
Από τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, οι 95 έχουν την έδρα τους στην Ευρώπη, με τη Γερμανία να φιλοξενεί τις περισσότερες. Είναι τρεις περισσότερες από ό,τι στη Βόρεια και Νότια Αμερική μαζί και σημαντικά υψηλότερο νούμερο από τις έδρες στην Ασία.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από μια νέα λίστα της γερμανικής ECDB, γνωστής εταρείας ερευνών για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα δεδομένα που δημοσιεύτηκαν ρίχνουν φως στην "ισορροπία δυνάμεων" μεταξύ των διαφορετικών ηπείρων, όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Έδρες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη
Με 95 έδρες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, η ήπειρός μας κατέχει ηγετικό μερίδιο που φτάνει στο 38%. Η Βόρεια και Νότια Αμερική ακολουθούν με 92 έδρες (37%), ενώ η Ασία υστερεί με 57 (23%). Η Αυστραλία και η Ωκεανία έχουν έξι έδρες, ενώ η Αφρική δεν έχει καμία.
Η Γερμανία πρωτοστατεί στην Ευρώπη με 22 έδρες, συμπεριλαμβανομένων των Otto, Zalando και About You. Η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία ακολουθούν, με 17 έδρες κάθε μία. Η Ρωσία, η οποία επίσης υπολογίζεται ως μέρος της Ευρώπης, έχει οκτώ. Η Ολλανδία και η Ελβετία έχουν από πέντε έδρες.
Πηγή: ECBD
Η Κίνα και οι άλλοι
Σε επίπεδο χωρών, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο απόλυτος ηγέτης, με 80 από τις 250 έδρες. Η Κίνα υστερεί με μόλις 17 έδρες, όσες και η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ενώ η κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τεράστια, είναι πολύ πιο συγκεντρωμένη από ό,τι στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Σύμφωνα με την ECDB, η τοποθεσία τής έδρας μιας εταιρείας θέτει τα θεμέλια για την επιτυχία της, καθώς η διαθεσιμότητα υποδομών και πόρων παίζει καθοριστικό ρόλο. "Ωστόσο, αυτή η άποψη των παικτών του ηλεκτρονικού εμπορίου αποκαλύπτει τα hotspots για τις έδρες, ενώ αγνοεί το πραγματικό μέγεθος του ηλεκτρονικού εμπορίου", σημειώνεται στην έκθεση της εταρείας.
Οι έρευνες της ECDB δείχνουν ότι η Ευρώπη δεν εκπροσωπείται στο top 10 των μεγαλύτερων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου διεθνώς, στο οποίο ηγείται ο Όμιλος Alibaba, ακολουθούμενος από την Amazon. Έξι από τις εταιρείες στο top 10 προέρχονται από την Ασία και τέσσερις από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ ο γερμανικός όμιλος Otto είναι το πρώτο ευρωπαϊκό όνομα στη λίστα, στη θέση 19.
Η Amazon ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς
Ο γίγαντας του eCommerce έχει έδρα στις ΗΠΑ και δεν είναι μόνο η ηγέτιδα της αγοράς εκεί, αλλά κυριαρχεί επίσης στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, ανεξάρτητα από το πόσες έδρες άλλων μεγάλων παικτών ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται στην εκάστοτε ευρωπαϊκή χώρα.
Πηγή: ecommercenews.eu
Εικόνα: Stockcake