eCommerce

Δημιουργώντας ένα επιτυχημένο online Marketplace

Δημιουργώντας ένα επιτυχημένο online Marketplace

Μέρος 1ο - Επιλέγοντας μοντέλο χρέωσης

Οι online αγορές αποτελούν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού λόγω της πληθώρας σε μεμονωμένα e-shop είναι πλέον δύσκολο για τους επισκέπτες να βρουν αυτό που ψάχνουν στις καλύτερες τιμές, αλλά και για τους Online εμπόρους είναι επίσης δύσκολο να πλησιάσουν τους πελάτες τους. 

Αυτό το πρόβλημα έρχονται να λύσουν οι Online Αγορές ή αλλιώς Marketplaces. Μαζεύουν σε ένα χώρο όλα τα προϊόντα από διαφορετικά καταστήματα και τα παρουσιάζουν στον επισκέπτη με πολλά και διαφορετικά κριτήρια επιλογής, ανάλογα με τις ανάγκες του επισκέπτη. Προσφέρουν μεγάλη ποικιλία σε εναλλακτικές λύσεις και τιμές, ενώ προσγγίζουν το marketing πιο συγκεντρωτικά.

Και φυσικά, η μεγάλη ευκαιρία εδώ, για μικρότερες επιχειρήσεις που θέλουν να ξεχωρίσουν με ένα marketplace, είναι η εξειδίκευση σε ένα είδος (niche marketplace) ώστε να χτιστεί στο κοινό η άποψη, ότι αν θέλω να βρώ τα πάντα π.χ. για ελαστικά αυτοκινήτου, θα πάω σ΄αυτό το marketplace όπου έχει όλους τους online εμπόρους ελαστικών, πολλές προσφορές, tips και εξειδικευμένεη βοήθεια. Με άλλα λόγια, είναι ο ειδικός στα ελαστικά.

Βέβαια, όσο όμορφα και να ακούγονται όλα αυτά, κρύβονται πολλά ζητήματα που πρέπει κάποιος να σκεφτεί και να σχεδιάσει προτού καν ξεκινήσει την κατασκευή ενός marletplace, για να αποφύγει σοβαρές παγίδες που κοστίζουν.

Σε αυτό το άρθρο, θα καλύψουμε ένα από τα πιο σοβαρά θέματα, που είναι ο τρόπος πληρωμής και που αποτελεί ένα αρκετά πολύπλοκο θέμα για ένα marketplace.

Βασικά Μοντέλα Χρέωσης

Καταρχήν, θα πρέπει να αποφασιστεί το μοντέλο χρέωσης προς τους πωλητές για τις υπηρεσίες που θα τους προσφέρει το marketplace:

- Συνδρομητικό, εφόσον καταβάλουν μια μηνιαία συνδρομή, χωρίς καμία συμμετοχή του marketpalce στις πωλήσεις

- Προμήθεια επί των πωλήσεων που θα κάνει o κάθε έμπορος στο marketplace

- Μεικτό μοντέλο, που περιέχει συνδυασμό και των δύο προηγούμενων μοντέλων

Το κάθε μοντέλο μπορεί να αναλυθεί ακόμη περισσότερο, αλλά εδώ δεν είναι αυτο τόσο σημαντικό. Το σημαντικό είναι ποια θα είναι η λύση, γιατί θα καθορίσει και τον τρόπο πληρωμής του επισκέπτη στο ταμείο, αλλά και την αμοιβή του marketplace για τις υπηρεσίες που προσφέρει. Μην ξεχνάτε ότι μια online αγορά έχει 2 πελάτες: Τον Πωλητή και τον Επισκέπτη / Πελάτη του πωλητή.

Το Συνδρομητικό μοντέλο είναι σχετικά απλό, αφού με μία σταθερή μηνιαία ή ετήσια συνδρομή με διάφορα κριτήρια (για παράδειγμα αριθμός προϊόντων) μπορεί το marketplace να προπληρώνεται και να παρέχει τις υπηρεσίες του. Ο τρόπος αυτός έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Το βασικό που πρέπει να σκεφτείτε, είναι ότι θα πρέπει να έχει ένα μεγάλο αριθμό πωλητών σε premium πακέτα προβολής στο marketplace, ώστε να μπορέσει αποδώσει κέρδος αυτό το μοντέλο. Πεονέκτημα αποτελεί το χαμηλό κόστος διαχείρισης, αφού τις παραγγελίες και ό,τι αφορά αυτές, τις διαχειρίζονται αποκλειστικά οι ίδιοι οι πωλητές. Τo marketplace απλά ενοικιάζει το χώρο προβολής.

