
Η Focus Bari ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Έρευνας "Focus On Tech Life Tips", την οποία διεξάγει από το 1995, που αφορούν στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σε συνδυασμό με στοιχεία από YOUGOV profiles και την Πανελλαδική Έρευνα για τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και το Voice.AI, παρατηρούνται τα εξής:
- Καθολική και έντονη online δραστηριότητα: Σχεδόν όλοι οι χρήστες συνδέονται καθημερινά μέσω smartphone, με μέσο χρόνο 131’ / μέρα, οι 16-24 ετών αγγίζουν τα 168’.
- ChatGPT στο προσκήνιο: 3 στους 5 Έλληνες μπαίνουν ήδη στον κόσμο της ΤΝ, με τις γυναίκες σε ποσοστό 64% (άνδρες 57%) και τις ηλικίες έως 44, να οδηγούν στην τάση.
- Έκρηξη e-shoppers: 8 στους 10 Έλληνες αγόρασαν online το τελευταίο εξάμηνο, με τη χρεωστική κάρτα να αποτελεί τη βασική επιλογή στις πληρωμές τους.
- Social media lovers: Οι γυναίκες online, πρωταγωνιστούν με κυρίαρχη παρουσία στα social media (95%), ξεπερνώντας τους άντρες, και ενισχύοντας συνεχώς την τάση.
- Ψηφιακό gap & ανησυχίες: Γυναίκες και ηλικίες 50+ προβληματίζονται για τις κοινωνικές επιπτώσεις της τεχνολογίας, ενώ οι νέοι οδηγούν τις ψηφιακές εξελίξεις.
Όσον αφορά στο eCommerce, το 78% των αντρών έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές το τελευταίο εξάμηνο, ενώ σχεδόν οκτώ στις δέκα γυναίκες (79%) προτίμησαν το διαδίκτυο για τις αγορές τους. Συνολικά, η μέση δαπάνη εξαμήνου για διαδικτυακές αγορές ανήλθε σε 987 ευρώ.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων που αγοράστηκαν online το τελευταίο εξάμηνο είναι τα ρούχα (41%), τα παπούτσια (33%), τα ηλεκτρονικά είδη (26%), τα καλλυντικά (25%) και τα αεροπορικά εισιτήρια και εισιτήρια ψυχαγωγίας (22%).
Πάνω από τρεις στους πέντε καταναλωτές (63%) πλήρωσαν με χρεωστική κάρτα, ενώ το 37% επέλεξε την αντικαταβολή ως μέθοδο πληρωμής.
Δείτε όλη την παρουσίαση της έρευνας εδώ