Ανακατατάξεις στις προτεραιότητες των αλυσίδων σουπερμάρκετ, φέρνει η πανδημία του νέου κορωνοϊού και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, που προκαλεί ο COVID-19. Τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων για την αντιμετώπιση της διασποράς του ιού αναγκάζουν τις επιχειρήσεις του κλάδου να θέσουν ως πρώτη προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Για το 30% των στελεχών του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών) αποτελεί, πλέον, προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πωλήσεις εξ αποστάσεως, κάτι που αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αγορά αυτή. Ωστόσο, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η επένδυση στις online πωλήσεις δεν θα πρέπει να αναμένεται άμεσα. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με όσα δείχνει η κυλιόμενη έρευνα τάσεων του ΙΕΛΚΑ, αυτήν την περίοδο καταγράφεται παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος για νέες επενδύσεις, κάτι που είναι μεν αναμενόμενο, αλλά σίγουρα αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη.
Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης: το 74% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα κρατήσει πάνω από 2 μήνες. Το 96% εκτιμά ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2020 ή και περισσότερο, ενώ 1 στα 2 στελέχη να πιστεύει ότι θα επηρεάζεται μετά το τέλος του χρόνου.
Συνολικά, ο COVID-19 έχει αλλάξει άρδην τις προτεραιότητες των στελεχών του κλάδου. Ενώ η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη προτεραιότητα, πλέον πέφτει στην 8η θέση της σχετικής κατάταξης.
Αντίθετα νέες προτεραιότητες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Η προστασία της υγείας του προσωπικού με μεγάλη διαφορά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα με 76%. Η διαθεσιμότητα των προϊόντων προς το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 58%. Γενικά, κυριαρχούν οι προτεραιότητες γύρω από τις εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού COVID-19, με 54% η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων λόγω του COVID-19 και η διασφάλιση υγιεινής στους χώρους πώλησης με 45%.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Elizabeth Ekman, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]