Το fintech οικοσύστημα ήταν πάντα ενδιαφέρον. Ενδεχομένως γιατί οτιδήποτε έχει σχέση με χρήματα -σε ψηφιακή ή φυσική μορφή- έχει το δικό του ενδιαφέρον. Και δεν είναι τυχαίο ότι η εμφάνιση startups όπως η Revolut και η N26 είχε δημιουργήσει τεράστιο ενδιαφέρον. Ιδίως από τη στιγμή που ανταγωνίζονταν -και με αρκετή επιτυχία- τις παραδοσιακές τράπεζες.
Πλέον, η Revolut δεν είναι startup αλλά τραπεζικός κολοσσός, με αποτίμηση γύρω στα 75 δισ. δολάρια και οι neobanks δεν είναι και τόσο «της μόδας», καθώς το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει και έχουν πλέον «επιβιώσει» αυτές που μπόρεσαν να το επιτύχουν.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε αρχίσει να βλέπουμε την επόμενη γενιά fintech -με την αρκετά ευρεία έννοια πάντως- εταιρειών που επικεντρώνονται σε διάφορους τομείς των καθημερινών συναλλαγών των επιχειρήσεων, επιδιώκοντας να λύσουν ζητήματα που άπτονται της καθημερινότητας.
Ακόμη και στην Ελλάδα εταιρείες όπως η Agreed Payments ή η wocap έχουν εμφανιστεί για να βοηθήσουν επιχειρήσεις να αυξήσουν τη ρευστότητά τους ή να εξασφαλίσουν τις πληρωμές τους από τους πελάτες τους και γενικότερα για να επιλυθούν τα αποκαλούμενα pinpoints της καθημερινότητας μίας επιχείρησης, ιδίως εκείνης που δραστηριοποιείται στο λιανεμπόριο.
Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε μία νέα εποχή στο fintech όπου βλέπουμε να εμφανίζονται μία σειρά από «microservices», όπως θα μου επιτρέψετε, να τα αποκαλέσω. Δεν είναι μία τάση αλλά μία ανάγκη που υπάρχει και έρχονται να την καλύψουν startups που θα αρχίσουν σταδιακά να επεκτείνονται και σε άλλες τέτοιου είδους microservices.
Μέχρι να δούμε κάποιους πιο μεγάλους «παίκτες», είτε συστημικές τράπεζες, είτε neobanks, είτε ακόμη και κάποια τεχνολογική εταιρεία να προχωρά σε εξαγορές, προκειμένου να προσφέρει μία ευρύτερη γκάμα υπηρεσιών στις επιχειρήσεις – πελάτες της. Αυτός είναι ένας κύκλος που τώρα δείχνει να ξεκινάει και θα μας απασχολήσει αρκετά στο προσεχές μέλλον. Και θα είμαστε εδώ για να τον καταγράψουμε.









