Digital Marketing

Τέσσερις λόγοι για οπτική επικοινωνία

Τέσσερις λόγοι για οπτική επικοινωνία

Είναι -είτε μας αρέσει, είτε όχι- αναπόσπαστο πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας:μακροσκελέστατες αναφορές και έγγραφα «μόνο για εσωτερική χρήση» που βρίθουν από αριθμούς, «ξύλινη γλώσσα», ποσοστά, επιχειρήματα και αποποιήσεις ευθυνών.

Έγγραφα στα οποία μπαίνουμε στον πειρασμό να διαβάσουμε μόνο την περίληψη, γιατί και μόνη η ανάγνωση ολόκληρου του κειμένου, θα πάρει κάμποσες ώρες – άλλωστε, γνωρίζουμε από προηγούμενες εμπειρίες πως δεν θα θυμόμαστε ούτε τα μισά,όταν τελειώσουμε.

Έχουμε βρεθεί σε συναντήσεις εργασίας, με παρουσιάσεις τόσο πυκνογραμμένες, που ίσα-ίσα προλαβαίνεις να ρίξεις μια διαγώνια ματιά στο κείμενο που κατεβαίνει με ταχύτητα. Το πρόβλημα είναι ότι οι γραπτές πληροφορίες είναι πολύ λιγότερο διαισθητικές και δεν διευκολύνουν τη βαθύτερη κατανόηση.

Οι ειδικοί έχουν αποδείξει ότι είμαστε σε θέση να θυμόμαστε μονάχα το 20% αυτού που διαβάζουμε. Ωστόσο, αν μετατρέψουμε τις ίδιες πληροφορίες από κείμενο σε εικόνα, το επίπεδο απομνημόνευσής αυξάνεται εν ριπή οφθαλμού στο 80%!

Η οπτική επικοινωνία–δηλ. η έκφραση αυτού που θέλεις να πεις μέσω εικόνων- είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουμετόσο ατομικά όσο και συλλογικά,στο πλαίσιο ενός οργανισμού,καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εκπληκτικά αποτελέσματα.

Ιδού τέσσερα παραδείγματα για το πώς η οπτική επικοινωνία μπορεί να βελτιώσει την επιχείρησή σας:

1. Η οπτική επικοινωνία βελτιώνει την κατανόηση

Ζούμε στη κοινωνία της γνώσης και οι πληροφορίες είναι πολύ περισσότερες από αυτές που είμαστε σε θέση να αφομοιώνουμε.

Εξελισσόμαστε σε μια μορφή αναγνωστών (serials kimmers, τους ονομάζουν οι Αμερικανοί άνθρωποι των Media) που «περνάνε»τα κείμενα επιλεκτικά, ψάχνοντας για εισαγωγικά, τίτλους και συμπεράσματα, πριν αποφασίσουν να διαβάσουν κάτι διεξοδικά και να εμβαθύνουν σ’ αυτό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παρουσία «οπτικών βοηθημάτων» τραβάει την προσοχή μας και αφομοιώνουμε αποτελεσματικότερα το νόημα του κειμένου.

2. Η οπτική επικοινωνία εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα

Ο συνδυασμός λέξεων και εικόνων μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα στο ακροατήριό σας πολύ πιο αποτελεσματικά από ό,τιμπορεί να κάνει το κείμενο μόνο του.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο εγκέφαλός μας κατανοεί το νόημα μιας εικόνας σε χιλιοστά του δευτερολέπτου - η σύγκριση με το χρόνο που απαιτείται για να πούμε ή να διαβάσουμε κάτι, είναι αποστομωτική…

Για όσους εργάζονται στην ανάπτυξη προϊόντων, υπάρχουν διάφορες επιλογές σ’ ό,τι αφορά στην οπτική βοήθεια.

Για παράδειγμα, δοκιμάστε να απεικονίσετε το επιχειρηματικό σας μοντέλο σε Business Model Canvas, πρόκειται για εξαιρετικό εργαλείο αναφορικά με την εμφάνιση νέων επιχειρηματικών ιδεών στα αρχικά στάδια ανάπτυξης ενός προϊόντος και είναι ιδανικό για την τελειοποίηση και τη σταδιακή προσαρμογή σε όλη τη διαδικασία της ανάπτυξης.

3. Η οπτική επικοινωνία διευκολύνει τη συνεργασία

Η χρήση εργαλείων οπτικής επικοινωνίας βοηθά στη επικοινωνία με πολλούς και διαφορετικούς πελάτες, αλλά και στη συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας εργασίας.

