπόλοιπο οικοσύστημα σταθήκαμε αντάξιοι των περιστάσεων, θα βγούμε πιο δυνατοί από όλο αυτό και σίγουρα πιο ώριμοι για τον online κόσμο.
Η παραπάνω εικόνα συνοδεύτηκε και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, που σημείωσε αύξηση τζίρου όσο και τιμολογημένων πελατών για το 2020, αλλά και σε επενδύσεις των πελατών μας σε digital media, που παρουσίασαν αύξηση μεγαλύτερη του 70%.
Βραβευθήκατε πρόσφατα ως "Agency of the Year". Τί σημαίνουν για εσάς ανάλογες διακρίσεις;
Αναφερόμενη παραπάνω σε μία πολύ δύσκολη χρονιά, σίγουρα σε αυτή τη διάκριση δεν μπορώ να αναφερθώ πανηγυρικά. Δεν μπορώ όμως και να την υποβαθμίσω, καθώς αποτελεί επιβράβευση αυτής της τεράστιας προσπάθειας που έγινε μέσα στο 2020. Είναι σίγουρα μία αναγνώριση της δουλειάς που έγινε μέσα σε αυτή τη χρονιά (τόσο από τη Sleed, όσο και από τις digital ομάδες των πελατών μας), που αποτυπώθηκε σε πολύ θετικά αποτελέσματα (σημειώθηκε κατά μέσο όρο αύξηση κατά 80% του online revenue των πελατών μας) και ήρθε να "επικυρωθεί" και από μια βράβευση.
Το πιο σημαντικό για εμάς όταν παίρνουμε τέτοιες διακρίσεις, είναι να σταματάμε μια στιγμή, να σκεφτόμαστε ότι κάναμε κάτι καλά και να συνεχίζουμε με μεγαλύτερο πάθος για το επόμενο θετικό αποτέλεσμα.
Πώς θα περιγράφατε έναν "Sleeder";
Εδώ θα μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω και αγγλική ορολόγια, γιατί και εσωτερικά δεν έχουμε βρει πολύ καλή ελληνική απόδοση!
Ένας Sleeder είναι:
- Result Oriented but Humble: Υποσχόμαστε αποτελέσματα στους πελάτες, επικεντρωνόμαστε 100% στο πώς μπορούμε να τα επιτύχουμε και στις περιπτώσεις που γίνεται αυτό δε μας αρέσει να κομπάζουμε, αλλά να θέτουμε τον επόμενο στόχο.
- Owner but Giver: H έννοια του ownership είναι βαθιά ριζωμένη στην κουλτούρα μας. Κάθε Sleeder που αναλαμβάνει από το πιο σημαντικό έργο, μέχρι το πιο trivial task, είναι υπεύθυνος να το φέρει εις πέρας όσο καλύτερα γίνεται. Δε δίνουμε απλά tasks / ευθύνες στους ανθρώπους, αλλά τους μαθαίνουμε επίσης πώς να αναλάβουν αυτή την ευθύνη. Βέβαια. λατρεύουμε να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας. Όλη η Sleed είναι χωρισμένη σε ομάδες και υπάρχει καθημερινή επαφή μεταξύ των ατόμων κάθε ομάδας, αλλά και πολύ τακτική επαφή με τις υπόλοιπες ομάδες, ώστε να επιτυγχάνεται και καλύτερη διάχυση της γνώσης.
- Creative and positive: Μας αρέσει πολύ να σκεφτόμαστε νέες ιδέες, να ανακαλύπτουμε νέα εργαλεία και να αντιμετωπίζουμε με θετική στάση όλα τα challenges των πελατών μας.
Πώς βλέπετε το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας;
Η εκτίμησή μου είναι πως την επόμενη πενταετία θα υπάρξει πολύ μεγάλη ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι καταναλωτές αρχίζουν να εξοικειώνονται με την ιδέα, οι retailers αρχίζουν να ωριμάζουν πολύ σε αυτό το κομμάτι, ενώ ακόμα και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις υπάρχει μεγάλη κινητικότητα.
Το 2020 ήταν μια χρονιά "ράλλυ" για να δημιουργηθούν από την πλευρά της προσφοράς όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες, ώστε να στραφεί ακόμα και ο πιο παραδοσιακός καταναλωτής στον online κόσμο. Αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει ακόμα περισσότερο στις επόμενες χρονιές, που από τη μία θα υπάρχει ανοιχτό λιανεμπόριο, από την άλλη οι online αγορές θα έχουν γίνει καταναλωτική συνήθεια.
Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις για την Sleed στο άμεσο μέλλον;
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη Sleed είναι να ανταπεξέλθει σε αυτή τη ραγδαία ανάπτυξη, προσπαθώντας να κρατήσει ευχαριστημένους τους υπάρχοντες πελάτες και αναλλοίωτη την ποιότητα των υπηρεσιών της. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι εντός τους 2020 έγιναν 25 νέες προσλήψεις. Είναι μεγάλη πρόκληση η ομάδα να διατηρήσει την ομοιογένεια και την ποιότητά της με τόσο μεγάλη ανάπτυξη, ιδιαίτερα μάλιστα σε συνθήκες remote working. To ίδιο το remote working αποτελεί μία πρόκληση για εμάς, όχι τόσο στο διαδικαστικό κομμάτι (που σαν τεχνολογική εταιρεία πιστεύω έχουμε λύσει σε μεγάλο βαθμό), αλλά περισσότερο στο κοινωνικό κομμάτι.
Οι Sleeders είχαμε συνηθίσει να τρώμε όλοι μαζί στο lunch break, να συναντιόμαστε με τους πελάτες μας μηνιαία ώστε να τους παρουσιάζουμε το report του μήνα, να βρισκόμαστε πάνω από το laptop ενός συναδέλφου όταν έχει κάποιο πρόβλημα. Ακόμα λοιπόν και εάν έχουμε βρει τρόπους να παίρνουμε το ίδιο αποτέλεσμα, η ανθρώπινη επαφή είναι κάτι που μας λείπει και είναι πρόκληση να την υποκαταστήσουμε remotely.