Μια νέα “δεξαμενή” online αγοραστών δημιούργησε η πανδημία του νέου κορωνοϊού και τα μέτρα που τη διαδέχτηκαν και είχαν ως στόχο τον περιορισμό της διασποράς της στον γενικό πληθυσμό. Η Ελλάδα ακολούθησε πιστά αυτήν την τάση, με τους πελάτες που επιλέγουν το online κανάλι αγορών να αυξάνονται.
Υπάρχει ένα ποσοστό 22% των Ελλήνων καταναλωτών, που αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Η διαπίστωση αυτή, συνδυαζόμενη με τη γενική αύξηση των online αγορών στη χώρα μας, δείχνει ότι η μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πάροδο της καραντίνας: το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα, το 19% ποτά, το 28% είδη οικιακής χρήσης και το 42% προϊόντα ατομικής φροντίδας. Μάλιστα ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ, ακόμη και μετά την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού.
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν σε συζήτηση, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Προμηθευτών και Λιανεμπόρων ECR Hellas και το Eltrun, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στην ίδια εκδήλωση η Convert Group, οι αγορές των Ελλήνων από online σουπερμάρκετ την περίοδο μεταξύ 1ης και 24ης Μαΐου - όπου ήδη τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων είχαν αρχίσει να χαλαρώνουν - αυξήθηκαν σε ποσοστό 180% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στη διάρκεια του Απριλίου, η αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξης του 224%, ενώ τον Μάρτιο υπήρξε ρεκόρ αύξησης με τις αγορές από τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ να αυξάνονται κατά 307%.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]