
Μια νέα μελέτη της HSBC διαπίστωσε ότι πάνω από τα δύο τρίτα (69%) των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών του κόσμου πιστεύουν ότι τα διεθνή τους κέρδη θα επισκιάσουν τα εγχώρια, έως το 2030.
Ενώ τα έσοδα από το εξωτερικό αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος λιγότερο από το ήμισυ των συνολικών εσόδων τους, οι επιχειρηματικοί ηγέτες πιστεύουν ότι η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού θα δημιουργήσει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Η έρευνα υποδηλώνει ότι οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι ένας βασικός παράγοντας που θα καθορίσει την επιτυχία τους θα είναι η ικανότητά τους να πλοηγούνται στην αυξανόμενη αβεβαιότητα.
Η μελέτη περιελάμβανε 1.143 ανώτερους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων από μεσαίες επιχειρήσεις σε δέκα χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΑΕ και της Ινδίας. Τόνισε ότι το 77% των στελεχών θεωρούν τη διεθνή επέκταση πιο σημαντική από ό,τι πριν από πέντε χρόνια, με πολλούς να βλέπουν τις αναδυόμενες αγορές ως τον βασικό μοχλό ανάπτυξης.
Περίπου το 60% των ερωτηθέντων εξετάζουν την παγκόσμια ανάπτυξη για να βοηθήσουν στη διασπορά του κινδύνου σε ένα ολοένα και πιο περίπλοκο οικονομικό τοπίο, και το 64% πιστεύει ότι η παγκόσμια επέκταση θα αποφέρει οικονομίες κλίμακας μακροπρόθεσμα.
Η έρευνα εντόπισε τους κορυφαίους παράγοντες που υποστηρίζουν τη διεθνή επιτυχία, οι οποίοι περιλαμβάνουν το να έχεις το σωστό δίκτυο (24,7%), ικανές τοπικές ομάδες (13,8%), ευνοϊκές μακροοικονομικές συνθήκες (13,4%) και καλή γνώση της αγοράς (10,9%). Ωστόσο, οι τρεις κορυφαίες προκλήσεις περιλαμβάνουν τα ρυθμιστικά θέματα και θέματα συμμόρφωσης (31%), την αναγνωρισιμότητα του brand (25%) και τον αυξημένο ανταγωνισμό (24%).
Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προωθήσουν τα σχέδιά τους για διεθνή επέκταση, με το 57% να δηλώνει ότι τη χρησιμοποιούν για να απλοποιήσουν εργασίες όπως το μάρκετινγκ και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Εικόνα: Stockcake