Δεν είναι σωστές όλες οι υποθέσεις και οι εικασίες σχετικά με το πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές της Gen Z. Αν και είναι αλήθεια ότι παρακινούνται από τη βιωσιμότητα, περιορίζονται από τα έσοδά τους. Μπορεί οι εταιρείες να είναι δύσκολο να κερδίσουν την αφοσίωσή τους, αλλά οι "Gen Zers" εξακολουθούν να έχουν "δεσμούς" με εμπορικά σήματα.
Ακολουθούν τέσσερις βασικές εικασίες σχετικά με τη συμπεριφορά τής Gen Z και η αντιπαράθεση της πραγματικότητας, όπως τη σχολίασαν και μέλη του δικτύου Z Suite της Berns Communications, στο οποίο συμμετέχουν καταναλωτές που ανήκουν στη Gen Z.
Εικασία 1: Οι καταναλωτές της Gen Z κάνουν πολλές παρορμητικές αγορές
Η αλήθεια: Οι Gen Zers ψωνίζουν με σχέδιο και προγραμματισμό.
«Γενικά δεν κάνω παρορμητικές αγορές. Μπορεί να περιμένω ακόμα και ένα ή δύο χρόνια για να αγοράσω κάτι που ταιριάζει άψογα στην γκαρνταρόμπα μου και ξέρω ότι θα το χρησιμοποιήσω πολύ», είπε η Rima Makhoul στην εκδήλωση CommerceNext στη Νέα Υόρκη.
Αντικείμενα κάτω των 50 δολαρίων είναι πιο πιθανό να εμπνεύσουν παρορμητικές αγορές, είπε ο Clay Lute, αλλά για οτιδήποτε άλλο, όλα είναι θέμα χρόνου. «Έχω μια λίστα στο μυαλό μου με όλα όσα χρειάζομαι, αλλά δε θα αγοράσω μέχρι να αισθανθώ ότι βρήκα το σωστό προϊόν, στη σωστή ποιότητα, τη σωστή στιγμή», συμπλήρωσε.
Η συμβουλή: Για να ενθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές της Gen Z, οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς τα προϊόντα τους μπορούν να προσφέρουν στιγμές χαράς, ελπίδας, ή ειρήνης μέσα σε έναν χαοτικό κόσμο.
«Για τη συντριπτική πλειοψηφία της Gen Z, η υπαρξιακή ανασφάλεια και ο φόβος τροφοδοτεί τις αποφάσεις μας», είπε ο Alanis Castro. «Μας λένε συνεχώς ότι ο κόσμος θα καταστραφεί, το κόστος ζωής αυξάνεται, δεν πρόκειται να συνταξιοδοτηθούμε. Οπότε αγοράζουμε κάτι για να ξεφύγουμε και να νιώσουμε όμορφα».
Εικασία 2: Η Gen Z λατρεύει να ψωνίζει στο TikTok
Η αλήθεια: Δεν αγοράζουν όλοι!
«Δεν μου αρέσει καθόλου το TikTok Shop, aπό άποψη UX, είναι αφόρητο», είπε ο Castro.
Η φύση του TikTok Shop που βασίζεται στις τάσεις έρχεται σε αντίθεση με τις στοχευμένες αγοραστικές συνήθειες της Gen Z.
«Μπαίνω στον πειρασμό να αγοράσω προϊόντα γιατί βλέπω χρήστες να τα εκθειάζουν, αλλά την επόμενη εβδομάδα τρελαίνονται για κάτι άλλο. Διστάζω, γιατί αναρωτιέμαι αν είναι κάτι που θα θέλω μακροπρόθεσμα», είπε η Ella Ramirez.
Φυσικά, υπάρχουν και άλλες απόψεις. «Προσωπικά δεν μου αρέσει το TikTok Shop, αλλά μιλάω με πολλούς Gen Zers και το TikTok Shop είναι εδώ για να μείνει», είπε ο Lute, σημειώνοντας ότι η πλατφόρμα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους καταναλωτές που αναζητούν προϊόντα χαμηλού κόστους, που μπορεί να μην έχουν πρόσβαση σε μεγάλα καταστήματα.
Η συμβουλή: Το TikTok Shop είναι μόνο ένα μέρος του παζλ του κοινωνικού εμπορίου. Οι εταιρείες πρέπει να κατανοήσουν σε ποια πλατφόρμα περνά το κοινό τους τον περισσότερο χρόνο και να προσαρμοστούν ανάλογα.
