eCommerce

Πώς πραγματοποιούνται οι online αγορές το Δεκέμβριο: έρευνα της RTB House

Πώς πραγματοποιούνται οι online αγορές το Δεκέμβριο: έρευνα της RTB House


Ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών του διαδικτύουγια το Χριστουγεννιάτικο eCommerce από την RTB House


Τα Χριστούγεννα, Χριστούγεννα και οι στατιστικές, στατιστικές! Δεν χωρεί αμφιβολία πως τώρα, που η έφοδος για τα κάθε λογής ψώνια (όσο μας αφήνει η κρίση, βεβαίως) και τις εορταστικές προσφορές κορυφώνονται, ο Δεκέμβριος αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως είναι ο καλύτερος μήνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κι αυτό το λέει μετά λόγου γνώσεως, η RTB House που ανέλυσε τους online πελάτες και ανακοίνωσε τις στατιστικές και τα συμπεράσματά της…

Διαπίστωσε, λοιπόν, ότι η δημοφιλέστερη μέρα για αγορές είναι η Δευτέρα και η μέρα με τη λιγότερη «κίνηση» το Σάββατο, ενώ οι χρήστες είναι πιθανότερο να κλικάρουν σε διαφημίσεις αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων (25 και 26 Δεκεμβρίου).

Η ίδια έρευνα παρουσιάζει,επίσης, τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζονται σ’ αυτό το πλαίσιο οι καταναλωτικές συμπεριφορές και των Ελλήνων χρηστών.

Η διεθνής τεχνολογική εταιρεία που παρέχει λύσεις retargeting χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής βασισμένη σε αλγόριθμους deeplearning για κορυφαίους διαφημιζόμενους παγκοσμίως, ανέλυσε τη συμπεριφορά των διαδικτυακών χρηστών μέσα στο Δεκέμβριο, την πιο έντονα καταναλωτική περίοδο για τη βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου, αξιοποιώντας συγκεντρωτικά στοιχεία από 40 και πλέον αγορές σ’ όλη την Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική, την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Τα ευρήματα πολλά και ενδιαφέροντα! Το Δεκέμβριο, ας πούμε, οι χρήστες είναι πιθανότερο να επισκέπτονται ηλεκτρονικά καταστήματα και να πραγματοποιούν συναλλαγές κατά τις εργάσιμες ημέρες.

Οι Δευτέρες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, με τους χρήστες να επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 17% συχνότερα από τον μηνιαίο μέσο όρο. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι τις Δευτέρες οι χρήστες πραγματοποιούν 38% περισσότερες αγορές από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου.

Αντίθετα, τα Σάββατα είναι η λιγότερο δημοφιλής ημέρα για ηλεκτρονικές αγορές. Ο αριθμός των επισκεπτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα μειώνεται κατά 8% από τον μέσο όρο ολόκληρου του μήνα και ο αριθμός των συναλλαγών ξεπερνά σε μείωση το 22% σε σχέση με τον ίδιο μέσο όρο.

Κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, περίπου μια εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα, η συχνότητα των επισκέψεων στα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι αντίστοιχες αγορές μειώνονται, φτάνοντας στα χαμηλότερα ποσοστά την παραμονή των Χριστουγέννων.

Την ημέρα εκείνη, οι χρήστες επισκέπτονται καταστήματα κατά ποσοστό 28% λιγότερο από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου, έχοντας -προφανώς- άλλα στο μυαλό τους... Ο αριθμός των συναλλαγών είναι επίσης χαμηλότερος από τον μέσο όρο του ίδιου μήνα κατά σχεδόν 41%.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της RTB House στην Ελλάδα, συμβουλεύει τους online εμπόρους:

«Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου θα ήταν καλύτερο να προσαρμόσετε τις online marketing δραστηριότητες σας, ώστε να υποστηρίξουν τις offline πωλήσεις λιανικής, καθώς η έρευνά μας έδειξε ότι στο πρώτο δεκαπενθήμερο, το online shopping είναι πολύ δημοφιλές.

Υπάρχει, όμως, απότομη πτώση την εβδομάδα πριν από τις γιορτές, η οποία πιθανώς οφείλεται στις προετοιμασίες των Χριστουγέννων. Επίσης, οι αγοραστές ίσως να διστάζουν να αγοράσουν φοβούμενοι για πιθανή καθυστέρηση της αποστολής τους.

