
Ένα ανησυχητικό κενό στην ενημέρωση των καταναλωτών από διαδικτυακούς εμπόρους μεταχειρισμένων προϊόντων αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών Αρχών προστασίας καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, σχεδόν οι μισοί διαδικτυακοί πωλητές μεταχειρισμένων αγαθών δεν τηρούν τη νομοθεσία της ΕΕ και δεν παρέχουν σαφή πληροφόρηση για τα δικαιώματα των καταναλωτών, όσον αφορά την επιστροφή προϊόντων.
Η έρευνα, που διεξήχθη ταυτόχρονα σε 25 κράτη-μέλη της ΕΕ, καθώς και στην Ισλανδία και τη Νορβηγία, εξέτασε συνολικά 356 online εμπόρους μεταχειρισμένων προϊόντων, όπως ρούχα, ηλεκτρονικό εξοπλισμό και παιχνίδια. Από αυτούς, 185 έμποροι (52%) κρίθηκαν ως πιθανώς μη συμμορφούμενοι με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
Πιο αναλυτικά, το 40% των εμπόρων δεν ενημέρωνε επαρκώς τους καταναλωτές για το δικαίωμα υπαναχώρησης, δηλαδή το δικαίωμα επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, χωρίς αιτιολογία ή επιπλέον κόστος. Επιπλέον, το 45% δεν ενημέρωνε σωστά για το δικαίωμα επιστροφής ελαττωματικών προϊόντων, ή προϊόντων που δεν αντιστοιχούσαν στην περιγραφή τους.
Εξάλλου, ένα 57% δεν τηρούσε την ελάχιστη εγγύηση ενός έτους, που ισχύει για τα μεταχειρισμένα προϊόντα, ενώ το 34% των εμπόρων παρουσίαζε περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς σχετικά με τα προϊόντα τους, εκ των οποίων το 20% δεν ήταν επαρκώς τεκμηριωμένο και το 28% ήταν παραπλανητικό ή ψευδές. Τέλος, το 5% δεν παρείχε σωστά την ταυτότητά του, ενώ το 8% δεν ανέφερε τη συνολική τιμή του προϊόντος συμπεριλαμβανομένων των φόρων.
Οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών καλούνται, πλέον, να αποφασίσουν αν θα κινηθούν νομικά κατά των 185 εμπόρων, που παραβιάζουν τη νομοθεσία. Οι έμποροι, που θα βρεθούν ένοχοι μη συμμόρφωσης, μπορεί να αντιμετωπίσουν αυστηρές κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένων οικονομικών προστίμων και περιορισμών στη λειτουργία τους.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Εικόνα: Stockcake