eCommerce

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης για τα online σουπερ μάρκετ

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης για τα online σουπερ μάρκετ

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ και της ConvertGroup, αρχίζει να δημιουργείται κρίσιμη μάζα καταναλωτών

Υψηλός είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των online σουπερ μάρκετ στη χώρα μας, χωρίς όμως οι πωλήσεις να ακολουθούν, για την ώρα τουλάχιστον.

Αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα – προϊόν συνέργειας μεταξύ του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και της εταιρείας Convert Group- με στόχο την καταγραφή τόσο των μεγεθών και των καταναλωτικών τάσεων για το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα, όσο και γενικότερων στοιχείων σχετικά με την επίδραση του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των νέων τεχνολογιών στις αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ.

Τα ενδιαφέροντα βασικά συμπεράσματα αυτής της έρευνας δείχνουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, παρά τα χαμηλά μερίδια των πωλήσεων, αλλά και τη διαμόρφωση μιας διακριτής πελατειακής βάσης καταναλωτών, οι οποίοι τα επόμενα χρόνια αναμένεται να στρέφονται συστηματικά στο online κανάλι για τις αγορές τους.

 


Σχήμα 1: Εκτίμηση πωλήσεων online σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα 2015-2019, σε εκατ. €
(Πηγή: Επεξεργασία στοιχείων eRetailAudit της ConvertGroup)


Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας eRetail Audit της ConvertGroup (σχήμα 1) η οποία καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία πωλήσεων των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, οι συνολικές πωλήσεις για το 2017 των πέντε βασικών καθώς και των μικρότερων τοπικών ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, εκτιμώνται σε 19,5 εκατ. €, ενώ οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμώνται σε 37 εκατ. €, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 0,25% των συνολικών αγορών προϊόντων παντοπωλείου των ελληνικών νοικοκυριών.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 50% που καταγράφηκε το 2017 είναι ιδιαίτερα υψηλός και αντίστοιχος με αυτόν αγορών του εξωτερικού. Στο πλαίσιο της ανάλυσης, η πρόβλεψη είναι ότι το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%το 2020, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. €.

 

 

Σχήμα 2: Βασικές καταναλωτικές τάσεις σε σχέση με τις online αγορές τροφίμων και τη χρήση νέων τεχνολογιών
(Πηγή: Ετήσια έρευνα καταναλωτών ΙΕΛΚΑ)


Παράλληλα, τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 ατόμων απ’ όλη τη χώρα, δείχνουν ότι έχει πλέον διαμορφωθεί μία μικρή, αλλά διακριτή πελατειακή βάση για τα onlineσουπερμάρκετ (σχήμα 2).


• 1 στους 5 καταναλωτέςέχει δοκιμάσει τις onlineαγορές για κάποιο προϊόν σουπερ μάρκεττο 2017 και το 5% των καταναλωτών δηλώνουν ότι προτιμούν να κάνουν τις εβδομαδιαίες τους αγορές από online σουπερμάρκετ.

Το ποσοστό αυτό, παρότι φαίνεται μικρό, καταγράφεται για πρώτη φορά και προσφέρει τη βάση για την αναπτυξιακή προοπτική των online αγορών.


• Η διείσδυση των online αγορών σχετίζεται γενικότερα με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, internet, social media, κινητού τηλεφώνου, με το 40% του κοινού να ενημερώνεται πλέον ηλεκτρονικά για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ (σύμφωνα με τα στοιχεία του e-RetailAudit της ConvertGroup πάνω από το 20% των παραγγελιών σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ το 2017 πραγματοποιήθηκε μέσω κινητού τηλεφώνου).

• Σύμφωνα με την ανάλυση του δείγματος της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συνολικά ποσοστό 18% του κοινού παρουσιάζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (π.χ. υψηλή εξοικείωση με την τεχνολογία, ηλεκτρονικές αγορές σε άλλα είδη, αξιοποίηση κινητού τηλεφώνου) ώστε να καταγράφονται ως έτοιμοι δυνητικοί συστηματικοί καταναλωτές online αγορών τροφίμων.

Πρόκειται κυρίως για άτομα ηλικίας 25 - 40 ετών, νέους οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς και «κυνηγούς» προσφορών και εκπτώσεων.

Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στο ότι, προς το παρόν, τα ηλεκτρονικά σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν κυρίως τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Τέλος, τα προϊόντα που επιλέγουν να αγοράσουν πλέον οι καταναλωτές από τα online σουπερμάρκετ αρχίζουν να παρουσιάζουν όλο και μικρότερες διαφορές σε σχέση με τις αγορές σε φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας eRetailAudit της ConvertGroup…

• 67% των πωλήσεων αφορούν σε τρόφιμα και ποτά(50% τα τρόφιμα και 17% τα ποτά),

• 33% αφορούν σε μη τρόφιμα, με κύριες κατηγορίες τα καθαριστικά σπιτιού (17%), τα προϊόντα βρεφικής φροντίδας (11%) και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής (5%)

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέσο «καλάθι»στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλό, στα 88,5 €(συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), στοιχείο που δείχνει ότι αντιπροσωπεύει πιθανότατα τις εβδομαδιαίες αγορές του νοικοκυριού.

Σχήμα 3: Κατανομή πωλήσεων online σουπερμάρκετ 2017


(Πηγή: eRetailAudit της ConvertGroup)

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search