Ενώ πολλές κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν σοβαρές προκλήσεις και απώλειες που προκλήθηκαν από το ξέσπασμα του κορονωϊού, ο όμιλος Alibaba αναδύεται ως ένας από τους μεγαλύτερους εταιρικούς νικητές της χώρας στην κρίση του COVID-19.
Ο πολυεθνικός τεχνολογικός γίγαντας κέρδισε την ευκαιρία να επεκτείνει τις δραστηριότητές του κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς η ζήτηση για τις υπηρεσίες του και οι αγορές μέσω του marketplace του αυξήθηκαν κατακόρυφα εν μέσω των lock down ανά τον κόσμο.
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!Εγγραφή στο Newsletter
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το StockApps.com, τα έσοδα του Ομίλου Alibaba αυξήθηκαν στα 22,7 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2020, βρισκόμενα, βέβαια, τέσσερις φορές χαμηλότερα από τον κορυφαίο ανταγωνιστή του, την Amazon.
Ο Όμιλος Alibaba αναδείχθηκε ως η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας μετά το ξέσπασμα του SARS το 2003. Έκτοτε, έχει γίνει σημαντικός εργοδότης και δανειστής, παρέχοντας περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας, ενώ προσφέρει δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια προς τις ΜΜΕ.
Σε αντίθεση με την Amazon, η Alibaba δεν ασχολείται με τις άμεσες πωλήσεις και δε διαθέτει αποθήκες, μόνο ηλεκτρονικά marketplaces, για κατασκευαστές και εμπόρους. Παρόλο που και οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες έχουν αποκτήσει ισχυρή παρουσία στις εγχώριες αγορές τους, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους για επέκταση σε νέες αγορές.
Μετά από μια ισχυρή απόδοση το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2019, τα έσοδα και των δύο εταιρειών μειώθηκαν ελαφρά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, το δεύτερο τρίμηνο του έτους απέδωσε τα υψηλότερα αποτελέσματα, μέχρι στιγμής. Tα έσοδα της Alibaba έφτασαν σχεδόν τα 17 δισ. δολάρια, ενώ της Amazon στα $63,4 δισ.
Τον Αύγουστο, η Amazon ανακοίνωσε τα εξαιρετικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της. Τα έσοδα του αμερικανικού τεχνολογικού γίγαντα αυξήθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος, στα $88,9 δισ. με τις πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική να φτάνουν στα 55,4 δισεκατομμύρια δολάρια και τις διεθνείς στα $22,7 δισ.
Εκτός από τα έσοδα και τα κέρδη τους, που σημείωσαν αύξηση εν μέσω της επιδημίας του νέου κορωνοϊού, Alibaba και Amazon σημείωσαν σημαντική αύξηση στην κεφαλαιοποίησή τους. Από τα 570,9 δισ. δολάρια του Δεκεμβρίου του 2019, ο κινέζικος γίγαντας έφτασε στα $581,2 δισ. τον Ιούνιο.
Από την άλλη, το 2020, η Amazon έγινε επίσημα η τέταρτη εταιρεία τεχνολογίας που εντάχθηκε στο "κλαμπ" του $1 τρισεκατομμυρίου, μαζί με την Apple, τη Microsoft και την Alphabet, μητρική τής Google.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]