«Αγόρασα μερικά πράγματα από το Instagram Shop, αλλά αυτό πιθανότατα οφείλεται στο ότι το χρησιμοποιώ περισσότερο και ο αλγόριθμος με ξέρει καλύτερα», είπε ο Ramirez. Το Facebook Marketplace είναι επίσης μια δημοφιλής πλατφόρμα για τη Gen Z, σημείωσε ο Lute.
Εικασία 3: Η Gen Z είναι παθιασμένη με τη βιωσιμότητα
Η αλήθεια: Η Gen Z ενδιαφέρεται για βιώσιμα προϊόντα, αλλά περιορίζεται από το κόστος τους.
Τα δύο τρίτα (66%) των Gen Zers ζουν με το μισθό τους "μήνα με το μήνα", σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το LendingClub σε συνεργασία με την PYMNTS.
«Τα χρήματα πάντα είναι προτεραιότητα. Αυτή είναι η δύσκολη επιλογή για τους Gen Zers: Θα ψωνίζουμε σύμφωνα με τις αξίες μας, ή ανάλογα με το πού βρισκόμαστε οικονομικά;», είπε ο Lute.
Οι βιώσιμες αγορές μπορεί να διαφέρουν ανά κατηγορία, είπε ο Lute, σημειώνοντας ότι τα ρούχα είναι μια από τις κύριες κατηγορίες που η Gen Z τείνει να ψωνίζει λιγότερο, για να προσφέρει πιο βιώσιμες επιλογές.
Αλλά όταν πρόκειται για καθημερινά βασικά είδη, οι καταναλωτές κάνουν περισσότερους συμβιβασμούς.
Η συμβουλή: Το μόνο που χρειάζεται είναι να παίξετε το μακροπρόθεσμο "παιχνίδι" με τη Gen Z.
«Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά, αλλά σε 10 χρόνια θα είμαστε σε θέση να ψωνίζουμε βιώσιμα, επομένως τα brands θα πρέπει να αρχίσουν να στοχεύουν τη Gen Z από τώρα», είπε ο Lute.
Για να γίνει αυτό, η εκπαίδευση είναι κρίσιμη. Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τονίσουν την ποιότητα των προϊόντων και τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν τους Gen Zers να δικαιολογήσουν τις αγορές τους.
Εικασία 4: Είναι δύσκολο να κερδηθεί η αφοσίωση της Gen Z
Η αλήθεια: Είναι!
Για τη Gen Z, η αφοσίωση σε brands δεν είναι μόνο η πραγματοποίηση μιας αγοράς, αλλά η αντίληψη και η αλληλεπίδρασή τους.
«Πρέπει να δούμε την αφοσίωση στις εταιρείες με έναν νέο πρίσμα. Η Gen Z μπορεί να μην είναι πιστοί πελάτες, αλλά θα μπορούσε να είναι λάτρεις ενός brand», είπε ο Lute.
«Μπορεί να υπάρχουν μάρκες που αγαπώ και δεν αγοράζω ποτέ, ή που επισκέπτομαι ξανά και κάνω μια αγορά», συμπλήρωσε.
Η συμβουλή: Ακριβώς επειδή ένας Gen Zer δεν έχει αγοράσει από εσάς δε σημαίνει ότι δε θα αγοράσει και στο μέλλον. Οι εταιρείες πρέπει να καλλιεργούν τις σχέσεις τους με τη Gen Z, χρησιμοποιώντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή εκδηλώσεις για να δημιουργήσουν μια αίσθηση κοινότητας.
Τα προγράμματα επιβράβευσης θα πρέπει να κάνουν τις ανταμοιβές να κερδίζονται γρήγορα και εύκολα, προσφέροντας εκπτώσεις ή επιστροφή μετρητών, όποτε είναι δυνατόν. «Γράφομαι σε προγράμματα αφοσίωσης και ανταπόδοσης μόνο εάν με ωφελούν αρκετά τακτικά. Λατρεύω εταιρείες που προσφέρουν επιστροφή μετρητών. Τα απτά οικονομικά κίνητρα είναι μεγάλη υπόθεση», είπε ο Makhoul.
Πηγή: emarketer.com
Εικόνα: Stockcake