Με τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό των online καταστημάτων σε επίπεδο υπηρεσιών, οι προσδοκίες των καταναλωτών αλλάζουν και αυξάνονται ραγδαία, βάζοντας τους retailers σε μία διαρκή αναζήτηση βελτίωσης και διαφοροποίησης, που θα τους κρατήσει στην αγορά και θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Οι πρωτοπόροι της αγοράς «εκπαιδεύουν» τους καταναλωτές να έχουν υψηλές προσδοκίες και αυτό εντείνει την αναζήτηση για καινοτόμες ιδέες και υλοποιήσεις.
Οι τεχνολογίες 3D θέτουν νέα δεδομένα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και απογειώνουν την εμπειρία των καταναλωτών.
Ποιότητα και ποσότητα
Το βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, είναι ότι δε μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη να περιεργαστεί το εκάστοτε προϊόν. Όμως, με την τρισδιάστατη απεικόνιση, οι μεταπωλητές θα μπορούν να παρέχουν στους επισκέπτες των online καταστημάτων τους μία πιο ζωντανή και διαδραστική εμπειρία, συγκριτικά με τις κλασικές (2D) φωτογραφίες.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως είναι έτοιμοι για αυτή την εξέλιξη και μάλιστα την επιζητούν, αφού έρευνες δείχνουν σε μεγάλα ποσοστά την προτίμησή τους στις interactive 3D παρουσιάσεις έναντι των βίντεο, που αρκετοί έμποροι χρησιμοποιούν για να εμπλουτίσουν τις παρουσιάσεις των προϊόντων τους.
Αν και η διαδικασία είναι προφανώς πιο χρονοβόρα από αυτή μιας απλής φωτογράφισης, η επίτευξη της ψηφιοποίησης σε 3D ακόμα και μεγάλου πλήθους διαθέσιμων εμπορευμάτων είναι δυνατή σε λογικό χρόνο. Η εταιρεία TSUM που εμπορεύεται προϊόντα πολυτελείας στη Ρωσία, έχει καταφέρει να σκανάρει σε τρεις διαστάσεις πάνω από 40.000 προϊόντα, αποδεικνύοντας ότι το εγχείρημα είναι εφικτό και σε αυτά τα μεγέθη, φυσικά, με τον κατάλληλο εξοπλισμό και το ανάλογο κόστος.
Ρεαλιστική απεικόνιση
Τα οφέλη της δημιουργίας 3D μοντέλων των προϊόντων είναι πολύ περισσότερα από μια καλύτερη εμπειρία για τους καταναλωτές. Προϊόντα που μέχρι τώρα ήταν δύσκολο να απεικονιστούν σωστά στις φωτογραφίες, όπως ολόμαυρες ή και γυαλιστερές συσκευές και αντικείμενα, προϊόντα τεχνολογίας, κοσμήματα, δερμάτινα είδη, μεταξωτά κ.λπ. τώρα μπορούν να αναδειχθούν.
Για παράδειγμα, η Samsonite έχει υιοθετήσει την τρισδιάστατη απεικόνιση και ο αντιπρόεδρός της για το ηλεκτρονικό εμπόριο δήλωσε ότι η συγκεκριμένη κίνηση βοήθησε πολύ στο να έχουν οι καταναλωτές καλύτερη αίσθηση για τις διαστάσεις, το σχήμα και τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα προϊόντα της.
Analytics τεχνητής νοημοσύνης
Καθώς η λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων γίνεται όλο και περισσότερο καθοδηγούμενη από τη λήψη και την ανάλυση δεδομένων, η ζήτηση για μετρήσεις είναι υψηλότερη από ποτέ. Το ποσοστό μετατροπών, η επισκεψιμότητα και το engagement των χρηστών, αποτελούν, ως γνωστό, σημαντικούς οδηγούς για τους εμπόρους στο e-Commerce.
Τα νέα εργαλεία ανάλυσης που βασίζονται σε αλγορίθμους AI θα είναι σε θέση να παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο οι δυνητικοί πελάτες αλληλεπιδρούν με τις εικόνες των προϊόντων που ενσωματώνονται στις ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, είτε πρόκειται για εικόνες 2D είτε 3D.
Εκτός από το χρόνο παραμονής του επισκέπτη και δυνητικού πελάτη, το εργαλείο θα μπορεί να επισημαίνει τα σημεία ενδιαφέροντος του πελάτη και τις καλύτερες γωνίες των προϊόντων για τη δημιουργία μικρογραφιών, καθώς και την πιθανότητα αγοράς, βάσει των προτύπων της συμπεριφοράς των πελατών.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πως αποκτά νέους, ισχυρούς συμμάχους για να γίνει πιο ελκυστικό και φιλικό για τους καταναλωτές, αλλά και πιο αποτελεσματικό για τους επαγγελματίες.
Το μέλλον αναμένεται συναρπαστικό! Γνωρίστε όλες τις εξελίξεις στην ECDM Expo 2019.