Η παγκόσμια διαφημιστική αγορά πρόκειται να ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα φέτος, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην ιστορία, σύμφωνα με έκθεση της GroupM, μιας εταιρείας μέσων ενημέρωσης υπό τον WPP, τον μεγαλύτερο όμιλο επικοινωνίας.
Οι τεχνολογικοί γίγαντες, Google, Meta, ByteDance, Amazon και Alibaba, προβλέπεται να κατακτήσουν περισσότερο από το ήμισυ του 1 τρισ. υπογραμμίζοντας την κυριαρχία των ψηφιακών πλατφορμών στην διαφημιστική "πίτα".
Το ορόσημο του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, αφενός δίνει το στίγμα της αγοράς και αφετέρου, οι επιδόσεις των ψηφιακών πλατφορμών υπογραμμίζουν την αυξανόμενη κυριαρχία τους, με τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google και η Meta να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στις διαφημιστικές δαπάνες.
Για να παραμείνει ανταγωνιστική μια επιχείριση, θα πρέπει να προσαρμοστεί στο ψηφιακό τοπίο, να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για πιο έξυπνη στόχευση και να ευθυγραμμιστεί με τις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών.
Τα βασικά στατιστικά στοιχεία της έρευνας
- Ανάπτυξη το 2024: Τα παγκόσμια έσοδα από διαφημίσεις προβλέπεται να αυξηθούν κατά 9,5%, με περαιτέρω ανάπτυξη 7,7% το 2025.
- Μερίδιο ψηφιακών διαφημίσεων: Οι ψηφιακές διαφημίσεις (συμπεριλαμβανομένης της ροής, των διαδικτυακών ειδήσεων και των περιοδικών) θα μπορούσαν να αποτελέχουν έως και το 82% των συνολικών εσόδων το 2025.
- Πτώση εντύπων: Τα έσοδα από έντυπες διαφημίσεις θα μειωθούν κατά 4,5% το επόμενο έτος και επιπλέον 3% το 2025.
- Η αγορά των ΗΠΑ: Η μεγαλύτερη αγορά διαφημίσεων παγκοσμίως, οι ΗΠΑ, πρόκειται να φτάσει τα 379 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2025.
- Η άνοδος της Κίνας: Η αγορά διαφημίσεων της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 13,5% το 2024, φτάνοντας τα 204,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το πλεονέκτημα της τεχνολογίας
Οι εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματισμών αναμένεται να τροφοδοτήσουν την καινοτομία, αντισταθμίζοντας τους αντίθετους ανέμους της οικονομίας και το υψηλότερο κόστος δανεισμού. Αυτές οι τεχνολογίες αναμένεται να βελτιώσουν την εξατομίκευση και να βελτιστοποιήσουν τις δαπάνες διαφήμισης και την εκτέλεση των διαφημιστικών καμπανιών.
Οι προκλήσεις
- Οικονομική αβεβαιότητα: Οι δύσκολες συνθήκες σε ανεπτυγμένες αγορές όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, μπορεί να μετριάσουν την ανάπτυξη.
- Γεωπολιτικοί κίνδυνοι: Παράγοντες όπως οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις θα μπορούσαν να πιέσουν τα καταναλωτικά αγαθά και τις δαπάνες για διαφημίσεις προϊόντων πολυτελείας.
Τι ακολουθεί
Σύμφωνα με την έκθεση, η ανάπτυξη της διαφήμισης θα παραμείνει επικεντρωμένη στις τεχνολογικές πλατφόρμες, με το μερίδιό τους να αυξάνεται παράλληλα με τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη. Σε αγορές όπως η Κίνα, πρωτοβουλίες για την τόνωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών θα μπορούσαν να ξεκλειδώσουν περαιτέρων τη ζήτηση.
Η στροφή προς τις ψηφιακές στρατηγικές σηματοδοτεί μια μεταμορφωτική εποχή για τους διαφημιστές, με τους νικητές να αναδύονται πιθανότατα από την ικανότητά τους να αξιοποιούν δεδομένα και να προσαρμόζονται στις εξελισσόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών.
Εικόνα: Stockcake