Digital Marketing

Μόνο 1 στους 5 influencers δηλώνει πότε μια ανάρτηση είναι διαφημιστική

Μόνο 1 στους 5 influencers δηλώνει πότε μια ανάρτηση είναι διαφημιστική

Μόλις το ένα πέμπτο των influencers (20%) αναφέρει ξεκάθαρα και συστηματικά, ότι οι αναρτήσεις του αποτελούν προϊόν διαφήμισης, ενώ - την ίδια στιγμή - σχεδόν όλοι (97%) αναρτούν περιεχόμενο, για το οποίο έχουν πληρωθεί.

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών Αρχών προστασίας του καταναλωτή 22 κρατών-μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας.

Οι influencers έχουν τεθεί στο μικροσκόπιο της Επιτροπής εδώ και καιρό, με την Ε.Ε. να προσπαθεί, μέσω της έρευνάς της, να εντοπίσει προωθήσεις προϊόντων και σχετικές μαρτυρίες, που παραπλανούν τους καταναλωτές. Να σημειωθεί ότι το μάρκετινγκ των influencers μέσα από τα social media έχει καταστεί πυλώνας της ψηφιακής οικονομίας, με την αξία του να προσεγγίζει τα €20 δισ. το 2023.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, οι influencers, που ασκούν συνήθεις εμπορικές δραστηριότητες, όπως μέσω εμπορικών συμφωνιών για τη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών, θεωρούνται έμποροι βάσει της νομοθεσίας της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών.

Υποχρεούνται, λοιπόν, να αποκαλύπτουν ότι ασκούν διαφημιστική δραστηριότητα με διαφανή τρόπο. Πάντως, τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε, μάλλον συνηγορούν για το αντίθετο.

Η έρευνα, η οποία έλεγξε τις αναρτήσεις 576 influencers σε μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσε ότι σχεδόν όλοι (το 97%) δημοσιεύουν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε αναφέρει συστηματικά ότι το περιεχόμενό είναι διαφημιστικό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα:

- Το 78% των verified influencers, που ελέγχθηκαν, ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα, ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο.

- Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση e-mail, όνομα εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό εγγραφής.

- Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις “ετικέτες πλατφόρμας”, που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη του εμπορικού περιεχομένου, όπως η ένδειξη “συνεργασία επί πληρωμή” στο Instagram. Αντίθετα, οι influencers επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%) ή “εταιρική σχέση” (15%).

Σύμφωνα με την έρευνα της Επιτροπής, το 40% των influencers υποστηρίζει τα δικά του προϊόντα, υπηρεσίες ή brandsμ ενώ το 60% αυτών δεν αποκάλυψε με συνέπεια ή καθόλου, ότι επρόκειτο για πληρωμένες διαφημίσεις.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

 

Εικόνα: Julian Christ, Unsplash

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search