“Γκρίζες ζώνες” στην τιμολογιακή τους τακτική και την πολιτική των εκπτώσεων που προσφέρουν στους καταναλωτές, εντοπίζουν οι ευρωπαϊκές Αρχές στους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 60% των e-shops, που ελέγχθηκαν πανευρωπαϊκά, παρουσίαζε παρατυπίες όσον αφορά την τήρηση των κανόνων της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών, κυρίως σε σχέση με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών και των ειδικών προσφορών.
Στο μεταξύ, για το 31% των ιστοτόπων, που πρόσφεραν εκπτώσεις, οι αρμόδιες Αρχές είτε είχαν υπόνοιες ότι οι προσφορές δεν ήταν γνήσιες, είτε διαπίστωσαν ότι ο τρόπος, με τον οποίο υπολογιζόταν η μειωμένη τιμή, δεν ήταν σαφής. Συνολικά, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής έρευνας, ελέγχθηκαν 560 ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, που διέθεταν προϊόντα, υπηρεσίες και ψηφιακό περιεχόμενο, όπως λογισμικό ή εισιτήρια για ψυχαγωγικές εκδηλώσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων, που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε 211 ιστότοπους η τελική τιμή κατά την πληρωμή ήταν υψηλότερη από την αρχική αναγραφόμενη τιμή. Στο μεταξύ, το 39% των εμπόρων δεν είχε συμπεριλάβει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα επιπλέον υποχρεωτικά τέλη παράδοσης, τις μεθόδους πληρωμής, τα τέλη κράτησης και άλλες παρόμοιες επιβαρύνσεις.
Η νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών υποχρεώνει τους εμπόρους να συμπεριλαμβάνουν στις αναγραφόμενες τιμές όλες τις υποχρεωτικές χρεώσεις και στην περίπτωση που οι χρεώσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να υπολογιστούν εκ των προτέρων, ο καταναλωτής θα πρέπει να το γνωρίζει.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.