Το e-commerce αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του λιανεμπορίου και οι πωλήσεις μέσω Google Ads είναι απαραίτητες για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Στη GNC Web έχουμε πολύχρονη εμπειρία στο e-commerce και τη δημιουργία, διαχείριση και βελτιστοποίηση Google Ads σε όλο το φάσμα του ηλεκτρονικού αλλά και φυσικού retail.
Μέσα από τη συνεργασία μας με πελάτες που διατηρούν καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, λευκών ειδών, καλλυντικών, ηλεκτρονικών συσκευών, βιβλιοπωλείων και άλλα, έχουμε δημιουργήσει εξατομικευμένες στρατηγικές για να διασφαλίσουμε ότι επιτυγχάνουν τους στόχους τους.
Αρχικό στήσιμο Google Ads
Η σωστή εκκίνηση μιας καμπάνιας Google Ads είναι καθοριστική. Ξεκινάμε εφαρμόζοντας τα best practices της Google, τα οποία εξασφαλίζουν ότι οι καμπάνιες είναι άρτια δομημένες και βελτιστοποιημένες από την αρχή. Ένα από τα βασικά βήματα είναι η υιοθέτηση των Enhanced Conversions και η σύνδεση με το Google Analytics 4 (GA4).
Τα Enhanced Conversions είναι πλέον κρίσιμα για τη συλλογή ακριβέστερων δεδομένων. Ενισχύουν την ικανότητα παρακολούθησης μετατροπών, ιδιαίτερα σε περιβάλλοντα με περιορισμένα δεδομένα (π.χ. λόγω cookies σε χώρες της Ε.Ε όπως η Ελλάδα). Παράλληλα, το GA4 προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και αναλύσεων, επιτρέποντάς μας να βλέπουμε τη διαδρομή του χρήστη από την πρώτη επαφή έως τη μετατροπή.
Χρησιμοποιούμε custom tags στο Google Tag Manager (GTM) για εξατομικευμένο tracking, επιτρέποντάς μας να καταγράφουμε δεδομένα που σχετίζονται άμεσα με τους στόχους του κάθε πελάτη.
Στρατηγικός Σχεδιασμός και έρευνα
Κάθε πελάτης έχει διαφορετικές ανάγκες και στόχους. Για αυτό, αφιερώνουμε χρόνο σε αναλυτική συζήτηση με τον πελάτη για να κατανοήσουμε πλήρως τις προτεραιότητές του. Ακολουθεί ένα ενδελεχές audit της σελίδας του, με ανάλυση ιστορικών δεδομένων από το Google Search Console και το Google Analytics.
Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν τα προϊόντα είναι το κλειδί. Ποια keywords χρησιμοποιούν; Ποια προϊόντα προσελκύουν περισσότερη προσοχή; Αυτές οι πληροφορίες μάς επιτρέπουν να σχεδιάσουμε καμπάνιες που στοχεύουν στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή.
Παρακάτω φτιάξαμε μια αρχική στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσετε για να κάνετε τα πρώτα σας βήματα σε Google Ads. Να σημειώσουμε εδώ ότι πρόκειται για μια βασική στρατηγική, η οποία θα πρέπει να αναπτυχθεί και να προσαρμοστεί, ανάλογα με την απόδοσή της.
Στρατηγική Google Ads: Τα 4 βασικά τμήματα
Η στρατηγική για τις Google Ads περιλαμβάνει τέσσερα βασικά βήματα, τα οποία συνδυάζουν τη στόχευση, την ευελιξία και τη συνεχή βελτιστοποίηση:
- Θωράκιση του Brand με Search Campaigns
Δημιουργήστε μια Search καμπάνια που στοχεύει σε brand terms, διασφαλίζοντας ότι το brand σας εμφανίζεται πρώτο όταν οι χρήστες αναζητούν το όνομά σας. Αυτή η προσέγγιση προστατεύει το brand από ανταγωνιστές και χτίζει εμπιστοσύνη στο κοινό. Ταυτόχρονα, παίρνει βάρος από πωλησιακές καμπάνιες όπως η PMax, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει πιο αποδοτικά. - Search Campaigns για Traffic και Conversions
Σχεδιάστε καμπάνιες που στοχεύουν συγκεκριμένα προϊόντα ή λέξεις-κλειδιά. Αυτή η στρατηγική βοηθά τον αλγόριθμο των Google Ads να κατανοήσει το κοινό σας καλύτερα, οδηγώντας σε πιο ακριβείς προβλέψεις και καλύτερα αποτελέσματα. Ποια είναι τα top brands σας; Φροντίστε να εμφανίζεστε στην αναζήτηση. Ακόμα και αν δεν είστε στις πρώτες θέσεις, να θυμάστε ότι το "αγοραστικό ταξίδι" είναι ακριβώς αυτό: ένα ταξίδι! Ο χρήστης που αναζητά ένα προϊόν συνήθως θα ψάξει αρκετά και δε θα κάνει αγορά με το πρώτο κλικ. - Performance Max (PMax) Καμπάνιες
Οι PMax καμπάνιες είναι ιδανικές για πωλήσεις. Δημιουργείστε ξεχωριστά asset groups με βάση τις ανάγκες του πελάτη, διασφαλίζοντας ότι τα σωστά μηνύματα φτάνουν στο σωστό κοινό. Τα visuals και τα βίντεο παίζουν σημαντικό ρόλο εδώ, καθώς επηρεάζουν άμεσα την απόδοση. Κάντε συχνούς ελέγχους στο προϊοντικό feed του Merchant Center.
