Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την αναθεώρηση των κανόνων ΦΠΑ, οι οποίοι προσαρμοζονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ως αποτέλεσμα, οι online πλατφόρμες θα είναι υπεύθυνες για τις πληρωμές ΦΠΑ, εάν οι συνεργάτες τους δεν εκπληρώνουν αυτή την υποχρέωση.
Η μεταρρύθμιση στοχεύει στην πρόληψη του αθέμιτου ανταγωνισμού και στην καταπολέμηση της απάτης ΦΠΑ. Οι επιχειρήσεις θα εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια σε κόστη, σύμφωνα με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στις Βρυξέλλες.
Περισσότερα: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ
Δράσεις για την προστασία των καταναλωτών και την ενίσχυση του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναλαμβάνει η Ευρώπη, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις από τις μαζικές εισαγωγές χαμηλής αξίας, μέσω μη ευρωπαϊκών διαδικτυακών καταστημάτων.
Με την εκθετική αύξηση των εισαγόμενων δεμάτων να καθιστά επιτακτική την ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια συνολική εργαλειοθήκη για ένα ασφαλές και βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Περισσότερα: eCommerce: Η Ευρώπη παίρνει μέτρα για τις εισαγωγές χαμηλής αξίας
Μέχρι το 2029, η Forrester προβλέπει αύξηση των online πωλήσεων στην Ευρώπη, με τον τζίρο να αυξάνεται από τα 389 δισεκατομμύρια ευρώ του 2024 στα 565 δισ. ευρώ το 2029. Επίσης, οι online πωλήσεις θα καταλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων λιανικής.
Η έκθεση της Forrester εξετάζει λεπτομερέστερα και τις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες στη Δυτική Ευρώπη: τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Περισσότερα: Αύξηση 45% στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο την επόμενη πενταετία
Το TikTok Shop ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στη Γερμανία, όπως υποδεικνύεται από διάφορες αγγελίες θέσεων εργασίας. Συγκεκριμένα, οι έμποροι θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιούν την υπηρεσία Fulfilled by TikTok (FBT) στη Γερμανία, κάτι που υποδηλώνει ότι το TikTok σχεδιάζει να ανοίξει αποθήκες για συνεργάτες εμπόρους στην ηπειρωτική Ευρώπη.
Η θυγατρική τής κινεζικής ByteDance, ξεκίνησε το TikTok Shop σε τμήματα της Ασίας πριν από τρία χρόνια, ενώ ακολούθησαν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες εξελίχθηκαν στη μεγαλύτερη αγορά του, αν και το μέλλον του εκεί είναι επί του παρόντος αβέβαιο.
Περισσότερα: TikTok Shop: Επεκτείνεται στην Ευρώπη και ξεκινά Logistics στη Γερμανία
Όλα τα γνωστά online marketplaces, αλλά και οι πλατφόρμες δικτύωσης χρησιμοποιούν σκοτεινά μοτίβα, δηλαδή συγκεκριμένες τεχνικές και μεθόδους που χειρίζονται τους καταναλωτές, ώστε να κάνουν παρορμητικές αγορές ή να αποκαλύπτουν περισσότερα δεδομένα τους.
Η Ομοσπονδιακή Ένωση Οργανώσεων Καταναλωτών της Γερμανίας (VZBZ) εξέτασε 18 πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και marketplaces. Πιο συγκεκριμένα τις πλατφόρμες: Aliexpress, Amazon, Ebay, Facebook, Instagram, Kaufland, LinkedIn, Mediamarkt, Otto, Pinterest, Shein, Snapchat, Temu, Tiktok, X, Wish, YouTube και Zalando.
Περισσότερα: Τα marketplaces χρησιμοποιούν τεχνικές χειραγώγησης των καταναλωτών
Η Verticom, η διοργανώτρια της ανανεωμένης ECDM Expo Southeastern Europe 2025, ανακοίνωσε τις ημερομηνίες διεξαγωγής τής φετινής διοργάνωσης. Το γεγονός τής χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 29 έως και το Σάββατο 31 Μαΐου, στο Ζάππειο Μέγαρο.