Η πληρωμή εδώ μπορεί να γίνεται απευθείας στο λογαριασμό του κάθε πωλητή με το δικό του τρόπο πληρωμής, χωρίς τη συμμετοχή του marketplace σε κάποιο σημείο της διαδικασίας αυτής. Το τιμολόγιο, επίσης, κόβεται απευθείας από τον πωλητή στον πελάτη και επιπλεόν η ενασχόληση με επιστροφές, προβλήματα στην παράδοση κ.λπ. διαχειρίζονται και πάλι από τον πωλητή, πάντα βέβαια με την επίβλεψη του marketplace.

Τα επόμενα δύο μοντέλα, "Προμήθεια" και "Μεικτό", που περιέχουν τη συμμετοχή τού marketplace με ποσοστό επί των πωλήσεων, είναι πιο πολύπλοκα, αλλά και πιο επικερδή, αφού το κέρδος του marketplace είναι άμεσα συνδεδεμένο με την απόδοση του marketplace: περισσότερες πωλήσεις = περισσότερη προμήθεια.

Σ' αυτό το μοντέλο ο τρόπος πληρωμής προσφέρεται από το ίδιο το marketplace, καθώς και η τιμολόγηση αλλά και η διαχείρηση τηλεφώνων, παραπόνων και επιστροφών. Το κόστος είναι αυξημένο λόγω της ανάγκης προσωπικού, σε αντίθεση με το πρώτο μοντέλο. Επιπλέον, υπάρχει και η ανάγκη για τη σύναψη συμφωνίας με ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για τη διαχείρηση των πληρωμών, το διαμοιρασμό των χρημάτων στους πωλητές και την είσπραξη της προμήθειας του marketplace από κάθε πώληση.

Αυτό γίνεται αυτόματα και άμεσα από το συνεργάτη που θα επιλέξετε να αναλάβει το κομμάτι των πληρωμών, και που θα πρέπει βασει Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας να είναι ένα εγκεκριμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα από την Τράπεζα της Ελλάδος. Και βέβαια, θα πρέπει το σύστημα αυτό να είναι ικανό να διενεργήσει επιστροφή χρημάτων στον πελάτη, σε ανάλογη περίπτωση. 

Θα πρέπει βέβαια να λάβετε υπόψιν και το φορολογικό θέμα, αφού θα υπάρχουν αρκετά παραστατικά που πρέπει να εκδοθούν, προς πελάτες αλλά και προς πωλητές για τη μεταφορά των χρημάτων από τις πωλήσεις τους

Ένα εναλλακτικό Μοντέλο Χρέωσης

Μπορεί βέβαια να χρησιμοποιηθεί και ένα τέταρτο μοντέλο χρέωσης, όπου το marketplace συμμετέχει μεν στα κέρδη του πωλητή με προμήθεια, η οποία όμως καταβάλεται σε προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα (για παράδειγμα μια φορά την εβδομάδα ή μια φορα το μήνα). Αυτό γίνεται παρακολουθώντας τις πωλήσεις με ανάλογα εργαλεία που διαθέτει το λογισμικό του marketplace και την αυτόματη έκδοση χρέωσης με το ανάλογο ποσό για κάθε πωλητή, ώστε να πληρωθεί σε μεταγενέστερο χρόνο.

Το μοντέλο αυτό απαλείφει την ανάγκη για διαμεσολάβηση ενός Χρηματοπιστωτικού Ιδρύματος, και κάθε πωλητής μπορεί να λαμβάνει τα χρήματά του απευθείας, ενώ δεν υπάρχει τιμολόγηση από το marketplace. Επίσης, η επαφη για επιστροφές, παράπονα κ.λπ. με τους πελάτες, γίνεται απευθείας από τον κάθε πωλητή. Αυτό, φυσικά, αυτόματα μειώνει το κόστος διαχείρισης για το marketplace.

Προσοχή όμως! Ενώ δείχνει ιδανικό μοντέλο, απαιτεί στενή παρακολούθηση των πωλήσεων και εξασφάλιση της πληρωμής τής προμήθειας από τον κάθε πωλητή. Επίσης, με αυτό το μοντέλο, επειδή η συναλλαγή γίνεται απευθείας με τον κάθε πωλητή, στην ουσία αφήνετε την εικόνα και τη φήμη του marketplace στους πωλητές σας.

Το Λογισμικό

Το Multi-Vendor, το εξειδικευμένο λογισμικό της CS-Cart για τη δημιουργία ενός Marketplace, με τις 3 διαφορετικές εκδόσεις του (Multi-Vendor, Multi-Vendor, Plus και Multi-Vendor Ultimate) μπορεί να καλύψει κάθε παραπάνω σενάριο και μοντέλο χρεώσης, αφού κάθε έκδοση έχει τον ανάλογο χαρακτηρηστικό τρόπο χρέωσης για να επιλέξετε, ανάλογα με το τι έχετε σχεδιάσει να υλοποιήσετε.

markeplace1

Επικοινωνήστε μαζί μας, για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε ποιο μοντέλο σας ταιράζει και γιατί. Καλέστε μας, ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας που θα βρείτε εδώ www.cs-cart.gr/epikoinonia

 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search