Το 1979 ο Βρετανός επιχειρηματίας Michael Aldrich εφηύρε τις τηλεαγορές. Η ιδέα ήταν απλή, οι καταναλωτές θα κάθονταν στους καναπέδες τους και θα παρακολουθούσαν επιδείξεις μιας ολόκληρης σειράς προϊόντων από είδη κήπου, σκεύη κουζίνας και τάπερ πριν τα αγοράσουν. Ενώ ήταν πολύ δημοφιλείς μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '00, η άνοδος του διαδικτύου έκανε τις τηλεαγορές να ξεχαστούν.
Ωστόσο, η τηλεαγορά επιστρέφει με διαφορετικό όνομα. Το livestream shopping είναι η επόμενη μεγάλη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και κάτι το οποίο οι λιανοπωλητές δεν πρέπει να αγνοήσουν.
Οι αγορές ζωντανής ροής έχουν κερδίσει μεγάλη απήχηση στην Ασία και γρήγορα, με μεγαθήρια ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Alibaba και η JD.com, να συγκεντρώνουν εκατομμύρια θεατές κάθε μήνα. Η βιομηχανία στην Κίνα ανερχόταν σε 66 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, με εκτιμήσεις που υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να ανέβει σε σχεδόν 170 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.
Είτε πρόκειται για αγορές ζωντανής ροής είτε για το πανταχού παρών WeChat, όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν άμεσα τρόφιμα και ρούχα, η Κίνα είχε πάντα μια πολύ βαθιά, πρωτοποριακή προσέγγιση για τη συγχώνευση του ψηφιακού με το λιανικό εμπόριο. Σύμφωνα με το eMarketer, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ήταν πάνω από 26% το 2020. Οι live αγορές είναι ένα από τα πρωταρχικά παραδείγματα όπου οι influencers, οι μάρκες και το κοινό αλληλεπιδρούν.
Ενώ η ιδέα είναι προς το παρόν πολύ πιο δημοφιλής στην Ανατολή από ότι στη Δύση, υπάρχουν μέχρι στιγμής μερικοί κορυφαίοι παίκτες στη δυτική αγορά, συμπεριλαμβανομένου του Popshow Live, μιας πλατφόρμας iOS που επιτρέπει στους πωλητές να κάνουν livestream από τις κινητές συσκευές τους, να ανεβάζουν link αγοράς και έχει ενσωματωμένο λογισμικό διαχείρισης αποθέματος.
Ένας άλλος δημοφιλής ιστότοπος είναι το Bambuser, το οποίο ήταν αρχικά μια πλατφόρμα ζωντανής ροής για δημοσιογράφους, αλλά άλλαξε την κατεύθυνση της και τώρα υπάρχει κυρίως ως πλατφόρμα αγορών ζωντανής ροής και έχει χρησιμοποιηθεί από την H&M στο παρελθόν.
Η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης TikTok, η οποία έχει δει μια τεράστια αύξηση των χρηστών τους τελευταίους 24 μήνες, ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στο χώρο με μια λειτουργία αγορών ζωντανής ροής αργότερα αυτό το έτος.Το Instagram έχει, επίσης, δείξει ότι ενδιαφέρεται για την αγορά με τη λειτουργία InstagramTV που επιτρέπει στους δημιουργούς να μεταδίδουν βίντεο μεγαλύτερης μορφής στις σελίδες τους.
Ακόμη και το Amazon ξεκίνησε τη δική του υπηρεσία, με την επωνυμία «Amazon Live», όπου μια σειρά από επιδείξεις για προϊόντα, που περιλαμβάνουν οικιακές συσκευές και εργαλεία κουζίνας, μπορούν να παρακολουθούνται για όλο το εικοσιτετράωρο. Επί του παρόντος, οι δυτικές μάρκες παρακολουθούν, μαθαίνουν και αρχίζουν να προσαρμόζουν αυτό το εξαιρετικά διαδραστικό κανάλι, με τους λιανοπωλητές στην Ασία να έχουν ήδη κυριαρχήσει στο εμπόριο ζωντανής ροής.
Δείτε περισσότερα στο thetotalbusiness.com
Εικόνα: Libby Penner, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]