Τα απλά σχέδια και οι εικόνες είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για συζητήσεις και διαβουλεύσεις, καθώς κάθε μέλος της ομάδαςείναι εξαρχής πλήρως συντονισμένο με τα υπόλοιπα.

Το ίδιο ισχύει και για τα απλά mock-ups και τα πρωτότυπα, τα οποία μπορούν να γίνουν πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες με τρόπο που η λεκτική εξήγηση δεν μπορεί.

Η εξήγηση της λειτουργίας ενός συρραπτικού με λόγια, έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οπτική παρουσίασή του; Ποιος τρόπος είναι καλύτερος και πιο αποτελεσματικός;

4. Η οπτική επικοινωνία καθορίζει την κατεύθυνση

Στη διάρκεια μιας διαδικασία ανάπτυξης, η γνώση μπορεί εύκολα να χαθεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η απεικόνιση των βασικών πληροφοριών, αποφάσεων και συμπερασμάτων των χρηστών έχει πρωταρχική σημασία για την πορεία ενός project προς τη σωστή κατεύθυνση.

Για να πετύχετε κάτι τέτοιο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά βοηθήματα όπως:

• Εικόνες που ξυπνούν το συναίσθημα. Για να κατευθύνεται η διάθεση της εμπειρίας του χρήστη προς ορισμένα σενάρια.

• Παράθεση. Μια δήλωση που ενσωματώνει το μήνυμά σας ή καθορίζει μια σκηνή.

• Πίνακες ψυχικής διάθεσης: στόχος τους είναι να προκαλούν ή να προβάλουν ένα συγκεκριμένο στυλ ή ιδέα.

• Personas: Ψηφιακή απεικόνιση χρηστών οι οποίοι παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά σ’ ό,τι αφορά στις αποφάσεις τους για αγορές, στη χρήση τεχνολογίας ή προϊόντων, τις προτιμήσεις εξυπηρέτησης πελατών, τις επιλογές τρόπου ζωής κλπ.

• Οδικοί χάρτες: Μια οπτική ή γραφική ερμηνεία της συνολικής ιστορίας από την πλευρά ενός ατόμου για τη σχέση του με την οργάνωση, την υπηρεσία, το προϊόν ή το εμπορικό σήμα, στο διάβα του χρόνου ανεξαρτήτως καναλιού.

Μείνετε συντονισμένοι!

Αν και τα οπτικά βοηθήματα μπορούν να αναδειχθούν σε ανεκτίμητο εργαλείο για τη μετάδοση μηνυμάτων, μπορούν επίσης να αποσπάσουν την προσοχή και να προκαλέσουν απώλεια εστίασης στον αποδέκτη τους.

Αυτό μπορεί να συμβεί αν η οπτική βοήθεια δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στη χρήση και το κοινό.

Για παράδειγμα,το αστείο που λέει ένα διευθυντικό στέλεχος κατά την παρουσίαση του τριμηνιαίου προϋπολογισμού στο διοικητικό συμβούλιο,μπορεί να ταίριαζε περισσότερο στο φιλικό κλίμα ενός workshop με το δημιουργικό της εταιρίας...

Ο καθένας μπορεί να το κάνει

Δεν χρειάζεται να είσαι ένας εκκολαπτόμενος  DaVinci για να δημιουργήσεις εικόνες και γραφικά που να είναι ελκυστικά και, παράλληλα, να έχουν να πουν κάτι. Η οργάνωση των διαφανειών μιας παρουσίασης με όσο το δυνατόν λιγότερο κείμενο και απλές εικόνες, μπορεί κάλλιστα να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Μπορείτε να ψάξετε για πρωτότυπες ιδέες σε ιστότοπους όπως το Pinterest.com και να βρείτε δωρεάν σχετικές εικόνες στο Pexels.com.

Η προετοιμασία μιας εσωτερικής αναφοράς ή κάτι παρόμοιο, προϋποθέτει προσεκτική επιλογή των εικόνων και εφαρμογή ουσιαστικών γραφικών στοιχείων, που θα τα συνδυάσετε με ένα απλό, αλλά ισχυρό σε μήνυμα κείμενο.

Αυτό μπορείο να μεταφέρει το μήνυμά προς το ακροατήριό σας, πιο γρήγορα και πιο καθαρά, εξοικονομώντας χρόνοδημιουργίας για εσάς και χρόνο ανάγνωσης για εκείνους.

Χρειάζεστε περισσότερη έμπνευση; Ψάξτε για το βιβλίο show and tell του Dan Roam. Είναι η αποθέωση της οπτικής επικοινωνίας και μπορεί να κατευθύνει το χρήστηbαποτελεσματικά στην πραγματοποίηση εξαιρετικών παρουσιάσεων.

Πηγή: Uxplanet

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search