Διεθνής κινητικότητα αναπτύσσεται το τελευταίο διάστημα, όσον αφορά το ακανθώδες θέμα της φορολόγησης των τεχνολογικών εταιρειών. Το ζήτημα έχει διχάσει την Ευρώπη, που δεν κατάφερε να βρει κοινό τόπο για τον λεγόμενο “ψηφιακό φόρο”, παραπέμποντας το θέμα στη διεθνή πρωτοβουλία που συντονίζει ο ΟΟΣΑ, με τη Γαλλία να αποφασίζει ωστόσο - αυτόνομα - την επιβολή του φόρου "GAFA" (από τα αρχικά το Google, Apple, Facebook, Amazon).
Και ενώ η ορισθείσα Αντιπρόεδρος για μια “Ευρώπη έτοιμη για την Ψηφιακή Εποχή, M. Vestager, προειδοποιούσε την περασμένη εβδομάδα από το βήμα του Ευρωκοινοβουλίου, ότι η Ε.Ε. θα λύσει μόνη της το θέμα του ψηφιακού φόρου, εάν δεν βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση έως τα τέλη του 2020, ο ΟΟΣΑ ανακοίνωσε ότι ξεκινά εκ νέου διαπραγματεύσεις για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των πολυεθνικών, ώστε να συμπεριλάβει ειδικές ρυθμίσεις για τους τεχνολογικούς κολοσσούς.
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), ο οποίος επίσης έχει αποτύχει μέχρι σήμερα να εξασφαλίσει μια ευρεία συμφωνία για τη φορολόγηση των κολοσσών του Διαδικτύου, παρουσιάζει εκ νέου μια “ενιαία προσέγγιση”, επιδιώκοντας την επίτευξη “πολιτικής συμφωνίας” με τα κράτη έως τον επόμενο Ιούνιο. “Πλησιάζουμε στον απώτερο στόχο μας: όλες οι πολυεθνικές εταιρίες να πληρώσουν αυτό που τους αναλογεί”, σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΟΣΑ, Angel Gurría, σε σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού.
Η “ενιαία προσέγγιση” που κομίζει ο ΟΟΣΑ, θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης κατά την προσεχή Σύνοδο των Υπουργών Οικονομικών της Ομάδας των 20 (G20) στην Ουάσιγκτον στις 17 και 18 Οκτωβρίου. “Θέλουμε να εξασφαλιστεί ότι μεγάλες και εξαιρετικά κερδοφόρες πολυεθνικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών εταιρειών, πληρώνουν φόρους οπουδήποτε έχουν σημαντικές δραστηριότητες και αποκομίζουν κέρδη”, αναφέρει ο Οργανισμός σε σχετική ανακοίνωσή του.
Η αναμόρφωση των φορολογικών κανόνων που εισηγείται ο ΟΟΣΑ, αφορά μεγάλες πολυεθνικές με διασυνοριακές δραστηριότητες, που έχουν έσοδα άνω των €750 εκατ και όχι μόνο πολυεθνικές του Διαδικτύου, αλλά και μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών ειδών που πωλούν προϊόντα λιανικής σε μια αγορά μέσω ενός δικτύου διανομής, το οποίο είτε μπορεί να τους ανήκει, είτε όχι.
Δείτε αναλυτικότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Dimitris Vetsikas, Pixabay
Δείτε ακόμα:
Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επανεξετάσει τον ψηφιακό φόρο
Ασυμφωνία στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον ψηφιακό φόρο "GAFA"
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]