
Αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων αποτελεί, πλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση ψηφιοποίησης των αγορών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της Eurostat για τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα νοικοκυριά, η Ελλάδα καταγράφει σημαντική αύξηση στις online αγορές, με το ποσοστό των καταναλωτών, που ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου, να έχει σχεδόν διπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία.
Το 2024, το 77% των χρηστών Διαδικτύου στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά online, έναντι 59% το 2014. Στην Ελλάδα, η άνοδος ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς το 78% των χρηστών Internet δήλωσε ότι αγόρασε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του online καναλιού, όταν πριν από δέκα χρόνια το ποσοστό ήταν σχεδόν το μισό.
Αν και η Ελλάδα βρίσκεται, πλέον, πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, εξακολουθεί να υπολείπεται των πρωτοπόρων χωρών, όπως η Ιρλανδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου πάνω από το 90% των χρηστών πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές. Αντίθετα, χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ρουμανία, έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά, με 60% ή και λιγότερο.
Τι προτιμούν να αγοράζουν οι Έλληνες
Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένουν παρόμοιες με τις προηγούμενες χρονιές. Πρώτη στις διαδικτυακές αγορές το 2024 ήταν η ένδυση και τα αξεσουάρ (συμπεριλαμβανομένων των παπουτσιών και της αθλητικής ένδυσης), με 45% των καταναλωτών να αγοράζουν τέτοια προϊόντα τους τελευταίους τρεις μήνες.
Στη δεύτερη θέση, με 21%, βρίσκονται οι παραγγελίες φαγητού από εστιατόρια, fast food αλυσίδες και catering, ενώ τρίτη δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν τα αρώματα και προϊόντα ευεξίας (20%).
Στην τέταρτη θέση, με 19%, βρίσκονται οι αγορές για το σπίτι, όπως έπιπλα, διακοσμητικά αντικείμενα και είδη κήπου, ενώ άλλες δημοφιλείς κατηγορίες ήταν ο αθλητικός εξοπλισμός, τα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες, καθώς και τα συμπληρώματα διατροφής, όπως οι βιταμίνες (16% για κάθε κατηγορία).
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Εικόνα: Stockcake