Κερδίζουν συνεχώς έδαφος οι πληρωμές με κάρτα, καθώς περισσότεροι από 8 στους 10, παίρνουν μαζί τους κάρτες, ή και το ψηφιακό τους πορτοφόλι όταν φεύγουν από το σπίτι τους, ενώ 1 στους 3 επιλέγει να έχει μαζί του αποκλειστικά κάρτες ή ψηφιακό πορτοφόλι.
Τα παραπάνω ευρήματα προέρχονται από την πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, με θέμα τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα και τις καταναλωτικές συνήθειες.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 7 στους 10 (65%) Έλληνες χρησιμοποιούν τις κάρτες σε “υψηλό” και “πολύ υψηλό” βαθμό στις καθημερινές τους συναλλαγές.
Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται πλέον βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά, όσο και κάρτες, κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους, που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%).
Επίσης, 1 στους 4 Έλληνες απαντά ότι χρησιμοποιεί “σε κάποιο βαθμό” ένα digital wallet, όταν πραγματοποιεί συναλλαγές σε φυσικά καταστήματα ή online. Μάλιστα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμών.
Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί σποραδικά αγορές μέσω των social media, με τους νέους να ηγούνται αυτής της τάσης.
Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18 - 34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13%, ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.
Όσον αφορά συνολικά το online shopping, το 43% πραγματοποιεί αγορές από το Διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα και ακολουθούν οι 35 - 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.
Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών. Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%.
Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.
Εικόνα: Jonas Leupe, Unsplash