Πρόσφατα η Google άρχισε να εμφανίζει αυτόματα προϊόντα που έχει κάνει crawl μέσω bots από e-commerce sites. Επειδή μπορεί να είναι προϊόντα που δε θέλετε να εμφανίζονται, καλό είναι να ελέγχετε συχνά αν το Merchant Center λειτουργεί όπως θέλετε. - Dynamic Retargeting με Display Campaigns
Οι δυναμικές καμπάνιες επαναστόχευσης αξιοποιούν τα δεδομένα του e-shop σας για να προβάλλουν προϊόντα σε χρήστες που έχουν δείξει ενδιαφέρον, οδηγώντας τους πίσω στη σελίδα σας για να ολοκληρώσουν την αγορά. Ταυτόχρονα, είναι αρκετά οικονομικές μιας και πρόκειται για ένα κοινό που σας γνωρίζει ήδη και έχει επισκεφτεί το e-shop σας, ή έχει κάνει κάποιο action (add to cart, wishlist, checkout, purchse).
Προσαρμοσμένα κοινά και Micro Moments
Ένα παράδειγμα από το πελατολόγιό μας, αφορά έναν πελάτη με e-shop με προϊόντα χειροτεχνίας και DIY, ο οποίος έχει ενεργό YouTube κανάλι με αρκετούς subscribers. Χρησιμοποιούμε τα subscribers του καναλιού για τη δημιουργία custom audiences. Αυτό το κοινό είναι ήδη "ζεστό" (warm audience) και έτοιμο για αγορές. Με αυτή τη στρατηγική, αξιοποιούμε τα λεγόμενα micro moments, όπου οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν.
Παράλληλα, η σωστή στόχευση βοηθά τον αλγόριθμο να αναγνωρίσει καλύτερα το κοινό σας, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση των καμπανιών.
Αρνητικά Keywords και Optimization
Η χρήση αρνητικών λέξεων-κλειδιών είναι εξίσου σημαντική με τη στόχευση. Αποκλείστε keywords που δεν σχετίζονται με τα προϊόντα σας, μειώνοντας έτσι το κόστος και αυξάνοντας το ROAS (Return on Ad Spend). Για παράδειγμα λέξεις όπως “free, δωρεάν, τζάμπα” κ.λπ. δεν έχουν καμία αξία αν ο στόχος μας είναι οι πωλήσεις.
Αφού έχετε στήσει και ενεργοποιήσει τις απαραίτητες καμπάνιες, θα πρέπει να κάνετε focus σε τρία βασικά σημεία:
- Παρακολούθηση της απόδοσης των keywords
- Ρυθμίσεις στο bidding για υψηλότερη απόδοση
- Συχνές δοκιμές στα visuals και στα μηνύματα των διαφημίσεων
Η αλήθεια είναι ότι οι Google Ads θέλουν προσοχή, γιατί όσο μπορούν να μας φέρουν ποιοτικό traffic και πωλήσεις, άλλο τόσο μπορούν να φέρουν αρνητικά αποτελέσματα λόγω λάθος στρατηγικής, κακού setup, ή έλλειψη παρακολούθησης.
Στη GNC Web, κάθε καμπάνια είναι αποτέλεσμα ανάλυσης, στρατηγικής και βελτιστοποίησης. Χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα εργαλεία και τεχνικές για να δημιουργήσουμε εξατομικευμένες προτάσεις και στρατηγικές που διασφαλίζουν ότι οι πελάτες μας απολαμβάνουν τα μέγιστα αποτελέσματα.
Αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε τις πωλήσεις σας στο e-commerce, εμπιστευτείτε την εμπειρία μας! Η πλατφόρμα των Google Ads δεν είναι απλά ένα εργαλείο, αλλά απαιτεί μια ολόκληρη στρατηγική που χρειάζεται εξειδίκευση και συνεχή εξέλιξη.
Επικοινωνείστε σήμερα κι όλας μαζί μας ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο, για ένα δωρεάν audit των διαφημιστικών σας λογαριασμών, ώστε να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε την κατάλληλη στρατηγική που θα σας αποφέρει πωλήσεις.
-Advertorial-