Παράλληλα, τις ίδιες ημέρες, διοργανώνεται για πρώτη φορά και η έκθεση RetailTech Expo SE Europe, η μοναδική διοργάνωση στην Ελλάδα εστιασμένη στις σύγχρονες τεχνολογίες για το εμπόριο και ειδικότερα στα φυσικά καταστήματα και το omnichannel, όπου και θα παρουσιαστεί, πλήρως εξοπλισμένο το “κατάστημα του μέλλοντος”.
Περισσότερα: Ανανεωμένη έρχεται η ECDM Expo SE Europe 2025, η διοργάνωση όλων των εμπόρων!
Τα κινεζικά marketplaces είναι πολύ δημοφιλή στην Ευρώπη, όμως κατά περιόδους, έρχονται στο φως της δημοσιότητας στοιχεία για την κακή ποιότητα των προϊόντων που πωλούνται, καθώς και τη μη συμμόρφωσή τους με τους Ευρωπαϊκούς νόμους και κανονισμούς.
Μετά από πρόσφατη επιθεώρηση των Ευρωπαϊκών Αρχών εποπτείας της αγοράς, προέκυψε ότι σε ποσοστό από 85% έως 95% από τα προϊόντα που πωλούνται από τις Shein, AliExpress και Temu και ελέγχθηκαν, δεν συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία!
Περισσότερα: Έως και το 95% των προϊόντων από κινεζικές πλατφόρμες δεν πληροί τους κανονισμούς
Η Amazon σταματά το πρόγραμμα "Try Before You Buy Prime" στο τέλος του Ιανουαρίου. Η κίνηση αυτή, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το The Information, ανακοινώθηκε από την εταιρεία με μια ειδοποίηση στην κορυφή της σχετικής σελίδας Prime Try Before You Buy, η οποία θέτει την τελευταία της ημέρα σε ισχύ στις 31 Ιανουαρίου.
Η υπηρεσία ήταν διαθέσιμη στα μέλη από το 2018, όταν και ονομάστηκε για πρώτη φορά ως "Prime Wardrobe".
Περισσότερα: H Amazon βάζει τέλος στο πρόγραμμα δοκιμών ειδών μόδας 'try before you buy'
Μια νέα μελέτη από την Juniper Research, διαπίστωσε ότι οι παγκόσμιες δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθούν κατά 65% μεταξύ 2024 και 2029 και από τα 23 τρισεκατομμύρια δολάρια που υπολογίζονται το 2024, θα φτάσουν τα 34 τρισ. δολάρια.
Αυτή η ανάπτυξη θα οδηγηθεί κυρίως από τη Λατινική Αμερική και την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού, δύο περιοχές που βλέπουν αυξανόμενη πρόσβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς αναπτύσσονται οι υποδομές, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η διαθεσιμότητα τοπικών μεθόδων πληρωμής.
Περισσότερα: Αύξηση 65% στον τζίρο του eCommerce αναμένεται την επόμενη πενταετία
Η Skroutz, το δημοφιλέστερο marketplace στην Ελλάδα, γιορτάζει φέτος 20 χρόνια γεμάτα στιγμές δημιουργίας, ανάπτυξης και καινοτομίας.
Όλα ξεκίνησαν το 2005, ως ένα φιλόδοξο εγχείρημα με το όνομά του να αποτελεί έμπνευση από το γνωστό παραμύθι του Ντίκενς και με την ελπίδα να λύσει ένα πολύ υπαρκτό πρόβλημα. Να μπορεί ο καταναλωτής να βρει συγκεντρωμένες και να συγκρίνει τις πολλές και διαφορετικές τιμές που υπήρχαν στην αγορά για κάθε προϊόν.
Περισσότερα: Skroutz: 20 χρόνια συμβάλλει στην ανάπτυξη του eCommerce στην Ελλάδα
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77