Φαίνεται ότι οι e-shoppers του Δεκεμβρίου συνήθως αγοράζουν περισσότερο το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα κι όχι την τελευταία στιγμή.

Καλό θα ήταν, λοιπόν, οι marketers να μην ακυρώνουν ή περιορίζουν τις δραστηριότητές τους στη διάρκεια αυτής της περιόδου, αντίθετα πρέπει να κατανοούν καλύτερα πώς αυτές οι δραστηριότητες μάρκετινγκ θα επηρεάσουν τις λιανικές πωλήσεις.»

Αν και δεν είναι πολλοί εκείνοι που επισκέπτονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα στη διάρκεια των Χριστουγέννων, είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε διαφημίσεις.

Στις 25 και 26 Δεκεμβρίου, σχεδόν το 11% και 10% των διαδικτυακών χρηστών είναι πρόθυμοι να κάνουν κλικ σε banners, ποσοστό το οποίο είναι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του Δεκεμβρίου.

Ο αριθμός των κλικ στις διαφημίσεις, οι επισκέψεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ο αριθμός των συναλλαγών αρχίζει να αυξάνεται σταδιακά μετά τις αργίες.

«Παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικά υψηλός αριθμός ατόμων που επισκέπτονται e-shops στη διάρκεια των Χριστουγέννων, η αύξηση του CTR - μέτρηση που δείχνει πόσοι χρήστες είναι πρόθυμοι να κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση - δείχνει σαφώς ότι οι καταναλωτές αναζητούν συγκεκριμένες προσφορές.

Ως εκ τούτου, αξίζει να προγραμματίσετε τα έξοδα διαφήμισης σύμφωνα με τα trends των διαδικτυακών χρηστών. Όσο πιο εξατομικευμένο είναι το μήνυμα, τόσο πιθανότερο είναι να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες.

Σ’ αυτή την περίπτωση, το retargeting και η τεχνητή νοημοσύνη με βάση το deeplearning είναι σημαντικές, επειδή μπορούν να ταιριάξουν και να προβάλλουν τη σωστή προσφορά στο σωστό άτομο.

Αν οι διαφημιζόμενοι επιθυμούν μια καμπάνια που να υποστηρίζει τις επερχόμενες πωλήσεις, πρέπει να θυμούνται τις δυνατότητες του εξατομικευμένου retargeting», προσθέτει ο κ. Ρήγας.

Στην Ελλάδα οι διαδικτυακοί χρήστες επισκέπτονται τα e-shops κυρίως μέσα στην εβδομάδα - τα καλύτερα αποτελέσματα σημειώνονται μια εβδομάδα πριν από την παραμονή των Χριστουγέννων π.χ. τη Δευτέρα οι επισκέψεις σε e-shops είναι σχεδόν 12% πιο συχνές από το μέσο όρο του Δεκεμβρίου.

Το ίδιο ισχύει και με τις συναλλαγές – την ίδια Δευτέρα σημειώθηκαν πάνω από 39% περισσότερες συναλλαγές από το μέσο όρο του μήνα. Η εβδομάδα μετά τα Χριστούγεννα αποτελεί επίσης, εξαιρετικά καλή περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Στις 25 Δεκεμβρίου οι Έλληνες χρήστες δεν επισκέπτονται σχεδόν καθόλου τα e-shops – η μείωση στην επισκεψιμότητα ξεπερνά το 28% σε σχέση με το μέσο όρο του μήνακι επίσης πραγματοποιούν πάνω από 35% λιγότερες συναλλαγές.

Οι Έλληνες χρήστες όμως έχουν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο: επισκέπτονται ηλεκτρονικές σελίδες και αγοράζουν αμέσως μετά την παραμονή των Χριστουγέννων – το peak των πωλήσεων καταγράφεται στις 27 Δεκεμβρίου, με τους χρήστες να επισκέπτονται ιστοσελίδες σε ποσοστό άνω του 15% σε σχέση με το μέσο όρο του μήνα, ενώ πραγματοποιούν και πάνω από 32% περισσότερες συναλλαγές.

Τέλος, την ίδια μέρα οι Έλληνες είναι πιθανότερο να κάνουν κλικ σε διαφημίσεις κατά σχεδόν 12% περισσότερο από τον μέσο όρο ολόκληρου του μήνα…
--
* Τα συγκεντρωτικά στοιχεία είναι του Δεκεμβρίου του 2016

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search