Τι είναι τελικά ο πολυσυζητημένος όρος Growth Hacking, για τον οποίο μιλούν όλοι;
Ας τα πάρουμε από την αρχή, από το έτος 2010, τότε που για πρώτη φορά ο όρος παρουσιάστηκε από τον Sean Ellis ως συνέπεια της ανάγκης να βρει τον «διάδοχό» του σε αυτό που έκανε. Μέχρι τότε, με μοναδικό κριτήριο την ανάπτυξη/ growth είχε καταφέρει να δημιουργήσει τεράστια κερδοφορία στις επιχειρήσεις – συνεργάτες του.
Ο ακριβής ορισμός του Growth Hacking από τον Sean Ellis: «Είναι μία διαδικασία συνεχούς πειραματισμού μεταξύ των marketing καναλιών και της ανάπτυξης προϊόντων για τον εντοπισμό των πιο αποτελεσματικών και αποδοτικών τρόπων ανάπτυξης μίας επιχείρησης.»
Το Growth Hacking είναι ότι χρειάζεται κάθε επιχείρηση για να αναπτυχθεί, όρος πολλά υποσχόμενος. Εάν σκεφτεί κανείς ότι το Facebook, η Google, το Dropbox, το Airbnb χρησιμοποιούν το Growth Hacking μοντέλο για την ανάπτυξή τους, θα θέλετε σίγουρα να μάθετε τα μυστικά.
Δείτε κάποια Tips που μπορούν να σας βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Tip nο1
Focus all attention on the goal!
Αντί να διασπάτε την προσοχή σας σε διαφορετικούς στόχους, εστιάστε την όλη στο να αυξήσετε τους πελάτες σας όσο πιο γρήγορα γίνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος. Έχοντας αυτόν ως κύριο στόχο, θέστε βραχυπρόθεσμους επιμέρους στόχους που θα σας βοηθήσουν να τον επιτύχετε.
Tip nο2
Growth-hackers are all about numbers!
Η ανάλυση δεδομένων είναι ο πυρήνας του Growth Hacking. Απαιτείται διαρκές testing και πειραματισμός για να μας δώσουν αρκετά δεδομένα για ανάλυση. Αφού επεξεργαστούμε τα δεδομένα, συγκεντρώνουμε feedback και τροποποιούμε αντίστοιχα την προσέγγιση μας.
Η διαδικασία αυτή δεν τελειώνει ποτέ καθώς ο στόχος μας δεν είναι ένα νούμερο, αλλά η συνεχής αύξηση!
Tip nο3
Be innovative, be bold!
Μη διστάζετε να πειραματιστείτε με διαφορετικές και πιθανόν καινούριες για την επιχείρηση σας τεχνικές. Όπως ήδη αναφέραμε ο πειραματισμός είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας αφού στο Growth Hacking δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να βρείτε την τεχνική που θα σας δώσει τον επιθυμητό ρυθμό ανάπτυξης.
Παίξτε με διαφορετικές προσεγγίσεις όπως product marketing για «σκληρή» πώληση, exit intent pop-up για αύξηση των email subscribers ή content marketing για ενίσχυση της σχέσης με τους πελάτες σας (ένας τολμηρός και έξυπνος τρόπος που προτείνουμε είναι το Storytelling). Μην περιορίζεστε σε πεπατημένα μονοπάτια, ανακαλύψτε καινούρια!
Το Growth Hacking το χαρακτηρίζει η ταχύτητα και η αμεσότητα, επομένως για να μπορέσει κάποιος να το κάνει σωστά θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει ευκαιρίες ανάπτυξης με την πρώτη ματιά, να αναλύει και να βγάζει συμπεράσματα από μεγάλο όγκο δεδομένων, πολλές φορές από διάσπαρτες πηγές, και να προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Είναι πολύ απαιτητικό όσον αφορά σε εμπειρία, τεχνικές γνώσεις και ανάλυση δεδομένων. Χρειάζεται μεγάλο εύρος γνώσεων, όχι μόνο marketing, αλλά και programming, data analysis, project management και e-commerce.
Μην αφήνετε όμως τη δυσκολία να σας τρομάξει, εμβαθύνετε όσο περισσότερο μπορείτε σε καθέναν από αυτούς τους τομείς και κάντε τη διαφορά! Θα υλοποιήσετε στρατηγικές που ίσως δεν έχετε ξαναδοκιμάσει, μπορεί και να αποτύχετε… Μην απογοητευθείτε όμως, εξοικειωθείτε με την αποτυχία, μάθετε μέσα από αυτήν και θα έρθει η στιγμή που θα επιβραβευθείτε για την τόλμη σας!
Πηγή: Digitalup.gr